Formularz zgłoszeniowy
Terminy szkolenia:
Cena szkolenia:
399 zł / os. + VAT
Szkolenie opłacone w 70% lub w całości ze środków publicznych jest zwolnione z podatku VAT.
Zapisami ustawy o finansowaniu zadań oświatowych uporządkowany został system finansowania oświaty. Dużo łatwiejszy w stosowaniu przez samorządy, organy prowadzące szkoły, a także dyrektorów szkół i placówek.
W związku z powyższym, zapraszamy na szkolenie online, na którym omówione zostaną szczegółowo kwestie związane z uporządkowaniem wiedzy uczestników w zakresie prawidłowego wyodrębniania wydatków na realizację zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz dotacji.
Adresaci szkolenia: Dyrektorzy szkół publicznych oraz niepublicznych prowadzonych przez inne organy niż JST
Szkolenie prowadzone jest online, czas trwania szkolenia to ok 2-3h.
Program szkolenia
Dotacje dla publicznych i niepublicznych placówek prowadzonych przez inne organy niż JST:
1. Wniosek o udzielenie dotacji (wprowadzenie danych do SIO) – konsekwencje jego niezłożenia.
2. Prawidłowość naliczenia podstawy służącej wyliczeniu dotacji – podstawowa kwota dotacji.
3. Obliczanie wysokości dotacji na 2023 r. – przykłady praktyczne. Definicja pojęcia wydatków bieżących, rodzaje wydatków przyjmowanych do obliczenia podstawy udzielenia dotacji – czy uwzględniać wydatki na odpis na fundusz świadczeń socjalnych nauczycieli emerytów i rencistów, świetlice szkolne, wydatki na wydziały edukacyjne w urzędzie JST, dowożenie uczniów do szkół?
4. Subwencja a jej wpływ na wysokość dotacji dla niepełnosprawnych dzieci. Analiza metryczki oświatowej (wskaźnik Di i jego wpływ na wysokość subwencji).
5. Obliczanie wysokości kwot przewidzianych w części oświatowej subwencji ogólnej dla JST – proponowany sposób obliczenia – przykłady praktyczne.
6. Subwencja oświatowa na dzieci w wieku 6 lat i wyżej, objętych wychowaniem przedszkolnym – czy i kiedy ma to wpływ na sposób naliczania dotacji oświatowych lub ich wysokość?
7. Dotacja dla dzieci w przedszkolu a wczesne wspomaganie rozwoju.
8. Pojęcie statystycznej liczby uczniów samorządowych – służącej do wyliczenia dotacji na jednego ucznia.
9. Jak ustalać rzeczywistą liczbę uczniów dotowanych? – dzień miesiąca czy cały miesiąc? Czy na ucznia, który został zapisany w trakcie miesiąca (np. 20 dnia danego miesiąca) przysługuje dotacja w pełnej wysokości czy proporcjonalnie do ilości dni?
10. Wpływ przepisów dotyczących aktualizacji dotacji i ograniczeń wzrostu lub spadku dotacji na rozliczenia między gminami.
11. Pojęcie wskaźnika „zwiększającego”.
12. Sposób dokonywania wyrównania lub potrącania dotacji po aktualizacji.
13. Przeznaczenie dotacji:
14. Obowiązek wyodrębnienia przez JST wydatków na realizację zadań wymagających specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci i młodzieży – przykładowe wyliczenia.
15. Obowiązek rozliczenia przez podmioty dotowane dotacji na realizację specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci i młodzieży. Obowiązek zwrotu dotacji otrzymanej na uczniów z orzeczeniami niewykorzystanej do końca roku.
16. Rozliczenie dotacji – czy może być dokonywane w terminach innych niż roczne?