Szczegółowe informacje o warunkach zatrudnienia w 2023 - nowy obowiązek pracodawców. Zmiany przepisów dotyczące nowych zasad informowania pracowników - szkolenie online

W tej chwili nie realizujemy szkolenia z tej tematyki. Jeżeli jesteś zainteresowany tym tematem daj nam znać a my skontaktujemy się z Tobą kiedy szkolenie znajdzie się w naszej ofercie!

    W związku z planowaną nowelizacją Kodeksu Pracy z 26 kwietnia 2023 r. rozszerzona zostaną obowiązkowe, szczegółowe informacje o warunkach zatrudnienia, które pracodawca jest obowiązany przekazać każdemu nowo zatrudnionemu pracownikowi.

    Czym jest obowiązek informacji pracownika o warunkach zatrudnienia?

    Wedle przepisów prawa pracy obowiązkiem pracodawcy po podpisaniu umowy o pracę jest dostarczenie pracownikowi szczegółowych informacji dotyczących warunków zatrudnienia w miejscu pracy. Te informacje powinny zostać przekazane pracownikowi w ciągu maksymalnie 7 dni od daty, kiedy pracownik zostanie dopuszczony do rozpoczęcia pracy, nawet jeśli sam rozpoczęcie pracy przewidziane jest na późniejszy termin. Ponadto istotne jest, aby w trakcie trwania umowy o pracę, gdy następują zmiany w jej kluczowych aspektach, pracodawca niezwłocznie poinformować pracownika o nowych warunkach. Powinny one zawierać informacje o wynagrodzeniu za pracę, 

    Czego dowiesz się na szkoleniu "Szczegółowe informacje o warunkach zatrudnienia w 2023"?

    W związku z tym przygotowaliśmy dla Państwa szkolenie online, które poszerzy Państwa wiedzę z zakresu obowiązkowej informacji związanej z zatrudnianiem pracowników po zmianach. Celem szkolenia jest zapoznanie Państwa z nowymi obowiązkami pracodawcy oraz konsekwencjami w momencie przekazania pracownikom informacji o warunkach zatrudnienia.

    Informacje o warunkach zatrudnienia 2023 – fachowe szkolenia Centrum Verte

    Prowadząca szkolenie Pani Adriana Głuchowska w praktyczny sposób przedstawia przykładową dokumentację o warunkach zatrudnienia w zakładzie, w którym funkcjonuje regulamin pracy, oraz wyszczególni zmiany takie jak: zasady zatrudniania na okres próbny, oraz na czas określony, treść informacji o warunkach zatrudnienia, terminy na przekazanie informacji pracownikom, sposób i formę przekazania informacji pracownikom.

    Sprawdź również nasze szkolenia z akt osobowych lub inne szkolenia z kadr i płac.

    Program szkolenia

    1. Zmiany przepisów dotyczące zakresu obowiązkowej informacji związanej z zatrudnieniem nowych pracowników, a dotyczące:

    • treść informacji o warunkach zatrudnienia
    • termin na przekazanie informacji pracownikom
    • sposób i forma przekazywania pracownikowi informacji
    • obowiązujący pracownika dobowy i tygodniowy wymiar czasu pracy
    • przysługujące pracownikowi przerwy w pracy
    • przysługujący pracownikowi dobowy i tygodniowy odpoczynek
    • zasady dotyczące przerw w godzinach nadliczbowych i rekompensata
    • zasady przechodzenia ze zmiany na zmianę – w przypadku pracy zmianowej
    • zasady dotyczące przemieszczania się między miejscami wykonywania pracy – w przypadku kilku miejsc wykonywania pracy
    • składniki wynagrodzenia inne niż określone w umowie o pracę oraz świadczenia pieniężne lub rzeczowe
    • wymiar przysługującego pracownikowi płatnego urlopu, w szczególności wypoczynkowego oraz procedur jego przyznawania i ustalania
    • obowiązująca procedura rozwiązywania stosunku pracy – w tym wymogi formalne, długość okresów wypowiedzenia oraz termin odwołania się do sądu pracy
    • prawo pracownika do szkoleń – ogólne zasady polityki szkoleniowej pracodawcy
    • układ zbiorowy pracy lub inne porozumienie zbiorowe, którym pracodawca jest objęty
    • obowiązek poinformowania pracowników o nazwie instytucji, do której wpływają składki na ubezpieczenia społeczne
    • obowiązek informowania o każdorazowej zmianie adresu siedziby pracodawcy.

    2. Obowiązki pracodawcy, w przypadku umów o pracę trwających w dniu wejścia w życie nowych przepisów:

    • uzupełnienie (zaktualizowanie) stosowanych przez pracodawcę informacji
    • termin na uzupełnienie informacji o warunkach zatrudnienia.

    3. Jak będzie wyglądała informacja o warunkach zatrudnienia dla pracownika delegowanego?

    4. Rozszerzenie informacji o warunkach zatrudnienia w przypadku pracy zdalnej:

    • o określenie jednostki organizacyjnej pracodawcy, w której strukturze znajduje się stanowisko pracy pracownika wykonującego pracę zdalną
    • wskazanie osoby lub organu odpowiedzialnych za współpracę z pracownikiem wykonującym pracę zdalną oraz upoważnionych do przeprowadzenia kontroli w miejscu  wykonywania pracy zdalnej.

    5. Skutki dla pracodawcy nieprzekazania pracownikom informacji o warunkach zatrudnienia – sankcje za nieudzielenie prawidłowych informacji.

    6. Przedstawienie i omówienie przykładowej nowej informacji o warunkach zatrudnienia w zakładzie, w którym funkcjonuje regulamin pracy.

    7. Zmiany związane z zatrudnianiem pracowników:

    • nowe zasady zatrudniania na okres próbny
    • nowe zasady zatrudniania na czas określony
    • możliwość jednoczesnego zatrudniania na podstawie wielu umów o pracę
    • nowa treść umowy o pracę – jakie nowe elementy się pojawią?
    • jakie zmiany powinny pojawić się w treści świadectwa pracy?
    • zatrudnianie w niepełnym wymiarze- nowe zasady
    • szkolenia a czas pracy – nowe zasady
    • wnioski pracownika o zmianę warunków pracy i płacy – kiedy pracownik będzie mógł wystąpić z wnioskiem?
    • zapewnienie prawa pracownika do równoległego zatrudnienia oraz prawo do złożenia wniosku o bezpieczne warunki pracy
    • zapewnienie prawa pracownika do nieodpłatnego szkolenia niezbędnego do wykonywania określonego rodzaju pracy lub do wykonywania pracy na określonym stanowisku
    • w jakich przypadkach będzie niezbędna przyczyna wypowiedzenia umowy o pracę?
    • czy każde wypowiedzenie będzie trzeba konsultować ze związkiem zawodowym?
    • możliwość zaskarżenia powodów zwolnienia pracownika do sądu
    • w jaki sposób pracodawca będzie musiał informować o polityce awansowania pracowników?
    • jakie zmiany zostaną wprowadzone w przepisach dotyczących dyskryminacji?
    • jakie wnioski i dokumenty będą mogły być składane elektronicznie?

    8. Konsultacje, pytania i  dyskusja.