Szkolenie online: Excel dla księgowych - Kurs online MS Excel w księgowości

  • Gorący temat
  • Nowość

Terminy szkolenia:

  • 15.05.2024r. godz. 9.00.

Cena szkolenia:

449 zł / os. + VAT

Szkolenie opłacone w 70% lub w całości ze środków publicznych jest zwolnione z podatku VAT.

Kurs online Excel dla księgowych - Czego się nauczysz?

Praktyczne szkolenie online - Excel dla działów księgowych - pozwoli Ci zrozumieć szczegółowe zasady działania programu Excel, co pozwoli Ci na wykorzystanie tych umiejętności w codziennej pracy, a przede wszystkim ją ułatwi. Zakres szkoleniowy obejmuje tworzenie formularzy, wykresów oraz zestawień m.in.: obrotów i sald.

Kurs Excel dla księgowych - Kto na nim najbardziej skorzysta?

Szkolenie online prowadzone będzie od godziny 9:00 do godziny 15:45 i skierowane jest do:

  • Pracowników działów księgowości, rachuby i administracji biurowej
  • Kontrolerów danych księgowo - finansowych
  • Pracowników biur rachunkowych

Szkolenie MS Excel dla księgowych - Dla kogo jest to szkolenie?

Od uczestników szkolenia wymagana jest podstawowa wiedza z zakresu obsługi arkusza kalkulacyjnego oraz z zakresu księgowości.

Sprawdź, czy odpowiesz pozytywnie na pytania:

    • potrafię zaznaczyć komórki, wiersze i kolumny,
    • potrafię skopiować komórki,
    • rozumiem proste odwołania do komórek, np. =A5,
    • umiem przełączyć się między arkuszami,
    • potrafię sumować dane w komórkach,
    • umiem zmienić format danych, np. na dane liczbowe, księgowe, procenty.

Program szkolenia

1. Zestawienia obrotów i sald w Microsoft Excel:

  • Zastosowanie zestawienia obrotów i sald importowanego z programów finansowo-księgowych do tworzenia raportów i zestawień w Excelu.
  • Przykład tworzenia raportów – rozbicie kosztów rodzajowych na odpowiednie miejsca powstania kosztów (MPK).
  • Zastosowanie funkcji JEŻELI() przy budowie formuł wykorzystywanych w raporcie.
  • Możliwość zastosowania narzędzia list przy wyborze danych w komórce – ograniczenie danych.
  • Możliwość kontroli wprowadzonych danych poprzez wykorzystanie narzędzia „kontroli wprowadzonych danych” – generacja komunikatów i walidacja danych w komórce.
  • Przykład tworzenia raportów – tabela przestawna zestawienia kosztów rodzajowych.
  • Omówienie zastosowania i budowy tabel przestawnych w Excelu jako rewelacyjne narzędzie do błyskawicznego tworzenia dowolnych zestawień.
  • Tabela przestawna – płynna zmiana danych wejściowych, ukrywanie danych.

2. Narzędzie do obliczenia i zestawiania należności oraz zobowiązań:

  • Tworzenie zestawienia zobowiązań przeterminowanych w zależności od ilości dni opóźnienia.
  • Sumowanie i konsolidacja danych w Excelu.
  • Przykład tworzenia graficznie-obrazowanych raportów – wykorzystania formatowania warunkowego dla błyskawicznego zestawienia należności lub zobowiązań według pożądanych kryteriów.
  • Omówienie formatowania wyświetlania dat w Excelu – różne sposoby prezentacji daty, dnia tygodnia i czasu.

3. Tworzenie zestawienia finansowego na podstawie sald kont:

  • Tworzenie bilansu, rachunku zysków i strat z wykorzystaniem szablonów.
  • Ustalenie wyniku finansowego  – sumowanie kosztów i przychodów w Excelu.

4. Tworzenie tabel grupujących koszty w MS Office Excel według zadanych kryteriów:

  • Przykład zestawienia kosztów paliw w odniesieniu na konkretne samochody.
  • Przykład ustalenia kosztów uzyskania przychodów rachunków telefonicznych w zależności od kryteriów rozmów prywatnych i służbowych.
  • Omówienie funkcji Excela WYSZUKAJ.PIONOWO () przy wyborze konkretnych danych z zestawienia.

5. Narzędzia do znajdowania powtarzających się danych – duplikacja danych:

  • Przykład zastosowania tabel dla sprawdzenia czy faktury nie uległy powieleniu, czy kwoty z faktur pokrywają się z danymi działów windykacji, czy nie nastąpiło przekłamanie numerów faktur.
  • Przykład wykorzystania formatowania warunkowego przy duplikacji danych w Excelu.
  • Przykład wykorzystania tabel przestawnych przy wyszukiwaniu błędów związanych z powtarzaniem danych.

6. Korzystanie z narzędzia Excela „Tekst jako kolumny”:

  • Wykorzystanie narzędzia arkusza kalkulacyjnego „Tekst jako kolumny” do tworzenia zestawień i ich filtrowania i sortowania.
  • Rewelacyjne narzędzie „Tekst jako kolumny” służące do podziału danych zapisanych w komórce na kilka kolumn (np. rozbicie imion i nazwisk zapisanych w jednej komórce na dwie oddzielne kolumny).
  • Sortowanie danych w kolumnach raportów.

7. Zabezpieczenie danych arkusza przed ingerencją osób niepowołanych:

  • Zabezpieczenie skoroszytu i poszczególnych arkuszy.
  • Zabezpieczenie przed zmianami w komórkach.
  • Ukrywanie kolumn i wierszy.
  • Ukrywanie arkuszy.
  • Przykład zastosowania blokowania danych przed dostępem osób niepożądanych.

Formularz zgłoszeniowy

 

    Wybierz nazwę szkolenia

    Wybierz termin szkolenia

    Typ klienta

    FirmaOsoba fizyczna

    Dane do faktury

    Nabywca

    Nazwa instytucji (wymagane)

    Imię i nazwisko (wymagane)

    Ulica, numer domu/budynku, numer mieszkania (wymagane)

    Miejscowość (wymagane)

    Kod pocztowy (wymagane)

    NIP (wymagane)

    Odbiorca

    Nazwa instytucji (wymagane)

    Ulica, numer domu/budynku, numer mieszkania (wymagane)

    Miejscowość (wymagane)

    Kod Pocztowy (wymagane)






    Oświadczam, że uczestnictwo w zamówionym szkoleniu opłacone jest w 70% lub w całości ze środków publicznych:


    Dane uczestników

    Imię i nazwisko (wymagane)

    Adres email (wymagane)

    Numer telefonu (wymagane)

    Kod rabatowy

    Voucher


    Dodatkowe informacje

    Administratorem Twoich danych osobowych, jest:
    Verte Katarzyna Bielecka z siedzibą ul. 1 Maja 3A/6, 55-100 Trzebnica.

    Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji szkolenia/konferencji, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji szkolenia/konferencji, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem pod adresem: biuro@igor.m3group.pl.


    Zgody