Najbliższy termin

  • Ikona kalendarz 24-25.06.2025r. godz. 9.00.

Cena szkolenia: 799 zł / os. + VAT

  • Nowość

Konferencja Kadrowo-Płacowa - Panel Kadrowy i Panel Płacowy - premium

Terminy szkolenia:

Ikona zegar Czas trwania: 14 godzin

  • Ikona kalendarz 24-25.06.2025r. godz. 9.00.

W ramach szkolenia otrzymujesz:

  • Ikona certyfikat Certyfikat
  • Ikona materiały Materiały
  • Ikona dyskusja Sesja QA

Ikona prezentacja Szkolenie online prowadzone na żywo

Cena szkolenia:

799 zł / os. + VAT

Faktura wystawiana jest w dniu szkolenia
z 7-dniowym terminem płatności.

Szkolenie opłacone w 70% lub w całości ze środków publicznych jest zwolnione z podatku VAT.

Prowadzący

Zespół Verte

Zespół Verte

Paweł Jaworki, Kalina Kaczmarek, Adriana Głuchowska, Edyta Sieradzka, Ewa Bielecka, Danuta Kosikowska, Iwona Hendel, Katarzyna Lewnadowska, Dariusz Suchorowski, Maciej Derwisz

Program szkolenia

I Panel Kadrowy – wtorek, 24.06.2025r.

9.00. – 10.15. Nowe przepisy, nowe obowiązki – jak legalnie zatrudniać cudzoziemców od czerwca 2025? – Paweł Jaworski

  • Jak zmieniają się procedury, jakie nowe dokumenty i obowiązki pojawiają się po stronie pracodawcy.
  • Wyższe kary za nielegalne zatrudnienie – na co muszą uważać pracodawcy?
  • Obowiązek dostarczenia umowy do urzędu – jak zrobić to poprawnie i na czas?

10.15. – 11.30. Czas pracy pod kontrolą – najczęstsze błędy pracodawców i ryzyka prawne w 2025 roku –  Kalina Kaczmarek 

  • Rozliczanie nadgodzin średniotygodniowych dodatkiem w trakcie okresu rozliczeniowego czasu  pracy
  • Planowanie pracy w tej samej dobie pracowniczej – stanowi to nieświadome planowanie pracy w godzinach nadliczbowych
  • Nie udzielanie odpoczynków dobowych i tygodniowych
  • Nieprawidłowe rozliczanie godzin dobowych i średniotygodniowych pracowników zatrudnionych w niepełnym wymiarze czasu pracy
  • Stosowanie zasady przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy w stosunku do osób posiadających orzeczenie o niepełnosprawności
  • Brak kontroli nad realizacją grafików , samowolne zamienianie się godzinami pracy  pracowników

11.30. – 11-45. przerwa

11.45. – 13.00. Nowe wymogi, nowe ryzyko – obowiązki pracodawcy w zakresie przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji w praktyce 2025 – Adriana Głuchowska

  • Definicje mobbingu
  • Zjawisko mobbingu – kluczowe elementy
  • Jak odróżnić mobbing i dyskryminację od zachowań dopuszczalnych w miejscu pracy
  • Zmiany przepisów kodeksu pracy w kwestii mobbingu
  • Jakie powinno być podejście pracodawców – jakie są obowiązki pracodawców w zakresie przeciwdziałania mobbingowi
  • Przykłady i wskazówki praktyczne

13.30.-14.45. Uprawnienia osób niepełnosprawnych oraz obowiązkowe wpłaty do PFRON i ulgi – Edyta Sieradzka

  • uprawnienia osób niepełnosprawncyh
  • jak poprawnie obliczyć wpłatę na PFRON
  • Czy każda osoba z orzeczeniem obniża obowiązkową wpłatę?
  • Zatrudnienie osoby z niepełnosprawnością na część etatu – jak wpływa na limit PFRON?
  • Korzyści dla pracodawcy z zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami
  • Najczęstsze błędy popełniane przez pracodawców przy rozliczeniach z PFRON.

14.45.- 16.00. Akta osobowe pod lupą – obowiązki pracodawcy w zakresie prowadzenia akt osobowych w świetle kontroli PIP – Ewa Bielecka

  • Zasady wynikające z RODO obowiązujące przy prowadzeniu akt osobowych
  • Jakie rodzaje dokumentów mogą być gromadzone w każdej z części akt osobowych – najczęściej popełniane błędy
  • Przechowywanie innych dokumentów niż wymienione w rozporządzeniu
  • W jakich przypadkach należy kontynuować prowadzenie w przypadku ponownego zatrudnienia w firmie?
  • Jakie uprawnienie ma inspektor pracy
  • Co jest wykroczeniem przeciwko prawom pracownika

II Panel Płacowy – środa, 25.04.2025r.

9.00. – 10.15. Zmiany dotyczące kontroli ZLA – ocena i skutki proponowanych zmian – Dariusz Suchorowski

  • Projektowane zmiany uszczegóławiają definicje „prawidłowego wykorzystywania ZLA” oraz „działalność zarobkowa”
  • Dopuszczalność działań incydentalnych w czasie ZLA
  • Możliwość bycia jednocześnie niezdolnym do pracy w jednym miejscu a w drugim bycia zdolnym i wykonywania pracy.

10.15. – 11.30. Jak poprawnie skorygować źle wypłacone wynagrodzenie? Korekty listy płac bez tajemnic – Iwona Hendel

  • Nadpłata wynagrodzenia z winy pracodawcy – czy można ją odzyskać?
  • Nadpłata wynagrodzenia korygowana w trybie art. 41b ustawy PIT
  • Zwrot nadpłaty wynagrodzenia przez pracownika – sporządzenie korekty listy płac.
  • Korekta dokumentów rozliczeniowych ZUS zwrotu wynagrodzenia przez pracownika.

11.30. – 11-45. przerwa

11.45. – 13.00. Zasady opodatkowania benefitów pracowniczych oraz wypłat z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych – Katarzyna Lewandowska

1) Prezenty dla pracowników:

  • Czy zawsze stanowią przychód, od którego należy pobrać zaliczkę na podatek dochodowy?
  • Kiedy będą stanowiły darowiznę?

2) Wypłaty z ZFŚS:

  • Które świadczenia korzystają ze zwolnienia podatkowego i w jakiej wysokości?

3) Benefity pracownicze:

  • Jak opodatkować karty multisport, pakiety medyczne, owocowe czwartki, karty lunchowe itp.?

4) Obowiązki płatnika PIT:

  • Kiedy pobrać zaliczkę na podatek dochodowy?
  • Jak wykazać benefity i świadczenia  pracownicze w PIT-11?

13.30.-14.45. Egzekucja, kary, zaliczki – jak zgodnie z prawem dokonywać potrąceń z pensji? – Danuta Kosikowska

  • Rodzaje i granice potrąceń z wynagrodzenia – ile naprawdę można zabrać pracownikowi
  • Potrącenia z wynagrodzenia bez zgody pracownika – kiedy to możliwe i co grozi za nadużycie?
  • Potrącenia w egzekucji komorniczej – praktyczny przewodnik dla działu kadr
  • Ochrona wynagrodzenia minimalnego – jak nie złamać przepisów?
  • Potrącenia w kontekście umów cywilnoprawnych (zlecenie, o dzieło)

14.45.- 16.00. Rozliczanie Pracowniczych Planów Kapitałowych w 2025r. – aktualne problemy – Joanna Patyk

Planowane zmiany w 2025 r. dotyczące rozliczania PPK:

  • Automatyczny zapis po 2 latach a nie po 4 latach;
  • Osoby po 55 r. objęte automatycznym zapisem;
  • Nowy limit dla dodatkowej rocznej opłaty;
  • Możliwość szerszego inwestowania przez Fundusze;
  • Skutki zmian dla pracodawców – obowiązki związane z szybszym zapisem oraz automatycznym zapisem osób po 55 roku życia.

Aktualne problemy związane z funkcjonowaniem PPK

  • Wyliczanie okresu do zgłaszania do PPK – zgłaszanie w ciągu 14 dni, 3-miesięcy, ponowne zatrudnienie w ciągu 12 miesięcy, zawarcie umowy cywilnoprawnej a potem umowy o pracę;
  • Naliczanie składek od pracownika – stawka podstawowa, prawo do stawki obniżonej, wynagrodzenie za czas choroby a PPK;
  • Naliczanie składek od pracodawcy – wysokość składki, rozpoznawanie przychodu pracownika a moment wpłaty kwoty do PPK, korekty wynagrodzeń a wpłaty do PPK
  • Druki związane z PPK oraz druki RCA składane do ZUS;
  • Problemy praktyczne związane z PPK: rezygnacja przez pracownika z PPK przed wpłatą kwot do PPK, wpłata do PPK po ustaniu zatrudnienia, rozliczenia podatku PIT od PPK

Co o naszych szkoleniach mówią inni

Ikona cytat

Szkolenie prowadzone przez Pana Pawła Jaworskiego "Zmiany z zatrudnianiu cudzoziemców w 2025 roku" było bardzo fajnie zaprezentowane i dość ciekawie przedstawione. Widać i słychać było duże zaangażowanie oraz próbę przedstawienia uczestnikom wiedzy również od strony praktycznej, która uważam, że jest bardzo cenną wiedzą. Szkoda tylko, że szkolenie było tak krótkie. Życzę wszystkiego dobrego. Iwona

P. Iwona
Ikona cytat

Zmiany w zatrudnianiu cudzoziemców 2025
Szkolenie przeprowadzone w sposób merytoryczny i profesjonalny połączony z praktycznymi przykładami,
Jestem bardzo zadowolona z otrzymanych materiałów oraz samego przebiegu szkolenia, bardzo komunikatywny wykładowca Pan Paweł Jaworski z dużą wiedzą.

P. Małgorzata

Następne kroki

Ikona zgłoszenie

Wyślij zgłoszenie

Ikona strzałka w prawo
Ikona rejestracja

W ciągu 24h otrzymasz potwierdzenie zapisania na szkolenie

Ikona strzałka w prawo
Ikona adres url

Dzień przed szkoleniem otrzymasz link do platformy

Ikona strzałka w prawo
Ikona certyfikat

W dniu szkolenia otrzymasz materiały, certyfikat i fakturę

Dołącz do szkolenia online

    Wybierz termin szkolenia

    Typ klienta

    Dane do faktury

    NIP (wymagane)

    Nabywca

    Nazwa instytucji (wymagane)

    Ulica, numer domu/budynku, numer mieszkania (wymagane)

    Miejscowość (wymagane)

    Kod pocztowy (wymagane)

    Odbiorca

    Nazwa instytucji (wymagane)

    Ulica, numer domu/budynku, numer mieszkania (wymagane)

    Miejscowość (wymagane)

    Kod Pocztowy (wymagane)






    Oświadczam, że uczestnictwo w zamówionym szkoleniu opłacone jest w 70% lub w całości ze środków publicznych:


    Dane uczestnika

    Imię i nazwisko (wymagane)

    Adres email (wymagane)

    Numer telefonu (wymagane)

    Kod rabatowy

    Voucher

    Zgody

    Dodatkowe informacje

    Administratorem Twoich danych osobowych, jest:
    Verte Katarzyna Bielecka z siedzibą ul. 1 Maja 3A/6, 55-100 Trzebnica.

    Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji szkolenia/konferencji, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji szkolenia/konferencji, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem pod adresem: biuro@centrumverte.pl.