Cena szkolenia: 429 zł / os. + VAT

Kompendium głównego księgowego Instytucji Kultury - problemy oraz nowości w działalności IK 2024/2025 - szkolenie online

W tej chwili nie realizujemy szkolenia z tej tematyki. Jeżeli jesteś zainteresowany tym tematem daj nam znać a my skontaktujemy się z Tobą kiedy szkolenie znajdzie się w naszej ofercie!

    Ikona prezentacja Szkolenie online prowadzone na żywo

    Cena szkolenia:

    429 zł / os. + VAT

    Szkolenie opłacone w 70% lub w całości ze środków publicznych jest zwolnione z podatku VAT.

    Wzory dokumentów, które otrzymasz w ramach szkolenia:

    • Ikona dokument Zarządzenie w sprawie instrukcji obiegu i kontroli dowodów księgowych
    • Ikona dokument Zarządzenie w sprawie zasad prowadzenia rachunkowości
    • Ikona dokument Procedura wewnętrzna dotycząca zasad obiegu dokumentów w ramach procesu przetwarzania danych
    • Ikona dokument Procedura dotycząca dekretacji dowodów księgowych
    • Ikona dokument Procedura wewnętrzna dotycząca wprowadzenia karty kontroli dowodu księgowego oraz czynności dokonywanych po otrzymaniu dowodu
    • Ikona dokument Procedura wewnętrzna dotycząca wprowadzenia zasad kontroli dokumentów księgowych
    • Ikona dokument Zarządzenie w sprawie wprowadzenia instrukcji kasowej
    • Ikona dokument Umowa o udział w zajęciach organizowanych przez jednostkę kultury

    Dla kogo jest to szkolenie

    Szkolenie adresowane jest dla głównych księgowych Instytucji Kultury , CUW oraz pracowników organów nadzorczych i kontrolnych.

    Prowadzący

    Teresa Krawczyk

    Teresa Krawczyk

    Wykładowca wyższych  uczelni, wieloletni praktyk  administracji  skarbowej w tym Naczelnik Urzędu Skarbowego, główna księgowa jednostek sektora finansów publicznych i spółek, autor kilkunastu pozycji książkowych, oraz wiele innych publikacji o tematyce  rachunkowej, podatkowej,  finansów publicznych. Prowadząca jest znanym i cenionym  szkoleniowcem z zakresu tematyki podatkowej, finansów publicznych i rachunkowości, szkoląca zarówno pracowników  jednostek organizacyjnych  sektora finansów […]

    Czego się nauczysz?

    Szkolenie ma w sposób praktyczny wskazać na zagadnienia ewidencyjne, rachunkowe, podatkowe mające wpływ na działalność Instytucji Kultury. Obszerny materiał, który zostanie dla Państwa przygotowany z tej tematyki wyjaśnia wiele problemów, które budzą wątpliwości interpretacyjne i są przedmiotem kontroli różnych organów i odpowiedzialności w zakresie naruszenia dyscypliny finansów publicznych. Wychodząc naprzeciw uczestnikom – w załączeniu jako dodatek , zostanie Państwu przekazana przygotowana wzorcowa dokumentacja oraz wskazówki.

    Program szkolenia

    1. Działalność statutowa odpłatna i nieodpłatna oraz działalność gospodarcza w Instytucjach Kultury – wyjaśnienia.

    2. Zasady rachunkowości, gospodarka finansowa i zakładowy plan kont w Instytucji Kultury.

    3. Plany finansowe Instytucji Kultury.

    4. Wprowadzenie do ksiąg rachunkowych wszystkich operacji gospodarczych i finansowych, w tym osiągniętych w roku przychodów i kosztów (m.in.: międzyokresowych) –  dotacji podmiotowych, celowych, inwestycyjnych, kosztów (księgowanie w układzie rachunku zysków i strat)- schematy księgowań z wyjaśnieniami.

    5. Fundusze w Instytucji Kultury.

    6. Należności i zobowiązania oraz odsetki – wycena i windykacja:

    • aktualizacja należności i odsetek- zasady dokonywania odpisów aktualizujących należności i odsetki i ich ewidencja w księgach,
    • naliczanie odsetek od należności, zobowiązań i transakcji ( obowiązek ustawowy ) (powiazanie ze stopą referencyjną – zmiany).

    7. Środki trwałe wysoko i nisko cenne, wartości niematerialne i prawne, środki trwałe w budowie, materiały, wydawnictwa – źródła ich finansowania oraz  ujęcie i  ich ewidencja  z uwzględnieniem: ustawy o rachunkowości, KSR nr 11, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych –  po zmianach.

    8. Zasady wypełniania CIT -8 i CIT- 8 /0 za 2024r.- wyliczenie przykładu.

    9. Dokumenty księgowe w podatku VAT- jak wystawiać i jak księgować gdy IK nie jest podatnikiem czynnym VAT– pytania i odpowiedzi, np.:

    • Czy IK powinna wystawić rachunek czy fakturę osobie fizycznej np. potencjalnemu uczestnikowi zajęć na jego żądanie; Jeśli tak, to jak powinien wyglądać taki dokument?

    Co o naszych szkoleniach mówią inni

    Ikona cytat

    "Szkolenie było bardzo pouczające. Zdobytą wiedzę mogłem od razu zastosować w pracy. Szczególnie cenne były informacje na temat zabezpieczania danych w procesie e-doręczeń. Polecam każdemu, kto chce być na bieżąco z obowiązującymi przepisami!"

    Jan Kowalski, Specjalista ds. Compliance.
    Ikona cytat

    "Bardzo dobrze przygotowane szkolenie z jasno przekazanymi, praktycznymi informacjami. Trener wykazał się głęboką wiedzą i umiejętnością jej przekazywania. Zajęcia interaktywne i studia przypadków pomogły mi lepiej zrozumieć temat."

    Ewa Nowak, Kierownik Działu IT.
    Ikona cytat

    "Jestem pod wrażeniem, jak kompleksowo szkolenie objęło temat e-doręczeń. Wszystkie materiały były aktualne i bardzo dobrze opracowane. Cieszę się, że wzięłam udział, bo czuję się teraz dużo pewniej w zarządzaniu e-doręczeniami w mojej firmie."

    Marta Zielińska, Menadżer ds. operacyjnych.

    Następne kroki

    Ikona zgłoszenie

    Wyślij zgłoszenie

    Ikona strzałka w prawo
    Ikona rejestracja

    W ciągu 24h otrzymasz potwierdzenie zapisania na szkolenie

    Ikona strzałka w prawo
    Ikona adres url

    Dzień przed szkoleniem otrzymasz link do platformy

    Ikona strzałka w prawo
    Ikona certyfikat

    W dniu szkolenia otrzymasz materiały, certyfikat i fakturę