Bezpieczeństwo osobiste pracownika socjalnego podczas wykonywania czynności służbowych - szkolenie online

W tej chwili nie realizujemy szkolenia z tej tematyki. Jeżeli jesteś zainteresowany tym tematem daj nam znać a my skontaktujemy się z Tobą kiedy szkolenie znajdzie się w naszej ofercie!

    Program szkolenia

    1. Obowiązek zapewnienia pracownikom socjalnym szkoleń podnoszących poziom bezpieczeństwa osobistego podczas wykonywania czynności służbowych.

    2. Funkcjonariusz publiczny:

    • definicja funkcjonariusza publicznego,
    • pracownik socjalny jako funkcjonariusz publiczny,
    • ochrona prawna funkcjonariuszy publicznych przy realizacji obowiązków służbowych,
    • analiza typowych przestępstw popełnieniach na szkodę pracowników socjalnych,

    3. Zawiadomienie o uzasadnionym podejrzeniu popełnienia przestępstwa:

    • złożenie zawiadomienia – kiedy obowiązkowe, a kiedy fakultatywne,
    • odpowiedzialność za zaniechanie złożenia zawiadomienia,
    • zawiadomienia w praktyce – przedstawienie i omówienie wzoru,

    4. Obrona konieczna:

    • bronić się czy uciekać?
    • przesłanki legalnego podjęcia obrony konicznej,
    • skutki przekroczenia granic obrony koniecznej

    5. Bezpieczny rodzinny wywiad środowiskowy:

    • przeprowadzenie rodzinnego wywiadu środowiskowego w asyście drugiego pracownika socjalnego – powody, przesłanki, procedura,
    • przeprowadzenie rodzinnego wywiadu środowiskowego w asyście funkcjonariusza Policji – powody, przesłanki, procedura,
    • zdalny rodzinny wywiad środowiskowy jako najbezpieczniejszy dla pracownika socjalnego sposób przeprowadzenia wywiadu,

    6. Obowiązek zapewnienia pracownikowi socjalnemu pomocy psychologicznej w przypadku wystąpienia sytuacji bezpośrednio zagrażających jego życiu lub zdrowiu w związku z wykonywanymi czynnościami służbowymi.

    1. Diagnozowanie sytuacji zagrożenia oraz rozpoznawanie symptomów zagrożenia.

    2. Zasady postępowania w celu uniknięcia lub zminimalizowania skutków agresji klienta w siedzibie ośrodka.

    3. Zasady postępowania w celu uniknięcia lub zminimalizowania skutków agresji klienta w środowisku jego zamieszkania lub pobytu.

    4. Podstawy bezpieczeństwa osobistego:

    • sposoby radzenia sobie w sytuacji bezpośredniego zagrożenia ze strony agresywnego klienta,
    • dobre praktyki,
    • przedstawienie i omówienie grafik wskazujących skuteczne chwyty i uderzenia,

    5. Radzenie sobie ze stresem wynikającym z sytuacji kryzysowych.

    1. Lokalizator.

    2. Paralizator – czy wymaga zezwolenia? koszt zakupu, zasady używania,

    3. Gaz obezwładniający – czy wymaga zezwolenia? koszt zakupu, zasady używania