Najbliższy termin

  • Ikona kalendarz 04.03.2025r. godz. 10.00.

Cena szkolenia: 429 zł / os. + VAT

Kompendium głównego księgowego Instytucji Kultury - problemy oraz nowości w działalności IK 2025 - szkolenie online

Terminy szkolenia:

Ikona zegar Czas trwania: 5 godzin

  • Ikona kalendarz 04.03.2025r. godz. 10.00.

W ramach szkolenia otrzymujesz:

  • Ikona certyfikat Certyfikat
  • Ikona materiały Materiały
  • Ikona wideo Nagranie szkolenia dostępne przez 7 dni
  • Ikona dyskusja Sesja QA
  • Ikona dokument Wzory dokumentów

Ikona prezentacja Szkolenie online prowadzone na żywo

Cena szkolenia:

429 zł / os. + VAT

Faktura wystawiana jest w dniu szkolenia
z 7-dniowym terminem płatności.

Szkolenie opłacone w 70% lub w całości ze środków publicznych jest zwolnione z podatku VAT.

Wzory dokumentów, które otrzymasz w ramach szkolenia:

  • Ikona dokument Zarządzenie w sprawie instrukcji obiegu i kontroli dowodów księgowych
  • Ikona dokument Zarządzenie w sprawie zasad prowadzenia rachunkowości
  • Ikona dokument Procedura wewnętrzna dotycząca zasad obiegu dokumentów w ramach procesu przetwarzania danych
  • Ikona dokument Procedura dotycząca dekretacji dowodów księgowych
  • Ikona dokument Procedura wewnętrzna dotycząca wprowadzenia karty kontroli dowodu księgowego oraz czynności dokonywanych po otrzymaniu dowodu
  • Ikona dokument Procedura wewnętrzna dotycząca wprowadzenia zasad kontroli dokumentów księgowych
  • Ikona dokument Zarządzenie w sprawie wprowadzenia instrukcji kasowej
  • Ikona dokument Umowa o udział w zajęciach organizowanych przez jednostkę kultury

Dla kogo jest to szkolenie

Szkolenie adresowane jest dla głównych księgowych Instytucji Kultury , CUW oraz pracowników organów nadzorczych i kontrolnych.

Prowadzący

Teresa Krawczyk

Teresa Krawczyk

Wykładowca wyższych  uczelni, wieloletni praktyk  administracji  skarbowej w tym Naczelnik Urzędu Skarbowego, główna księgowa jednostek sektora finansów publicznych i spółek, autor kilkunastu pozycji książkowych, oraz wiele innych publikacji o tematyce  rachunkowej, podatkowej,  finansów publicznych. Prowadząca jest znanym i cenionym  szkoleniowcem z zakresu tematyki podatkowej, finansów publicznych i rachunkowości, szkoląca zarówno pracowników  jednostek organizacyjnych  sektora finansów […]

Czego się nauczysz?

Szkolenie ma w sposób praktyczny wskazać na zagadnienia ewidencyjne, rachunkowe, podatkowe mające wpływ na działalność Instytucji Kultury. Obszerny materiał, który zostanie dla Państwa przygotowany z tej tematyki wyjaśnia wiele problemów, które budzą wątpliwości interpretacyjne i są przedmiotem kontroli różnych organów i odpowiedzialności w zakresie naruszenia dyscypliny finansów publicznych. Wychodząc naprzeciw uczestnikom – w załączeniu jako dodatek , zostanie Państwu przekazana przygotowana wzorcowa dokumentacja oraz wskazówki.

Program szkolenia

1. Działalność statutowa odpłatna i nieodpłatna oraz działalność gospodarcza w Instytucjach Kultury – problemy po kontrolach RIO, NIK, Audytorów.

2. Zasady rachunkowości, gospodarka finansowa i zakładowy plan kont w Instytucji Kultury.

3. Plany finansowe Instytucji Kultury – problemy z ustaleniem- dyscyplina finansów.

4. Wprowadzenie do ksiąg rachunkowych wszystkich operacji gospodarczych i finansowych, w tym osiągniętych w roku przychodów i kosztów (m.in.: międzyokresowych) –  dotacji podmiotowych, celowych, inwestycyjnych, kosztów (księgowanie w układzie rachunku zysków i strat)- schematy księgowań z wyjaśnieniami.

5. Fundusze w Instytucji Kultury.

6. Należności i zobowiązania oraz odsetki – wycena i windykacja:

  • aktualizacja należności i odsetek- zasady dokonywania odpisów aktualizujących należności i odsetki i ich ewidencja w księgach,
  • naliczanie odsetek od należności, zobowiązań i transakcji ( obowiązek ustawowy ) (powiazanie ze stopą referencyjną – zmiany).

7. Środki trwałe wysoko i nisko cenne, wartości niematerialne i prawne, środki trwałe w budowie, materiały, wydawnictwa – źródła ich finansowania oraz  ujęcie i  ich ewidencja  z uwzględnieniem: ustawy o rachunkowości, KSR nr 11, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych –  po zmianach.

8. Dokumenty księgowe w podatku VAT- jak wystawiać i jak księgować gdy IK nie jest jeszcze podatnikiem czynnym VAT.

9. Zasady wypełniania CIT -8 i CIT- 8 /0 za 2024r.- wyliczenie przykładu.

Co o naszych szkoleniach mówią inni

Ikona cytat

Wspaniałe szkolenie. Uporządkowało nam wiedzę, jaką mieliśmy oraz w sposób przystępny i szczegółowy przedstawiło nowe zagadnienia, polecamy. Rzetelnie i profesjonalnie.

Katarzyna Komorowska
Ikona cytat

Świetne wykłady, rewelacyjni prowadzący. Tematy które zdawały się trudne, wykładowcy potrafią analitycznie wyłożyć. Opłaca się słychać nawet banalnych tematów, gdyż nawet nimi prowadzący potrafią zachęcić do utrwalenia wiedzy. Najlepsze są dostępności nagrania gdyż nie mogę słuchac w godzinach pracy. Serdecznie dziękuję za to że jesteście.

Beata Kwiecińska
Ikona cytat

Bardzo profesjonalnie przygotowane szkolenie dla Działu Kadr i Płac. Wiedza i kompetencje trenera na najwyższym poziomie, kontakt z firmą również. Uczestnicy szkolenia zadowoleni z wiedzy jaką zdobyli podczas szkolenia. Polecam współpracę z Centrum Szkoleń Verte

Kamila Gonciarz
Ikona cytat

"Szkolenie było bardzo pouczające. Zdobytą wiedzę mogłem od razu zastosować w pracy. Szczególnie cenne były informacje na temat zabezpieczania danych w procesie e-doręczeń. Polecam każdemu, kto chce być na bieżąco z obowiązującymi przepisami!"

Jan Kowalski, Specjalista ds. Compliance.
Ikona cytat

"Bardzo dobrze przygotowane szkolenie z jasno przekazanymi, praktycznymi informacjami. Trener wykazał się głęboką wiedzą i umiejętnością jej przekazywania. Zajęcia interaktywne i studia przypadków pomogły mi lepiej zrozumieć temat."

Ewa Nowak, Kierownik Działu IT.
Ikona cytat

"Jestem pod wrażeniem, jak kompleksowo szkolenie objęło temat e-doręczeń. Wszystkie materiały były aktualne i bardzo dobrze opracowane. Cieszę się, że wzięłam udział, bo czuję się teraz dużo pewniej w zarządzaniu e-doręczeniami w mojej firmie."

Marta Zielińska, Menadżer ds. operacyjnych.

Następne kroki

Ikona zgłoszenie

Wyślij zgłoszenie

Ikona strzałka w prawo
Ikona rejestracja

W ciągu 24h otrzymasz potwierdzenie zapisania na szkolenie

Ikona strzałka w prawo
Ikona adres url

Dzień przed szkoleniem otrzymasz link do platformy

Ikona strzałka w prawo
Ikona certyfikat

W dniu szkolenia otrzymasz materiały, certyfikat i fakturę

Dołącz do szkolenia online

    Wybierz nazwę szkolenia

    Wybierz termin szkolenia

    Typ klienta

    Dane do faktury

    NIP (wymagane)

    Nabywca

    Nazwa instytucji (wymagane)

    Nazwa firmy (wymagane)

    Imię i nazwisko (wymagane)

    Ulica, numer domu/budynku, numer mieszkania (wymagane)

    Miejscowość (wymagane)

    Kod pocztowy (wymagane)

    Odbiorca

    Nazwa instytucji (wymagane)

    Ulica, numer domu/budynku, numer mieszkania (wymagane)

    Miejscowość (wymagane)

    Kod Pocztowy (wymagane)






    Oświadczam, że uczestnictwo w zamówionym szkoleniu opłacone jest w 70% lub w całości ze środków publicznych:


    Dane uczestnika

    Imię i nazwisko (wymagane)

    Adres email (wymagane)

    Numer telefonu (wymagane)

    Kod rabatowy

    Voucher

    Zgody

    Dodatkowe informacje

    Administratorem Twoich danych osobowych, jest:
    Verte Katarzyna Bielecka z siedzibą ul. 1 Maja 3A/6, 55-100 Trzebnica.

    Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji szkolenia/konferencji, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji szkolenia/konferencji, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem pod adresem: biuro@centrumverte.pl.

    Na szkoleniu online, poświęconemu problemom głównego księgowego Instytucji Kultury w 2025 roku, zostanie omówione jaka jest rola dyrektora oraz głównego księgowego w zakresie przeprowadzania kontroli zarządczej.

    Szkolenie online przygotowane przez Panią Teresę Krawczyk, to praktyczna dawka wiedzy na temat zasad rachunkowości, gospodarki finansowej i zakładowego planu kont w kulturze. Wykładowca omówi w szczegółowy sposób źródła finansowania działań kulturalnych w Instytucjach Kultury w dobie kryzysu.

    Uczestnicy szkolenia zapoznają się także ze sposobem wyliczania wynagrodzeń.