Planowanie i rozliczanie harmonogramów czasu pracy po zmianach – szkolenie online

W tym momencie nie realizujemy szkolenia z tego tematu, ale jeśli jesteś zainteresowany tym tematem pozostaw nam swój adres mailowy, a na pewno wyślemy Ci informację o nowym terminie.

    Szkolenie „Planowanie i rozliczanie harmonogramów czasu pracy po zmianach” obejmuje najistotniejsze aspekty planowania i rozliczania czasu pracy w aktualnym stanie prawnym. Szczególne miejsce w trakcie szkolenia zajmie tematyka zmian prawnych w zakresie czasu pracy, wprowadzonych najnowszą nowelizacją.

    Szkolenie z planowania czasu pracy i rozliczania harmonogramów

    Dzięki warsztatowej formie prowadzenia spotkania uczestnicy będą mieli możliwość bezpośredniego zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce.
    Celem szkolenia jest aktualizacja wiedzy w obszarze czasu pracy z uwagi na najnowsze zmiany prawne oraz doskonalenie umiejętności w zakresie m.in.: planowania czasu pracy, ustalania wymiaru czasu pracy na cały i na część okresu rozliczeniowego, wyboru optymalnych rozwiązań prawnych pod kątem konkretnych potrzeb organizacji, wprowadzania zmian w zaplanowanym harmonogramie, rozliczania nadgodzin w równoważnym systemie czasu pracy, rozliczania godzin dobowych oraz średniotygodniowych.
    Zajęcia adresowane są przede wszystkim do pracowników działów kadrowo-płacowych.

    Zapisz się również na nasze szkolenia dla firm.

    Program szkolenia

    1. Planowanie czasu pracy – czy należy planować czas pracy na cały okres rozliczeniowy.

    2. Ustalanie wymiaru czasu pracy na cały i na część okresu rozliczeniowego – w jaki sposób zsynchronizować nowego pracownika w zespole z czasem pracy osoby kończącej pracę?

    3. Zasady i potrzeba oznaczania “odpowiedniej ilości dni wolnych od pracy”.

    4. Zasady elastycznej organizacji czasu pracy po nowelizacji przepisów dla grupy uprawnionych pracowników

    5. Jak prawidłowo wprowadzić ruchomy rozkład czasu pracy?

    6. Do jakich systemów czasu pracy można zastosować ruchomy rozkład czasu pracy.

    7. Na co powinniśmy zwrócić szczególną uwagę przy planowaniu czasu pracy.

    8. Najważniejsze zagadnienia, definicje niezbędne do prawidłowego planowania czasu pracy

    9. W jaki sposób uregulować zasady czasu pracy w firmie, aby zminimalizować ryzyko popełnienia wykroczenia przez menedżerów.

    10. Czy można dokonywać zmian w harmonogramach czasu pracy w trakcie okresu rozliczeniowego?

    11. Zasady wprowadzania zmień w zaplanowanym harmonogramie.

    12. Odbiór czasu wolnego za przepracowane nadgodziny średniotygodniowe, a planowanie czasu pracy w soboty.

    13. Jak prawidłowo rozliczyć nadgodziny w równoważnym czasie pracy – rozwiązywanie na przykładzie.

    14. Czy można godziny nadliczbowe za zgoda pracodawcy i pracownika przenieść na drugi okres rozliczeniowy czasu pracy?

    15. Rozliczenie nadgodzin średniotygodniowych a zasada przeciętnie 5 dniowego tygodnia pracy.

    16. Kiedy rozliczamy godziny dobowe a kiedy średniotygodniowe – stanowisko PIP.

    17. Czy można zaplanować mniej godzin w miesiącu aniżeli wynosi czas normatywny

    18. Jak postąpić jeżeli w jednym miesiącu wychodzi niedopracowanie godzin a w drugim nadpracowanie.

    19. Czy w trakcie okresu rozliczeniowego można zmienić harmonogram czasu pracy – stanowisko PIP.

    20. Rozliczanie czasu pracy na wniosek pracownika lub na wniosek pracodawcy – różnice i zasady.

    21. Czy można planować nadgodziny lub pracę w sobotę czy niedzielę i święto. Jak to prawidłowo rozliczyć