Najbliższy termin

  • Ikona kalendarz 25.11.2024r. godz. 10.00.
  • Ikona kalendarz +1

Cena szkolenia: 429 zł / os. + VAT

  • Gorący temat

Obowiązek e-doręczeń od 1 stycznia 2025r. – przygotowanie i praktyczne stosowanie

Terminy szkolenia:

Ikona zegar Czas trwania: 3-4 godziny

  • Ikona kalendarz 25.11.2024r. godz. 10.00.
  • Ikona kalendarz 13.12.2024r. godz. 10.00.

W ramach szkolenia otrzymujesz:

  • Ikona certyfikat Certyfikat
  • Ikona materiały Materiały
  • Ikona wideo Nagranie szkolenie dostępne przez 24h
  • Ikona dyskusja Sesja QA
  • Ikona dokument Wzory dokumentów

Ikona prezentacja Szkolenie online prowadzone na żywo

Cena szkolenia:

429 zł / os. + VAT

Szkolenie opłacone w 70% lub w całości ze środków publicznych jest zwolnione z podatku VAT.

Wzory dokumentów, które otrzymasz w ramach szkolenia:

  • Ikona dokument wzór ustanowienia administratora
  • Ikona dokument wzór powierzenia obowiązków administratorowi
  • Ikona dokument przykładowo wypełniony wniosek o założenie ADE

Dla kogo jest to szkolenie

Szkolenie skierowane jest podmiotów publicznych oraz prywatnych, które zgodnie z kalendarzem od 1 stycznia 2025r. będą zobowiązane do stosowania doręczeń elektronicznych.

Prowadzący

Patrycja Grebla-Tarasek

Patrycja Grebla-Tarasek

Radca prawny, ekspert prawa samorządowego, redaktor. Autorka tekstów naukowych, opinii prawnych i analiz aktów prawnych na potrzeby procesu legislacyjnego oraz działalności doradczej. Stale uczestniczy w pracach Zespołu ds. Administracji Publicznej i Bezpieczeństwa Obywateli a także Zespołu ds. Społeczeństwa Informacyjnego Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego. Autorka i współautorka licznych publikacji kierowanych do pracowników sektora publicznego. […]

Czego się nauczysz?

Szkolenie uczy praktycznej obsługi systemu e-doręczeń, rozwiązuje kluczowe wątpliwości z zakresu usług PURDE i PUH. Podczas szkolenia szczegółowo zostaną wyjaśnione kwestie związane zakładaniem adresu do doręczeń elektronicznych, bieżącej obsługi skrzynki oraz kwestie związane z integracją systemów klasy EZD z e-doręczeniami.

Program szkolenia

1.Podstawy doręczeń elektronicznych

  • czym są doręczenia elektroniczne
  • ustawa o doręczeniach elektronicznych, rozporządzenie eIADS, nowelizacja ustawy o doręczeniach elektronicznych (listopad 2024), rozporządzenia wykonawcze do ustawy o doręczeniach elektronicznych
  • definicje i pojęcia z zakresu doręczeń elektronicznych
  • schemat doręczeń elektronicznych

2. Wyłączenia od stosowania doręczeń elektronicznych

3. Doręczanie korespondencji przez podmiot publiczny w ramach e-doręczeń:

  • wymogi
  • rodzaje korespondencji
  • obowiązki podmiotu, w tym posiadanie ADE
  • rola i zadania operatora wyznaczonego
  • zadania podmiotu publicznego (jak doręczenia elektroniczne wpłyną na codzienne funkcjonowanie urzędu)

4. Osoby fizyczne a adres do doręczeń elektronicznych, w tym nowe zasady na gruncie nowelizacji

5. Praktyczne aspekty publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego:

  • dowody otrzymania i wysłania
  • chwila doręczenia korespondencji na gruncie kpa
  • opłaty
  • reklamacja przesyłek, w tym odszkodowanie za nieskuteczne doręczenie
  • tworzenie korespondencji w ramach e-doręczeń – wymogi dla przesyłek i ich formatu
  • praktyczne aspekty tworzenia korespondencji
  • wysyłka masowa

6. Baza adresów do doręczeń elektronicznych:

  • podstawy funkcjonowania
  • skutki prawne wpisu do BAE
  • zasady wpisu do BAE
  • jak należy szukać informacji w BAE?
  • dane przetwarzane w BAE

7. Adres do doręczeń elektronicznych:

  • jak złożyć wniosek o ADE?
  • sposoby tworzenia ADE
  • założenie skrzynki do doręczeń krok po kroku
  • elementy formalne wniosku o ADE dla podmiotu publicznego
  • administrator skrzynki do doręczeń – praktyczne wskazówki wyznaczania
  • rola i zadania administratora skrzynki do doręczeń

8. Publiczna usługa hybrydowa:

  • czym jest doręczenie korespondencji w trybie PUH?
  • terminy wejścia w życie
  • jak w praktyce wygląda doręczanie korespondencji w tym trybie?
  • rola i zadania operatora wyznaczonego
  • przesłanki doręczenia w trybie PUH
  • kiedy obowiązkowo należy stosować PUH?
  • cennik

9. Zmiany w KPA na gruncie nowych obowiązków z zakresu doręczeń elektronicznych

10. Praktyczne aspekty stosowania doręczeń elektronicznych w pytaniach i odpowiedziach

11. Techniczne aspekty e-doręczeń:

  • sposoby logowania
  • podpis elektroniczny/pieczęć elektroniczna
  • integracja systemów klasy EZD z e-doręczeniami
  • interfejs e-doręczeń
  • jak korzystać z systemu? – praca na aplikacji

12. E- doręczenia a ePUAP

13. Sesja pytań i odpowiedzi

Co o naszych szkoleniach mówią inni

Ikona cytat

"Szkolenie było bardzo pouczające. Zdobytą wiedzę mogłem od razu zastosować w pracy. Szczególnie cenne były informacje na temat zabezpieczania danych w procesie e-doręczeń. Polecam każdemu, kto chce być na bieżąco z obowiązującymi przepisami!"

Jan Kowalski, Specjalista ds. Compliance.
Ikona cytat

"Bardzo dobrze przygotowane szkolenie z jasno przekazanymi, praktycznymi informacjami. Trener wykazał się głęboką wiedzą i umiejętnością jej przekazywania. Zajęcia interaktywne i studia przypadków pomogły mi lepiej zrozumieć temat."

Ewa Nowak, Kierownik Działu IT.
Ikona cytat

"Jestem pod wrażeniem, jak kompleksowo szkolenie objęło temat e-doręczeń. Wszystkie materiały były aktualne i bardzo dobrze opracowane. Cieszę się, że wzięłam udział, bo czuję się teraz dużo pewniej w zarządzaniu e-doręczeniami w mojej firmie."

Marta Zielińska, Menadżer ds. operacyjnych.

Następne kroki

Ikona zgłoszenie

Wyślij zgłoszenie

Ikona strzałka w prawo
Ikona rejestracja

W ciągu 24h otrzymasz potwierdzenie zapisania na szkolenie

Ikona strzałka w prawo
Ikona adres url

Dzień przed szkoleniem otrzymasz link do platformy

Ikona strzałka w prawo
Ikona certyfikat

W dniu szkolenia otrzymasz materiały, certyfikat i fakturę

Dołącz do szkolenia online

    Wybierz nazwę szkolenia

    Wybierz termin szkolenia

    Typ klienta

    Dane do faktury

    NIP (wymagane)

    Nabywca

    Nazwa instytucji (wymagane)

    Nazwa firmy (wymagane)

    Imię i nazwisko (wymagane)

    Ulica, numer domu/budynku, numer mieszkania (wymagane)

    Miejscowość (wymagane)

    Kod pocztowy (wymagane)

    Odbiorca

    Nazwa instytucji (wymagane)

    Ulica, numer domu/budynku, numer mieszkania (wymagane)

    Miejscowość (wymagane)

    Kod Pocztowy (wymagane)






    Oświadczam, że uczestnictwo w zamówionym szkoleniu opłacone jest w 70% lub w całości ze środków publicznych:


    Dane uczestnika

    Imię i nazwisko (wymagane)

    Adres email (wymagane)

    Numer telefonu (wymagane)

    Kod rabatowy

    Voucher

    Zgody

    Dodatkowe informacje

    Administratorem Twoich danych osobowych, jest:
    Verte Katarzyna Bielecka z siedzibą ul. 1 Maja 3A/6, 55-100 Trzebnica.

    Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji szkolenia/konferencji, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji szkolenia/konferencji, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem pod adresem: biuro@centrumverte.pl.

    Nowa ustawa ma kluczowe znaczenie dla procesu doręczania, zwłaszcza w kontekście organów administracji publicznej, ustalając:

    • nowe zasady dokonywania doręczeń przy użyciu publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego oraz publicznej usługi hybrydowej.
    • zasady korzystania z kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego do wymiany korespondencji z podmiotami publicznymi.

    Kogo obowiązują nowe przepisy dotyczące doręczeń elektronicznych?

    Nowe przepisy w pierwszym okresie obowiązywania obejmą przede wszystkim jednostki administracji publicznej ale także podmioty niepubliczne takie jak osoby wykonujące zawody zaufania publicznego, takie jak adwokaci, radcy prawni, doradcy podatkowi, doradcy restrukturyzacyjni, rzecznicy patentowi, notariusze, oraz Radcy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej, którzy wykonują czynności służbowe. Dodatkowo obowiązek stosowania nowych doręczeń elektronicznych obejmie podmioty niepubliczne, które są wpisywane do Krajowego Rejestru Sądowego.

    Do kogo skierowane jest szkolenie dotyczące e-doręczeń?

    Szkolenie jest skierowane do pracowników urzędów gmin i miast, jednostek budżetowych, starostw powiatowych, ośrodków pomocy społecznej, urzędów wojewódzkich i urzędów marszałkowskich, a także organów centralnych i terenowych oraz służb, inspekcji i straży.

    Praktyczne aspekty stosowania e-doręczeń.

    Szkolenie zostało oparte o praktyczne przykłady, pytania i odpowiedzi oraz interpretacje i odpowiedzi Ministerstwa Cyfryzacji.

    • logowanie do aplikacji e-doręczenia,
    • odbieranie oraz wysyłanie korespondencji,
    • podpis elektroniczny i pieczęć elektroniczna w e-doręczeniach,
    • wyszukiwanie adresów w BAE,
    • załączanie dokumentów do korespondencji,
    • nadawanie uprawnień do operacji na skrzynce, obsługa skrzynki,
    • integracja z EZD,
    • archiwizowanie korespondencji,
    • tworzenie roboczej wersji korespondencji,
    • wysyłka do wielu adresatów.
    • zawieranie umów z operatorem wyznaczonym