1. Zmiana katalogu danych osobowych, jakich pracodawca może żądać od osoby ubiegającej się o pracę oraz od pracownika.
2. Nowy obowiązek oceny przez pracodawców, czy wszystkie z gromadzonych danych konieczne są do celu, jakim jest zatrudnienie osoby na określonym stanowisku.
3. Zgoda na przetwarzanie innych danych osobowych, brak zgody lub jej wycofanie, a konsekwencje dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie lub pracownika.
4. Czy dokumentacja pracownicza składa się z czterech części – A, B, C, D i E ?
5. Co powinna zawierać nowa część akt osobowych E?
6. Czy w poszczególnych częściach akt osobowych przechowywane są tylko takie dokumenty, jakie są wskazane w rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki?
7. Społecznej w sprawie dokumentacji pracowniczej?
8. Czy w części C akt osobowych znajdują się wyłącznie oświadczenia i dokumenty związane z rozwiązaniem albo wygaśnięciem stosunku pracy?
9. W której części akt osobowych należy przechowywać – dokumenty dotyczące wykonywania pracy zdalnej wraz z raportami.
10. Czy w części B trzeba przechowywać wszystkie zaświadczenia potwierdzające kwalifikacje nauczycieli?
11. Czy świadectwa pracy z poprzednich okresów zgodnie z nowym rozporządzeniem przechowujemy w aktach osobowych, a jak tak to w jakich częściach i od czego jest to uzależnione?
12. Do której części akt osobowych wkładamy świadectwa pracy dostarczone przez pracownika a nie kandydata?
13. Dokumenty związane z korzystaniem przez pracowników z uprawnień rodzicielskich, w tym zasady przechowywania oświadczeń związanych z korzystaniem z uprawnień rodzicielskich oraz wniosków o wolne z tytułu wychowywania dziecka w wieku do lat 14 i etap zatrudnienia, na którym należy je pozyskiwać od pracowników.
14. Jak często pracownik winien składać oświadczenie o udzielenie opieki nad dzieckiem do lat 14, wniosek przechowujemy w aktach osobowych czy pod ewidencją czasu pracy?
15. Wniosek o wyrażenie lub nie wyrażenie zgody na pracę w godzinach nadliczbowych osób wychowujących dziecko do 4 roku życia – w aktach czy pod ewidencją czasu pracy?
16. Gdzie należy przechowywać deklaracje ZUS oraz dokumentów podatkowych (stanowisko mrpips)?
17. Dokumentacja zasiłkowa oraz zwolnienia lekarskie/dokumenty potwierdzające odbycie kwarantanny lub izolacji (okres ich przechowywania).
18. Gdzie należy przechowywać dokumentację PPK i jaki jest okres przechowywania?
19. Gdzie przechowujemy informację dotyczącą długości przechowywania akt osobowych pracownika po ustaniu stosunku pracy?
20. Czy jest obowiązek przechowywania informacji dotyczącej niewykorzystanego urlopu wypoczynkowego pomiędzy rozwiązaniem a nawiązaniem stosunku pracy z tym samym pracodawcą?
21. Jakie dokumenty są umieszczane w „starych” i „nowych” aktach osobowych w przypadku pracowników, których dokumentacja pracownicza podlega dwóm okresom przechowywania zgodnie ze stanowiskiem mrpips?
22. Wnioski urlopowe gdzie je przechowywać? Czy mogą być przechowywane w formie papierowej czy elektronicznej? Jak długo przechowujemy wnioski urlopowe?
23. Wniosek urlopowy o urlop okolicznościowy, urlop bezpłatny – gdzie i jak długo przechowujemy?
24. Dokumentacja dotycząca rejestrowania czasu pracy:
- Czy muszą być listy obecności
- Czy trzeba prowadzić ewidencję czasu pracy dla nauczycieli
- Co powinna zawierać ewidencja czasu pracy dla nauczycieli
- Gdzie przechowywać urlop z powodu działania siły wyższej
- Gdzie przechowywać zgodę nauczyciela na prowadzenie godzin ponadwymiarowych
- Jak długo należy przechowywać listę obecności – stanowisko ministerstwa
25. Jakie elementy musi zawierać ewidencja czasu pracy?
26. Co rejestrujemy w ewidencji czasu pracy? Praktyczne aspekty ewidencji czasu pracy.
27. Jakie dokumenty przechowujemy pod ewidencją czasu pracy?
28. Czy dla każdego pracownika musimy prowadzić ewidencję czasu pracy?
29. Jak długo przechowujemy grafiki harmonogramy czasu pracy?