Art. 11. ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia

1. Przewodniczący rady rynku pracy jest wybierany przez członków tej rady, spośród jej członków, zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy składu rady, z uwzględnieniem kolejności przewodniczenia, o której mowa w ust. 2.
2. Wybór kolejności przewodniczenia w radzie rynku pracy uzgadniają członkowie rady rynku pracy, dążąc do zapew- nienia możliwości przewodniczenia w radzie rynku pracy jak największej liczbie przedstawicieli organów i organizacji po- wołanych w skład rady rynku pracy.
3. Kadencja przewodniczącego rady rynku pracy trwa 12 miesięcy od dnia wyboru.
4. Do zadań przewodniczącego rady rynku pracy należy:
1) zwoływanie posiedzeń rady rynku pracy i przewodniczenie im;
2) formułowanie, w uzgodnieniu z radą rynku pracy, wniosków, opinii i rekomendacji oraz przedkładanie ich organowi, któremu doradzają;
3) formułowanie, w uzgodnieniu z radą rynku pracy, stanowisk i opinii oraz prezentowanie ich, w imieniu rady rynku pracy, w kontaktach zewnętrznych;
4) kierowanie, po uzgodnieniu z radą rynku pracy, wniosków i zapytań do właściwych organów;
5) wykonywanie innych czynności zleconych przez radę rynku pracy.