Cena szkolenia: 399 zł / os. + VAT

  • Gorący temat

Instytucje Kultury po kontrolach NIK i RIO- problemy oraz nowości w działalności IK w 2024 r. - szkolenie online

W tej chwili nie realizujemy szkolenia z tej tematyki. Jeżeli jesteś zainteresowany tym tematem daj nam znać a my skontaktujemy się z Tobą kiedy szkolenie znajdzie się w naszej ofercie!

    Ikona prezentacja Szkolenie online prowadzone na żywo

    Cena szkolenia:

    399 zł / os. + VAT

    Szkolenie opłacone w 70% lub w całości ze środków publicznych jest zwolnione z podatku VAT.

    Prowadzący

    Teresa Krawczyk

    Teresa Krawczyk

    Wykładowca wyższych  uczelni, wieloletni praktyk  administracji  skarbowej w tym Naczelnik Urzędu Skarbowego, główna księgowa jednostek sektora finansów publicznych i spółek, autor kilkunastu pozycji książkowych, oraz wiele innych publikacji o tematyce  rachunkowej, podatkowej,  finansów publicznych. Prowadząca jest znanym i cenionym  szkoleniowcem z zakresu tematyki podatkowej, finansów publicznych i rachunkowości, szkoląca zarówno pracowników  jednostek organizacyjnych  sektora finansów […]

    Program szkolenia

    I. Organizacja:

    1. Wybrane  zagadnienia organizacyjne – Kontrola Zarządcza – błędne ustalenia  Instytucji Kultury – KONTROLE NIK i RIO (np. na 10 kontrolowanych podmiotów w Warszawie NIK  skierował : 8 – na dyscyplinę finansów publicznych a 1- do prokuratora)– wyjaśnienia.

    2. Organizacja  działalności  instytucji kultury (nie można łączyć Instytucji Kultury ze sportem) –  dopuszczalna prawem ingerencja organizatora.

    3. Działalność statutowa odpłatna i nieodpłatna oraz działalność gospodarcza w Instytucjach Kultury- pytania i odpowiedzi, np.:

    • Kiedy działalność statutowa staje się działalnością gospodarczą?
    • W jakiej formie IK może pobierać opłaty za jednorazowe spotkania lub zajęcia cykliczne – np.  przelew, gotówka czy terminal płatniczy?
    • Czy należy podpisywać umowy z uczestnikami (np. opiekunami) zajęć? czy wystarczą tylko karty zgłoszeniowe.
    • Jakie zapisy powinny zawierać umowy lub karty  zgłoszeniowe uczestników?
    • Jak zaksięgować takie wpłaty.

    II. Rachunkowość i finanse IK:

    1. Zasady rachunkowości, gospodarka finansowa i zakładowy plan kont w Instytucji Kultury-  w tym:

    • prezentacja uproszczeń w rachunkowości a zasada istotności – KSR- nr 7,
    • plany finansowe Instytucji Kultury.

    2. Wprowadzenie do ksiąg rachunkowych wszystkich operacji gospodarczych
    i finansowych:

    • przychody: własne, międzyokresowe – przykłady ewidencji,
    • przychody zewnętrzne (z uwzględnieniem podatku VAT):
    • dotacje podmiotowe – ewidencja, przeznaczenie, rozliczenie na przestrzeni okresów;
    • celowe na wskazane zadania i programy – pozyskanie, ewidencja, rozliczenie;
    • celowe inwestycyjne – pozyskanie, ewidencja, rozliczenie, w tym: rozliczanie zadań inwestycyjnych: na środki trwałe, WNiP oraz wyposażenie – na przykładach;
    • pozostałe przychody operacyjne – sponsoring, darowizny, zdarzenia losowe – COVID-19), Kary, grzywny – ewidencja, księgowanie, dochodzenie, odpisy aktualizacyjne, ujęcie w Rb-N, – problemy Bibliotek po kontroli,
    • koszty (księgowanie w układzie rachunku zysków i strat),
    • fundusze w Instytucji Kultury.

    3. Należności i zobowiązania oraz odsetki– wycena i windykacja:

    • naliczanie odsetek od należności, zobowiązań i transakcji ( obowiązek ustawowy ) (powiazanie ze stopą referencyjną – zmiany),
    • aktualizacja należności i odsetek- zasady dokonywania odpisów aktualizujących należności i odsetki i ich ewidencja w księgach,

    4. Ewidencja księgowa  materiałów, towarów, wydawnictw ( konto 014, konto 016, konto 018) – wycena i odpisy aktualizujące.

    5. Środki trwałe wysoko i nisko cenne, wartości niematerialne i prawne, środki trwałe w budowie  – źródła ich finansowania oraz  ujęcie i  ich ewidencja  z uwzględnieniem: ustawy o rachunkowości, KSR nr 11, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych –  po zmianach:

    • Środki trwałe – ich przyporządkowanie do 10 tys. zł. i powyżej 10 tys. zł;
    • Wartości niematerialne i prawne – system OEM, BOX;
    • Środki trwałe w budowie (Inwestycje) – wg. nabycia i kosztów wytworzenia.
    • Amortyzacja środka trwałego – (umorzenie ) terminy, weryfikacja.

    III. Wybrane zagadnienia podatkowe:

    1. Zasady wypełniania CIT -8 i CIT- 8 /0 za 2022r.- wyliczenie przykładu.

    2. Dokumenty księgowe w podatku VAT- jak wystawiać i jak księgować gdy IK nie jest podatnikiem czynnym VAT– pytania i odpowiedzi:

    • Czy IK powinna wystawić rachunek czy fakturę osobie fizycznej np. potencjalnemu uczestnikowi zajęć na jego żądanie; Jeśli tak,  to jak powinien wyglądać taki dokument?

    IV. Co nowego w Instytucjach Kultury w 2023 roku?

    Co o naszych szkoleniach mówią inni

    Ikona cytat

    "Szkolenie było bardzo pouczające. Zdobytą wiedzę mogłem od razu zastosować w pracy. Szczególnie cenne były informacje na temat zabezpieczania danych w procesie e-doręczeń. Polecam każdemu, kto chce być na bieżąco z obowiązującymi przepisami!"

    Jan Kowalski, Specjalista ds. Compliance.
    Ikona cytat

    "Bardzo dobrze przygotowane szkolenie z jasno przekazanymi, praktycznymi informacjami. Trener wykazał się głęboką wiedzą i umiejętnością jej przekazywania. Zajęcia interaktywne i studia przypadków pomogły mi lepiej zrozumieć temat."

    Ewa Nowak, Kierownik Działu IT.
    Ikona cytat

    "Jestem pod wrażeniem, jak kompleksowo szkolenie objęło temat e-doręczeń. Wszystkie materiały były aktualne i bardzo dobrze opracowane. Cieszę się, że wzięłam udział, bo czuję się teraz dużo pewniej w zarządzaniu e-doręczeniami w mojej firmie."

    Marta Zielińska, Menadżer ds. operacyjnych.

    Następne kroki

    Ikona zgłoszenie

    Wyślij zgłoszenie

    Ikona strzałka w prawo
    Ikona rejestracja

    W ciągu 24h otrzymasz potwierdzenie zapisania na szkolenie

    Ikona strzałka w prawo
    Ikona adres url

    Dzień przed szkoleniem otrzymasz link do platformy

    Ikona strzałka w prawo
    Ikona certyfikat

    W dniu szkolenia otrzymasz materiały, certyfikat i fakturę