Cena szkolenia: 429 zł / os. + VAT

  • Nowość

Raport o stanie zapewnienia dostępności w 2025 roku - szkolenie online

W tej chwili nie realizujemy szkolenia z tej tematyki. Jeżeli jesteś zainteresowany tym tematem daj nam znać a my skontaktujemy się z Tobą kiedy szkolenie znajdzie się w naszej ofercie!

    Ikona prezentacja Szkolenie online prowadzone na żywo

    Cena szkolenia:

    429 zł / os. + VAT

    Faktura wystawiana jest w dniu szkolenia
    z 7-dniowym terminem płatności.

    Szkolenie opłacone w 70% lub w całości ze środków publicznych jest zwolnione z podatku VAT.

    Prowadzący

    Adriana Głuchowska

    Adriana Głuchowska

    Ekspert z wieloletnim doświadczeniem, współpracujący z najlepszymi ośrodkami szkoleniowymi w Polsce. Niezależny konsultant z dziedziny finansów publicznych oraz prawa pracy. Od lat zajmuje się opracowywaniem i wdrażaniem procedur w instytucjach sektora finansów publicznych w tym Polityk Bezpieczeństwa Informacji dla sektora publicznego. Jako głos doradczy i ekspert na co dzień rozwiązuje nietypowe problemy z praktyki Przedsiębiorstw […]

    Program szkolenia

    1. Nowy formularz Raportu o stanie zapewnienia dostępności.

    2. Omówienie poszczególnych działów Raportu (działy I-V) –  analiza, pomocne wskazówki i dobre praktyki.

    3. Na co należy zwrócić uwagę przy opracowywaniu Raportu w 2025 roku i jak zweryfikować podjęte działania od momentu złożenia poprzedniego raportu w 2021 roku do przygotowania obecnego?

    4. Najczęstsze błędy i nieprawidłowości po złożeniu ostatniego raportu o stanie zapewnienia dostępności w 2021 roku ( najliczniejsze nieprawidłowości w obszarze funkcjonalności strony internetowej, dostępność cyfrowa wymaga pilnej poprawy).

    5. Koordynator ds. dostępności i jego nowe zadania:

    • analiza stanu dostępności,
    • plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
    • monitorowanie już wprowadzonych działań,
    • aktualizacja planów działania,
    • lista kontrolna,
    • narzędzie do pracy koordynatora lub osoby wyznaczonej ds.dostępności – ankieta do audytu dostępności.

    6. Wniosek/żądanie o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej – wzór i sposób przygotowania.

    7. Realizacja wniosku o zapewnienie dostępności – procedura ich rozpatrzenia.

    8. Brak możliwości zapewnienia dostępności – sposób postępowania.

    9. Skarga na brak zapewnienia dostępności i jej konsekwencje.

    10. Działania alternatywne przy braku dostępności – jak zapewnić?

    11. Raport z audytu dostępności poszczególnych budynków pod kątem dostępności fizycznej, komunikacyjnej i sensorycznej – praktyczny warsztat

    12. Deklaracja dostępności stron internetowych – po korekcie.

    13. Dostępność w zamówieniach publicznych – obowiązek podmiotów publicznych do stosowania przepisów dotyczących dostępności przy procedurach zakupowych – zgodnie z Ustawą „Prawo Zamówień Publicznych” – przykładowe zapisy o dostępności w Specyfikacji Warunków Zamówienia.

    14. Wątpliwości i pytania w kwestii zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:

    • czy każdy podmiot publiczny może złożyć raport przez Portal Sprawozdawczy GUS (PS GUS)?
    • czy koordynator dostępności wspólny dla kilku jednostek ma za zadanie wykonać zbiorczy raport o stanie zapewnienia dostępności dla wszystkich podmiotów, w których sprawuje swoją funkcję?
    • kto powinien wypełnić formularz o stanie zapewnienia dostępności, jeżeli dany podmiot publiczny nie posiada koordynatora ds. dostępności?
    • czy należy aktualizować raport, jeśli stan w nim wykazany ulegnie zmianie?
    • co jest elementem obowiązkowym, a co dodatkowym deklaracji dostępności?
    • czy stanowisko koordynatora ds. dostępności powinno być wyodrębnione czy też potraktowane jako zadanie dodatkowe i co z wynagrodzeniem za pełnienie tej funkcji?
    • w jaki sposób raportować informacje w zakresie dostępności architektonicznej?
    • czy budynki komunalne objęte są obowiązkiem raportowania dostępności?
    • czy trzeba zapewnić dostępność w nieruchomościach wynajmowanych i nie będących własnością Skarbu Państwa?
    • czym jest tzw. pomieszczenie techniczne, do którego nie trzeba zapewniać dostępności?
    • jak należy rozumieć „zapewnienie dostępności” w przypadku publikacji dokumentów w formie elektronicznej i papierowej?

    15. Sesja pytań i odpowiedzi oraz konsultacje z prelegentem.

    Co o naszych szkoleniach mówią inni

    Ikona cytat

    Wspaniałe szkolenie. Uporządkowało nam wiedzę, jaką mieliśmy oraz w sposób przystępny i szczegółowy przedstawiło nowe zagadnienia, polecamy. Rzetelnie i profesjonalnie.

    Katarzyna Komorowska
    Ikona cytat

    Świetne wykłady, rewelacyjni prowadzący. Tematy które zdawały się trudne, wykładowcy potrafią analitycznie wyłożyć. Opłaca się słychać nawet banalnych tematów, gdyż nawet nimi prowadzący potrafią zachęcić do utrwalenia wiedzy. Najlepsze są dostępności nagrania gdyż nie mogę słuchac w godzinach pracy. Serdecznie dziękuję za to że jesteście.

    Beata Kwiecińska
    Ikona cytat

    Bardzo profesjonalnie przygotowane szkolenie dla Działu Kadr i Płac. Wiedza i kompetencje trenera na najwyższym poziomie, kontakt z firmą również. Uczestnicy szkolenia zadowoleni z wiedzy jaką zdobyli podczas szkolenia. Polecam współpracę z Centrum Szkoleń Verte

    Kamila Gonciarz
    Ikona cytat

    "Szkolenie było bardzo pouczające. Zdobytą wiedzę mogłem od razu zastosować w pracy. Szczególnie cenne były informacje na temat zabezpieczania danych w procesie e-doręczeń. Polecam każdemu, kto chce być na bieżąco z obowiązującymi przepisami!"

    Jan Kowalski, Specjalista ds. Compliance.
    Ikona cytat

    "Bardzo dobrze przygotowane szkolenie z jasno przekazanymi, praktycznymi informacjami. Trener wykazał się głęboką wiedzą i umiejętnością jej przekazywania. Zajęcia interaktywne i studia przypadków pomogły mi lepiej zrozumieć temat."

    Ewa Nowak, Kierownik Działu IT.
    Ikona cytat

    "Jestem pod wrażeniem, jak kompleksowo szkolenie objęło temat e-doręczeń. Wszystkie materiały były aktualne i bardzo dobrze opracowane. Cieszę się, że wzięłam udział, bo czuję się teraz dużo pewniej w zarządzaniu e-doręczeniami w mojej firmie."

    Marta Zielińska, Menadżer ds. operacyjnych.

    Następne kroki

    Ikona zgłoszenie

    Wyślij zgłoszenie

    Ikona strzałka w prawo
    Ikona rejestracja

    W ciągu 24h otrzymasz potwierdzenie zapisania na szkolenie

    Ikona strzałka w prawo
    Ikona adres url

    Dzień przed szkoleniem otrzymasz link do platformy

    Ikona strzałka w prawo
    Ikona certyfikat

    W dniu szkolenia otrzymasz materiały, certyfikat i fakturę