Cena szkolenia: 399 zł / os. + VAT

  • Gorący temat

Instytucje Kultury po kontrolach NIK i RIO - problemy oraz nowości w działalności IK w 2025 r. - szkolenie online

W tej chwili nie realizujemy szkolenia z tej tematyki. Jeżeli jesteś zainteresowany tym tematem daj nam znać a my skontaktujemy się z Tobą kiedy szkolenie znajdzie się w naszej ofercie!

    Ikona prezentacja Szkolenie online prowadzone na żywo

    Cena szkolenia:

    399 zł / os. + VAT

    Faktura wystawiana jest w dniu szkolenia
    z 7-dniowym terminem płatności.

    Szkolenie opłacone w 70% lub w całości ze środków publicznych jest zwolnione z podatku VAT.

    Dla kogo jest to szkolenie

    Szkolenie adresowane jest dla Głównych Księgowych Instytucji Kultury , CUW oraz  pracowników organów nadzorczych i kontrolnych

    Prowadzący

    Teresa Krawczyk

    Teresa Krawczyk

    Wykładowca wyższych  uczelni, wieloletni praktyk  administracji  skarbowej w tym Naczelnik Urzędu Skarbowego, główna księgowa jednostek sektora finansów publicznych i spółek, autor kilkunastu pozycji książkowych, oraz wiele innych publikacji o tematyce  rachunkowej, podatkowej,  finansów publicznych. Prowadząca jest znanym i cenionym  szkoleniowcem z zakresu tematyki podatkowej, finansów publicznych i rachunkowości, szkoląca zarówno pracowników  jednostek organizacyjnych  sektora finansów […]

    Czego się nauczysz?

    Szkolenie ma w sposób praktyczny wskazać na zagadnienia  ewidencyjne, rachunkowe, podatkowe mające wpływ na działalność Instytucji Kultury. Obszerny materiał, który został dla Państwa przygotowany z tej tematyki wyjaśnia wiele problemów, które budzą wątpliwości interpretacyjne i są  przedmiotem kontroli różnych organów i odpowiedzialności w zakresie naruszenia dyscypliny finansów publicznych. Wychodząc naprzeciw uczestnikom – w załączeniu jako dodatek, zostanie Państwu przekazana przygotowana wzorcowa dokumentacja (w tym: procedury dla Głównego księgowego) oraz wskazówki

    Program szkolenia

    I.INSTYTUCJE KULTURY PO ZMIANACH PRZEPISÓW – wybrane zagadnienia:

     

    1. Rola Dyrektora, Głównego księgowego oraz pracowników Instytucji Kultury – odpowiedzialność  dyscyplinarna  i karna.

    2. Organizacja działalności instytucji kultury:

    • dopuszczalna prawem ingerencja organizatora,
    • łączenie instytucji kultury- kiedy można a kiedy nie można łączyć z innymi instytucjami.

    3. Działalność statutowa odpłatna i nieodpłatna oraz działalność gospodarcza w Instytucjach Kultury oraz ich wpływ na ewidencję księgową – wyjaśnienia po kontrolach (błędne ewidencje).

    4. Zatrudnianie i wynagradzanie oraz inne czynności z zakresu prawa pracy dotyczące Dyrektora, z-cy Dyrektora, Głównego księgowego i pracowników Instytucji Kultury:

    • jakie nagrody i jakie świadczenia dodatkowe mogą być przyznane Dyrektorowi, z-cy Dyrektora, Głównemu księgowemu Instytucji Kultury,
    • niebezpieczeństwa błędnych ustaleń elementów wynagrodzeń – KONTROLE  NIK i RIO, Audytorów – zwroty nieprawidłowo przyznanych świadczeń ( np. po kontroli w 2023r. zwrot przez  Głównego księgowego – 27 180 zł za 2022r z odsetkami.).

    II. RACHUNKOWOŚĆ I GOSPODARKA FINANSOWA W INSTYTUCJACH KULTURY- wybrane zagadnienia:

    1. Problemy z ewidencją księgową w Instytucjach Kultury.

    2. Plany finansowe Instytucji Kultury – problemy z ustalaniem i zatwierdzaniem.

    3. Rozliczenie dotacji podmiotowych, celowych, inwestycyjnych – schematy księgowań z wyjaśnieniami.

    4. Należności i zobowiązania oraz odsetki- wycena i windykacja:

    • aktualizacja należności i odsetek– zasady dokonywania odpisów aktualizujących należności i odsetki i ich ewidencja w księgach.
    • naliczanie odsetek od należności, zobowiązań i transakcji ( obowiązek ustawowy ) (powiazanie ze stopą referencyjną i lombardową- zmiany),
    • ustalanie rekompensat:  40,70 i 100 EURO  od opóźnionych wpłat- kiedy naliczać.

    Co o naszych szkoleniach mówią inni

    Ikona cytat

    Wspaniałe szkolenie. Uporządkowało nam wiedzę, jaką mieliśmy oraz w sposób przystępny i szczegółowy przedstawiło nowe zagadnienia, polecamy. Rzetelnie i profesjonalnie.

    Katarzyna Komorowska
    Ikona cytat

    Świetne wykłady, rewelacyjni prowadzący. Tematy które zdawały się trudne, wykładowcy potrafią analitycznie wyłożyć. Opłaca się słychać nawet banalnych tematów, gdyż nawet nimi prowadzący potrafią zachęcić do utrwalenia wiedzy. Najlepsze są dostępności nagrania gdyż nie mogę słuchac w godzinach pracy. Serdecznie dziękuję za to że jesteście.

    Beata Kwiecińska
    Ikona cytat

    Bardzo profesjonalnie przygotowane szkolenie dla Działu Kadr i Płac. Wiedza i kompetencje trenera na najwyższym poziomie, kontakt z firmą również. Uczestnicy szkolenia zadowoleni z wiedzy jaką zdobyli podczas szkolenia. Polecam współpracę z Centrum Szkoleń Verte

    Kamila Gonciarz
    Ikona cytat

    "Szkolenie było bardzo pouczające. Zdobytą wiedzę mogłem od razu zastosować w pracy. Szczególnie cenne były informacje na temat zabezpieczania danych w procesie e-doręczeń. Polecam każdemu, kto chce być na bieżąco z obowiązującymi przepisami!"

    Jan Kowalski, Specjalista ds. Compliance.
    Ikona cytat

    "Bardzo dobrze przygotowane szkolenie z jasno przekazanymi, praktycznymi informacjami. Trener wykazał się głęboką wiedzą i umiejętnością jej przekazywania. Zajęcia interaktywne i studia przypadków pomogły mi lepiej zrozumieć temat."

    Ewa Nowak, Kierownik Działu IT.
    Ikona cytat

    "Jestem pod wrażeniem, jak kompleksowo szkolenie objęło temat e-doręczeń. Wszystkie materiały były aktualne i bardzo dobrze opracowane. Cieszę się, że wzięłam udział, bo czuję się teraz dużo pewniej w zarządzaniu e-doręczeniami w mojej firmie."

    Marta Zielińska, Menadżer ds. operacyjnych.

    Następne kroki

    Ikona zgłoszenie

    Wyślij zgłoszenie

    Ikona strzałka w prawo
    Ikona rejestracja

    W ciągu 24h otrzymasz potwierdzenie zapisania na szkolenie

    Ikona strzałka w prawo
    Ikona adres url

    Dzień przed szkoleniem otrzymasz link do platformy

    Ikona strzałka w prawo
    Ikona certyfikat

    W dniu szkolenia otrzymasz materiały, certyfikat i fakturę