Art. 22aw. Ustawy o systemie oświaty

1. Minister właściwy do spraw oświaty i wychowania określi, w drodze rozporządzenia: 

 

1) szczegółowe warunki, jakie muszą spełniać podręczniki dopuszczone do użytku szkolnego; 

 

2) rodzaj zajęć edukacyjnych, do których nie dopuszcza się podręczników do użytku szkolnego, z uwagi na specyfikę tych zajęć edukacyjnych; 

 

3) szczegółowe warunki i tryb dopuszczania podręczników do użytku szkolnego; 

 

4) dokumenty, jakie należy dołączyć do wniosku o wpis na listę rzeczoznawców; 

 

5) wysokość opłat wnoszonych w postępowaniu o dopuszczenie podręcznika do użytku szkolnego; 

 

6) tryb wnoszenia i zwrotu opłat w postępowaniu o dopuszczenie podręcznika do użytku szkolnego. 

 

2. Rozporządzenie, o którym mowa w ust. 1, powinno uwzględniać: 

 

1) zapewnienie poprawności merytorycznej, dydaktycznej, wychowawczej i językowej podręczników; 

 

2) możliwość różnicowania szczegółowych warunków, jakie musi spełnić podręcznik, w zależności od rodzaju zajęć edukacyjnych, do których jest przeznaczony, oraz postaci podręcznika; 

 

3) rodzaje wykazów podręczników dopuszczonych do użytku szkolnego; 

 

4) instytucje, których rekomendacja jest wymagana przy ubieganiu się o wpisanie na listę rzeczoznawców; 

 

5) możliwość różnicowania opłat wnoszonych w postępowaniu o dopuszczenie podręcznika do użytku szkolnego w zależności od rodzaju i postaci podręcznika, zakresu kształcenia, rodzaju zajęć edukacyjnych oraz etapu edukacyjnego.