Art. 92e. Ustawy o systemie oświaty

1. Zgłoszeniu, o którym mowa w art. 92d ust. 1, nie podlega zamiar zorganizowania wypoczynku przez szkołę lub placówkę, trwającego do 3 dni. 

 

2. Dyrektor szkoły lub placówki zawiadamia organ prowadzący oraz organ sprawujący nadzór pedagogiczny o zamiarze zorganizowania wypoczynku, o którym mowa w ust. 1, przekazując tym organom kartę wypoczynku, z wyjątkiem listy, o której mowa w ust. 4 pkt 9. 

 

3. Wypoczynek, o którym mowa w ust. 1, może się odbyć wyłącznie po zawiadomieniu organu prowadzącego szkołę lub placówkę oraz organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą lub placówką o zamiarze zorganizowania tego wypoczynku. 

 

4. Karta wypoczynku zawiera: 

 

1) nazwę i adres szkoły lub placówki; 

 

2) adres wypoczynku, miejsce lokalizacji wypoczynku lub trasę wypoczynku, w tym nazwę kraju w przypadku wypoczynku organizowanego za granicą; 

 

3) termin wypoczynku; 

 

4) cel i program wypoczynku;

 

5) środek transportu; 

 

6) imiona i nazwiska kierownika wypoczynku i wychowawców wypoczynku; 

 

7) numer telefonu kierownika wypoczynku; 

 

8) oświadczenie kierownika wypoczynku i wychowawców wypoczynku o zobowiązaniu się do przestrzegania przepisów dotyczących bezpieczeństwa w czasie wypoczynku; 

 

9) listę uczestników wypoczynku, która zawiera następujące dane: imię i nazwisko, datę urodzenia i adres zamieszkania; 

 

10) liczbę uczestników; 

 

11) datę i podpis dyrektora szkoły lub placówki.