Szkolenia dla rady pedagogicznej - Szkolenia Online

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z ofertę szkoleń dla rady pedagogicznej. Poniżej przedstawiamy programy najczęściej wybieranych przez Państwa szkoleń dla rady pedagogicznych.

 

Projekt edukacyjny jako metoda

Cel ogólny: Projektowania zajęć z wykorzystaniem metody projektu edukacyjnego.

Cele szczegółowe:

  • przybliżenie specyfiki projektu edukacyjnego,
  • wskazanie sposobów przygotowania projektu dla uczniów na różnych etapach edukacyjnych i różnych przedmiotach.
  • wskazanie zadań projektowych „krok po kroku”.
Treści kształcenia: Projekt edukacyjny w nowej podstawie programowej. Etapy realizacji projektu edukacyjnego. Prezentacja projektów ilustrujących pracę uczniów. Propozycje zagadnień z różnych obszarów wiedzy do realizacji projektu edukacyjnego. Rozwijanie kreatywności, innowacyjności, przedsiębiorczości i pracy zespołowej na lekcji.  

Autoewaluacja – analiza pracy własnej nauczyciela

 Cel ogólny: Przybliżenie zagadnień z zakresu autoewaluacji oraz monitorowania procesu kształcenia i wychowania. Cele szczegółowe:
  • Wskazanie sposobów samooceny,
  • Przybliżenie obszarów samooceny,
  • Wskazanie zdań dyrektora oraz nauczycieli w procesie monitorowania.
Treści kształcenia: Samoocena jako narzędzie nadzoru pedagogicznego delegującego odpowiedzialność na nauczyciela. Podstawa prawna samooceny oraz monitorowania zadań dydaktyczno-wychowawczych. Sposoby dokumentowania oraz sprawozdawania ewaluacji pracy własnej.  

Kompetencje kluczowe, a nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej

 Cele szczegółowe:
  • Zna założenia kompetencji kluczowych oraz zadania szkoły z nich wynikające.
  • Potrafi zaplanować pracę z uczniem na w oparciu o warunki realizacji nowej podstawy programowej z uwzględnieniem kompetencji kluczowych.
  • Potrafi powiązać kompetencje kluczowe ze współczesnym rynkiem pracy (zgodnie z nauczanym przedmiotem).
Treści kształcenia:
  • W kręgu definicji: kompetencje, kwalifikacje – zadania szkoły
  • Nowa podstawa programowa: założenia i warunki realizacji
  • Osiem kompetencji kluczowych, a nowa podstawa programowa.
  • Kompetencje kluczowe a współczesny rynek pracy.
  • Umiejętność uczenia się (LLL).
  • Specyfika kompetencji kluczowych w rzeczywistości szkolnej.
  • Standardy wymagań egzaminacyjnych – metody pracy z uczniem zgodnie z założeniami podstawy programowej kształcenia ogólnego..
Dyskusja/warsztaty: Praca z podstawą programową, Kompetencje kluczowe w kontekście międzyprzedmiotowym – karty pracy.  

Wychowanie do wartość – kształtowanie postaw

Cele szczegółowe:
  • Zna założenie polityki oświatowej państwa w zakresie edukacji ku wartościom.
  • Potrafi zaplanować pracę z uczniem odpowiednio definiując wartości i ich znaczenie we współczesnym świecie.
  • Potrafi powiązać kompetencje kluczowe z wychowaniem do wartości i kształtowaniem postaw uczniowskich.
Treści kształcenia:
  • Wychowanie do wartości jako kierunek polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2020/2021
  • Definicja i klasyfikacja wartości.
  • Wartości uniwersalne – czym są i jak je rozumieć.
  • Wartości i antywartości we współczesnym świecie.
  • Warunki skutecznego wprowadzania dziecka w świat wartości w szkole. Rola nauczyciela
  • Jak rozmawiać o wartościach na lekcji – w kręgu kompetencji kluczowych.
 

Cena szkolenia: 1000-1400 zł w zależności od grupy osób.