E-doręczenia – nowy wymiar administracji publicznej 2023 - szkolenie online

W tej chwili nie realizujemy szkolenia z tej tematyki. Jeżeli jesteś zainteresowany tym tematem daj nam znać a my skontaktujemy się z Tobą kiedy szkolenie znajdzie się w naszej ofercie!

    Zgodnie z komunikatem Ministra Cyfryzacji z dnia 22 listopada 2023r. termin wdrożenia e-Doręczeń zostaje przesunięty z 10 grudnia 2023r. na 30 grudnia 2023r. 

    E-doręczenia w administracji publicznej - Kto powinien zainwestować w szkolenia?

    Celem wprowadzenia tej cyfryzacji, jest usprawnienie funkcjonowania placówek administracyjnych. Niesie to za sobą duże zmiany, w związku z czym wychodzimy z inicjatywą kompleksowych szkoleń dla organów administracji publicznej, które w fachowy sposób przygotują Cię do nowych wyzwań przesyłem w postaci elektronicznej.

    E-doręczenia w administracji publicznej - Poznaj ustawę o doręczeniach ze szkoleniami Centrum Verte

    W dużym skrócie e-doręczenia to cyfrowa forma komunikacji obywateli oraz przedsiębiorców z administracją publiczną. Z naszych szkoleń dowiesz się najważniejszych rzeczy odnośnie wymiany korespondencji w formie elektronicznej oraz jakie zmiany wprowadziła do niej ostatnia nowelizacja ustawy ministerstwa cyfryzacji. Wypełnił formularz kontaktowy i zapisz się na szkolenia już dziś. 

    Jeśli jesteś dyrektorem placówki publicznej, mogą Cię zainteresować również inne szkolenia z finansów dla sektora publicznego np. księgowość i podatki czy zamówienia publiczne

    Program szkolenia

    1. Zmiany w e-doręczeniach po nowelizacji ustawy o doręczeniach elektronicznych.

    2. E-doręczenia w administracji publicznej (JST):

    • znaczenie potwierdzenia wysłania i otrzymania pisma w postępowaniach,
    • na czym polega e-doręczenie,
    • od kiedy ustawa wchodzi w życie,
    • zakres obowiązywania i wyłączenia,
    • zmiany w obiegu dokumentacji i konieczność dostosowania się podmiotu publicznego do zmian,
    • wymogi techniczne i organizacyjne do prawidłowego funkcjonowania elektronicznych systemów w administracji,
    • praca zdalna lub telepraca w administracji publicznej.

    3. Wnoszenie pism do urzędu:

    • doręczanie pism w postępowaniu administracyjnym – zakres regulacji zawartych w kodeksie postępowania administracyjnego
    • zmiany Kodeksu Postępowania Administracyjnego w zakresie formy dokumentu elektronicznego oraz e-doręczenia ze szczególnym omówieniem art. 393 k.p.a.
    • wymogi formalne i wynikające z wewnętrznych unormowań,
    • prowadzenie dokumentacji w formie papierowej i elektronicznej,
    • elektroniczna skrzynka podawcza – wymogi i ograniczenia,
    • zmiany w prowadzeniu dokumentacji w zakresie: rejestracji, obiegu i przysłania dokumentacji,
    • data doręczenia do urzędu,
    • potwierdzenie odbioru w wersji elektronicznej i papierowej

    4. Zakres regulacji ustawy:

    • obowiązek stosowanie e-doręczeń,
    • podmioty publiczne i niepubliczne,
    • dokument elektroniczny,
    • znaczenie adresu do doręczeń elektronicznych i papierowych,
    • usługa hybrydowa,
    • skrzynka doręczeń elektronicznych i rejestracja doręczenia elektronicznego,
    • znaczenie operatorów pocztowych w obiegu dokumentacji.

    5. Doręczenia z wykorzystaniem wersji elektronicznej:

    • znacznie posiadania wpisu do bazy adresów do doręczeń,
    • doręczenie elektroniczne,
    • doręczenie „hybrydowe”,
    • pozostałe sposoby doręczeń,

    6. Podpis cyfrowy:

    • rodzaje stosowanych podpisów w administracji od własnoręcznego po elektroniczny,
    • znaczenie właściwej formy podpisu lub potwierdzenia dla postępowań administracyjnych,
    • weryfikacja podpisów elektronicznych.

    7. Co zmieni e-doręczenie w pracach urzędów i organów:

    • znaczenie możliwości dokonywania wyboru w sposobie prowadzenia korespondencji tj. wersja papierowa czy elektroniczna?
    • nowe możliwości dla sposobów pracy i załatwiania spaw w sytuacjach awaryjnych lub szczególnych ( np. pandemia Covid-19),
    • możliwości stosowania doręczeń i otrzymywania korespondencji przez całą dobę,
    • szansa do skuteczniejsze doręczenia bez konieczności osobistego kontaktu i oczekiwania na usługi operatorów pocztowych,
    • racjonalizacja kosztów oraz szybkość prowadzenia korespondencji,ale też wzrost kosztów zapewnienia sprawnej infrastruktury technicznej,
    • zagrożenia dla administracji ze strony cyberprzestępczości.