1. Omówienie podstaw prawnych
2. Jednostka systemu oświaty jako podmiot zobowiązany do stosowania nowych przepisów- omówienie zasad obowiązujących od 30 grudnia 2023 r.
3. Cel i istota ustawy o doręczeniach elektronicznych
- zakres przedmiotowy ustawy,
- katalog podmiotów zobowiązanych do posiadania adresu do doręczeń elektronicznych,
- obowiązki podmiotów publicznych.
4. Adres do doręczeń elektronicznych i skrzynka doręczeń, w tym w szczególności:
- tryb utworzenia adresu,
- aktywacja adresu,
- rezygnacja z publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego.
5. Baza adresów elektronicznych:
- zakres przetwarzanych danych,
- podstawa wpisu do bazy,
- aktualizacja danych,
- zasady wpisu do bazy.
6. Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego:
- czym jest PURDE- omówienie definicyjne,
- obowiązki operatora wyznaczonego,
- dowody wysłania i otrzymania,
- skuteczność doręczeń,
7. Publiczna usługa hybrydowa
- czym jest PUH?
- od kiedy realnie będzie funkcjonowała PUH?
- Poczta Polska jako operator PUH – obowiązki,
- zasady przekształcania korespondencji,
- tajemnica korespondencji,
8. Odpowiedzialność operatora wyznaczonego i reklamacje.
9. Zakładanie skrzynki do doręczeń elektronicznych – na przykładzie:
- omówienie procesu krok po kroku,
- dokumentacja jaka musi przygotować dyrektor w związku z wnioskiem o utworzenie adresu do doręczeń elektronicznych,
- rola administratora skrzynki,
- uprawnienia pracowników, którym udzielono dostępu do skrzynki.
10. Jak poruszać się po skrzynce do e-doręczeń:
- logowanie,
- tworzenie korespondencji,
- wyszukiwanie adresatów w bazie,
- wysyłanie korespondencji,
- kiedy korespondencja będzie skutecznie doręczona- odpowiedź na pytanie,
- zarządzanie skrzynką.