Księgowe zamknięcie roku 2023 r. Zasady obowiązujące przy wycenie i prezentacji danych księgowych – obowiązujące terminy - szkolenie online

W tej chwili nie realizujemy szkolenia z tej tematyki. Jeżeli jesteś zainteresowany tym tematem daj nam znać a my skontaktujemy się z Tobą kiedy szkolenie znajdzie się w naszej ofercie!

    Program szkolenia

    1. Nadrzędne zasady rachunkowości i szczególne zasady rachunkowości w JSFP.

    2. Czynności poprzedzające zamknięcie ksiąg rachunkowych:

    • Czynności inwentaryzacyjne
    • Odpis aktualizujący należności
    • Środki zgromadzone na wydzielonym rachunku dochodów własnych PJB i SJB różnice
    • Naliczenie odsetek od należności i zobowiązań
    • Wycena rozrachunków wyrażonych w walutach obcych

    3. Powiązanie sald kont księgowych z pozycjami bilansu i wycena i prezentacja:

    • Wartości niematerialne i prawne:
    • Rzeczowe aktywa trwałe:
    • Zapasy (rzeczowe aktywa obrotowe):
    • Należności długo- i krótkoterminowe:
    • Długoterminowe i krótkoterminowe aktywa finansowe:
    • Różnice inwentaryzacyjne:
    • Rozliczenia międzyokresowe kosztów i przychodów:
    • Fundusz:
    • Zobowiązania i rezerwy na zobowiązania

    4. Wstępne i ostateczne zamknięcie ksiąg rachunkowych:

    • Terminy zamykania ksiąg rachunkowych
    • Zapisy po zamknięciu wstępnym w księgach rachunkowych
    • Ujmowanie zdarzeń po dniu bilansowym
    • Ujmowanie błędów z przerzednieć lat w księgach rachunkowych
    • Dokumentacja związana z zamknięciem ksiąg rachunkowych (wydruki)

    5. Etapy zamykania ksiąg rachunkowych:

    • prace przygotowawcze
    • sporządzenie sprawozdania finansowego
    • prace kończące rok obrotowy

    6. Przeksięgowania roczne w jednostkach stosujących konta zespołu:

    • Rozliczenie wyniku finansowego
    • Księgowania w roku następnym

    7. Uzgodnienia ksiąg rachunkowych.

    8. Koszty i przychody na przełomie roku obrotowego:

    • Rozliczenia międzyokresowe przychodów
    • Rozliczenia międzyokresowe kosztów

    9. Wydatki niewygasające z upływem roku budżetowego:

    • Ujmowanie niewygasających wydatków na kontach
    • Prezentacja w sprawozdawczości niewygasających wydatków

    10. Zagadnienia problemowe:

    • Termin sporządzania zestawienia obrotów i sald kont
    • Termin ostatecznego rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych
    • Potwierdzenia sald możliwe rozwiązania
    • Inwentaryzacja drogą weryfikacji, które składniki aktywów
    • Korekty w zapisach księgowych po sporządzeniu sprawozdania finansowego
    • Korygowanie sprawozdań finansowych
    • Jak wykazywać w bilansie i sprawozdaniach budżetowych rozrachunki z jednym kontrahentem?
      Czy tylko per saldo po stronie zobowiązań czy, czy nadpłatę po stronie należności(aktywa) a fakturę po stronie zobowiązań(pasywa).
    • Jak prawidłowo powinna zostać wykazana nadpłata czynszu w księgach rachunkowych oraz w bilansie?