Pełnienie funkcji koordynatora ds. dostępności w podmiotach prywatnych - szkolenie online

  • Nowość

Terminy szkolenia:

  • 28.06.2024r. godz. 10.00.

Cena szkolenia:

399 zł / os. + VAT

Szkolenie opłacone w 70% lub w całości ze środków publicznych jest zwolnione z podatku VAT.

Cel szkolenia:

Celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy dotyczącej zagadnienia dostępności, podstaw prawnych realizacji dostępności w instytucjach, wzmocnienie umiejętności koordynacji procesem budowania dostępności oraz przekazanie sprawdzonych rozwiązań funkcjonujących w podmiotach publicznych.  Taki obowiązek będzie spoczywał na podmiotach prywatnych od 1.01.2025 r.

Zajęcia będą miały charakter praktyczny. Zostaną omówione zmiany w przepisach prawa dotyczących dostępności. Szkolenie będzie również doskonałym warsztatem dla osób, które profesjonalnie zajmują się dostępnością, a w szczególności zamierzają pełnić funkcję koordynatora ds. dostępności w podmiotach prywatnych oraz publicznych.

Uczestnicy poznają praktyczne metody tworzenia dokumentacji z zakresu dostępności – podczas szkolenia będzie możliwość stworzenia dokumentacji pod okiem eksperta. Dokumentacja obejmuje m.in.:

  • Raport o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
  • Raport o dostępności poszczególnych budynków;
  • Plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
  • Zarządzenie w sprawie wyznaczenia Koordynatora do spraw dostępności;
  • Deklaracja dostępności stron internetowych;

Program szkolenia

1. Wstęp – podstawowe informacje

  • Najważniejsze podstawy prawne i definicje,
  • Terminy

2. Potrzeby osób o szczególnych potrzebach, w tym osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności  w podmiotach prywatnych oraz publicznych.

  • Osoby ze szczególnymi potrzebami ,
  • Rodzaje niepełnosprawności,
  • Pozostałe osoby.

3. Koordynator ds. dostępności w podmiotach prywatnych oraz publicznych.

  • Sylwetka koordynatora
  • Zadania koordynatora
  • Procesy zapewnienia dostępności

4. Rodzaje dostępności

  • Cyfrowa,
  • Architektoniczna,
  • Komunikacyjno- informacyjna

5. Raporty o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami – aspekty praktyczne.

6. Wniosek o zapewnienie dostępności a jego realizacja przez podmiot.

  • Realizacja wniosku
  • Brak możliwości zapewnienia dostępności
  • Postępowanie skargowe
  • Konsekwencje i kary

7. Niezbędna dokumentacja z zakresu dostępności – praktyka.

  • Analiza stanu dostępności,
  • Plan działania,
  • Wdrożenie,
  • Dobre praktyki,
  • Sprawozdanie i deklaracja.

8. Zarządzenie o powołaniu koordynatora

  • sporządzenie zarządzenia,
  • wdrożenie zarządzenia.

9. Narzędzie do pracy koordynatora – praktyczna ankieta 

10. Monitorowanie realizacji ustawy o dostępności w podmiotach prywatnych oraz publicznych.

11. Lista kontrolna

  • omówienie listy kontrolnej
  • wypełnianie listy kontrolnej
  • raport po zakończeniu kontroli

12. Konsultacje z prelegentem, dobre praktyki, podsumowanie, wymiana doświadczeń.

Formularz zgłoszeniowy

 

    Wybierz nazwę szkolenia

    Wybierz termin szkolenia

    Typ klienta

    FirmaOsoba fizyczna

    Dane do faktury

    Nabywca

    Nazwa instytucji (wymagane)

    Imię i nazwisko (wymagane)

    Ulica, numer domu/budynku, numer mieszkania (wymagane)

    Miejscowość (wymagane)

    Kod pocztowy (wymagane)

    NIP (wymagane)

    Odbiorca

    Nazwa instytucji (wymagane)

    Ulica, numer domu/budynku, numer mieszkania (wymagane)

    Miejscowość (wymagane)

    Kod Pocztowy (wymagane)






    Oświadczam, że uczestnictwo w zamówionym szkoleniu opłacone jest w 70% lub w całości ze środków publicznych:


    Dane uczestników

    Imię i nazwisko (wymagane)

    Adres email (wymagane)

    Numer telefonu (wymagane)

    Kod rabatowy

    Voucher


    Dodatkowe informacje

    Administratorem Twoich danych osobowych, jest:
    Verte Katarzyna Bielecka z siedzibą ul. 1 Maja 3A/6, 55-100 Trzebnica.

    Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji szkolenia/konferencji, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji szkolenia/konferencji, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem pod adresem: biuro@igor.m3group.pl.


    Zgody