Praktyczny Excel dla służb kadrowo płacowych - szkolenie online

W tej chwili nie realizujemy szkolenia z tej tematyki. Jeżeli jesteś zainteresowany tym tematem daj nam znać a my skontaktujemy się z Tobą kiedy szkolenie znajdzie się w naszej ofercie!

    Do kogo skierowane jest szkolenie?

    • Pracownicy służb kadrowo – płacowych, rachuby i administracji biurowej
    • Osoby zajmujące się wyliczeniami list płac,
    • Kontrolerzy danych płacowych,
    • pracownicy biur rachunkowych.

    Udział w zajęciach jest rekomendowany osobom zajmujących się zestawianiem danych kadrowych i wyliczeniami w ramach zadań płacowych.

    Główne punkty szkolenia dotyczącego praktycznego wykorzystania Excela w pracy służb kadrowo - płacowych

    • prawidłowe przygotowanie danych do zestawień kadrowo - płacowych,
    • metody walidacji danych w raportach kadrowo – płacowych,
    • tworzenie formularzy i zestawień kadrowo – płacowych w oparciu o dane wejściowe (importowane),
    • techniki zapobieganie powstania błędom w arkuszach z danymi,
    • wykorzystanie narzędzi formatowania warunkowego,
    • wykorzystanie raportów tabel przestawnych przy tworzeniu zestawień,
    • wykorzystanie funkcji wyszukaj.pionowo() przy tworzeniu zestawień kadrowych,
    • zastosowanie innych funkcji sumujących przy sporządzaniu raportów kadrowo – płacowych

    Program szkolenia

    1. Wstępne przygotowanie danych kadrowo – płacowych w Excel:

    Przygotowanie danych kadrowo – płacowych (obróbka) – sporządzanie zestawień i raportów w Excelu.

    • Sprawdzenie poprawności danych z wykorzystaniem funkcji Excela.
    • Usuwanie zbędnych znaków z danych wejściowych, w tym usuwanie zbędnych odstępów.
    • Rozdzielanie, zastępowanie i łączenie tekstów z wykorzystaniem funkcji.
    • Zastosowanie narzędzia „Tekst jako kolumny” w celu pobrania pożądanych danych do obróbki.
    • Excel – Formatowanie danych wejściowych.
    • Walidacja w Excelu danych komórkowych w oparciu o listy danych.
    • Omówienie mechanizmu sprawdzania poprawności wprowadzonych danych – zawężenie zakresu wprowadzania danych, komunikaty ostrzegawcze i podpowiedzi.
    • Rozwiązanie problemu danych liczbowych prezentowanych w formacie tekstowym.
    • Rozwiązanie problemu nieprawidłowego formatowania dat i czasu w Excelu.
    • Rozwiązanie problemu związanego z zaokrąglaniem liczb przy tworzeniu zestawień.
    • Fizyczne przesuwanie danych przy tworzeniu zestawień.
    • Ułatwienia przy obróbce danych związane ze skrótami klawiaturowymi i podziałem ekranu.
    • Usuwanie pustych wierszy (lub niepotrzebnych, powtarzających się nagłówków) z zestawienia danych.

    2. Modelowanie danych – prawidłowa obróbka danych do wyliczeń i zestawień:

    Przygotowanie danych w Excelu – niektóre zagadnienia związane z dostosowaniem danych do wyliczeń i zestawień.

    • Tworzenie w Excelu list na podstawie klucza w postaci danych identyfikacyjnych pracowników (numery ID, Pesele, itp.).
    • Wyliczenia danych w oparciu o daty (np. w oparciu o wiek pracowników, rozpoczęcie pracy, itp.).
    • Wyliczenia w Excelu dotyczące dat (np. ilość dni urlopu, dni pracy, czas zasiłków, itp.).
    • Wyliczenia związane z czasem pracy (np. rozliczanie umów zleceń, wyliczanie wynagrodzeń w oparciu o czas przepracowany, harmonogramy czasu pracy).
    • Grupowanie i rozgrupowywanie w Excelu danych w oparciu o wybrane kryteria.
    • Sortowanie i filtrowanie zaawansowane danych wejściowych.
    • Tworzenie w Excelu zestawień w oparciu o „pofiltrowane” dane – techniki kopiowania i przenoszenia danych.

    3. Zastosowanie narzędzia tabel przestawnych i formatowania warunkowego przy tworzeniu raportów kadrowo – płacowych:

    • Wykorzystanie narzędzia tabel przestawnych dla tworzenia raportów i zestawień kadrowo – płacowych
    • Użycie narzędzia formatowania warunkowego dla wizualizacji danych przy tworzonych zestawieniach kadrowo – płacowych

    4. Zastosowanie funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO( ):

    Zastosowanie funkcji arkusza MS Excel WYSZUKAJ.PIONOWO ( ) w procesie przygotowania i obróbki danych kadrowych.

    • Omówienie zastosowania funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO() przy tworzeniu zestawień.
    • Pobieranie danych do zestawienia według zadanych kryteriów z tabel zewnętrznych z wykorzystaniem funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO().
    • Tworzenie raportów typu podglądu danych przy wykorzystaniu funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO() i pól wyboru.
    • Powiązanie funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO() z funkcją JEŻELI.BŁĄD(0 w celu lepszej prezentacji danych.
    • Nowa funkcja X.WYSZUKAJ() (dostępna w nowej wersji MS Office) jako alternatywa dla funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO() – prezentacja różnic i możliwości.

    5. Formuły wyliczeniowe przydatne przy sporządzaniu rozliczeń płacowych:

    Wykorzystanie w Excelu formuł wyliczeniowych przy sporządzaniu rozliczeń płacowych.

    • Tworzenie wyliczeń „pod warunkiem” – wykorzystanie funkcji JEŻELI(), WYBIERZ(), ORAZ(), LUB() przy wyliczeniach.
    • Tworzenie raportów sumujących „pod warunkiem” – wykorzystanie funkcji SUMA.WARUNKÓW(), SUMA.JEŻELI(), LICZ.JEŻELI() w zestawieniach.
    • Wykorzystanie sum częściowych.
    • Wykorzystanie mechanizmu analizy symulacji „Szukaj wyników” jako błyskawicznego elementu symulacji danych związanych z płacami.