Prawne i praktyczne aspekty doręczeń elektronicznych od 10 grudnia 2023r. (e-doręczenia) - szkolenie online

W tej chwili nie realizujemy szkolenia z tej tematyki. Jeżeli jesteś zainteresowany tym tematem daj nam znać a my skontaktujemy się z Tobą kiedy szkolenie znajdzie się w naszej ofercie!

    Podczas szkolenia uczestnicy będą wprowadzeni w zakres zmian przepisów dotyczących doręczeń, obowiązujących od 10 grudnia 2023 roku. W trakcie spotkania skoncentrujemy się nie tylko na teorii, ale również omówimy praktyczne aspekty związane z implementacją nowej metodyki doręczeń. Dodatkowo, przeanalizujemy dotychczasowe doświadczenia związane z stosowaniem przepisów o doręczeniach w procedurze administracyjnej. Szkolenie obejmie prezentację, sesje burzy mózgów oraz studium przypadków, co pozwoli uczestnikom zdobyć kompleksowe zrozumienie tematu.

    Kto jest adresatem szkolenia z zakresu e-doręczeń?

    Adresatami szkolenia są pracownicy organów administracji rządowej i organów kontroli państwowej, pracownicy ZUS, KRUS i NFZ, a także pracownicy publicznych ZOZ (poradnie, gabinety, przychodnie, szpitale i kliniki), pracownicy uczelni publicznych, instytucji kultury oraz jednostek samorządu terytorialnego.

    Program szkolenia

    1. Wprowadzenie

    2. Podstawowe pojęcia i zagadnienia – m.in.:

    • publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego
    • publiczna usługa hybrydowa
    • adres do doręczeń elektronicznych
    • skrzynka doręczeń
    • podmiot publiczny i podmiot niepubliczny
    • wyłączenia stosowania ustawy o doręczeniach elektronicznych
    • ePUAP a doręczenia elektroniczne

    3. Obsługa skrzynki e-doręczeń – część praktyczna:

    • jak odbywa się wysyłanie, odbieranie,sortowanie i usuwanie wiadomości?
    • przeszukiwanie skrzynki,
    • znalezienie adresata,
    • tworzenie i zapisywanie kopii roboczych.

    3. Publiczna usługa doręczenia elektronicznego a publiczna usługa hybrydowa

    4. Adresaci doręczeń elektronicznych

    5. Baza adresów elektronicznych

    6. Odpłatność doręczania elektronicznego

    7. Doręczanie pism w ogólnym postępowaniu administracyjnym (prowadzonym w trybie Kodeksu postępowania administracyjnego) przed i po 10 grudnia 2023 r.

    8. Doręczanie pism w ogólnym postępowaniu administracyjnym (prowadzonym w trybie Kodeksu postępowania administracyjnego) od 1 października 2029 r. (w ramach publicznej usługi hybrydowej)

    9. Dalsze potencjalne działania związane z elektronizacją nie tylko doręczeń.

    10. Podsumowanie