Regulamin pracy i regulamin wynagradzania - praktyczne tworzenie regulaminów w 2024 roku - szkolenie online

W tej chwili nie realizujemy szkolenia z tej tematyki. Jeżeli jesteś zainteresowany tym tematem daj nam znać a my skontaktujemy się z Tobą kiedy szkolenie znajdzie się w naszej ofercie!

    Szkolenie online, dotyczące regulaminów pracy i regulaminów wynagradzania, prowadzone jest w w sposób praktycznego warsztatu, na którym uczestnicy nauczą się w prawidłowy sposób tworzyć regulaminy niezbędne w organizacji każdej jednostki i firmy.

    Na szkoleniu praktycznym online, wykładowca omówi charakter prawny regulaminów, sposoby ich tworzenia oraz wejście w życie regulaminów w danym zakładzie pracy.

     

    Program szkolenia

    1. Tworzenie regulaminów pracy w 2024 roku:

    • Przedstawiciele pracowników jako strony konsultacji regulaminów wewnątrzzakładowych
    • Charakter prawny regulaminu pracy
    • Ustalenia Regulaminu pracy
    • Obowiązek wprowadzenia regulaminu pracy a brak zgody związku zawodowego.
    • Czy można regulamin wprowadzić samodzielnie?
    • Termin obowiązywania regulaminów
    • Czy przy zmianie regulaminów należy sporządzać zmiany warunków zatrudnienia dla pracowników?
    • Skutki dokonywania zmian w regulaminie
    • Treść regulaminu pracy w podziale na część normatywną i informacyjną
    • Organizacja i porządek w procesie pracy
    • Warunki przebywania na terenie zakładu pracy w czasie pracy i po jej zakończeniu
    • Od którego momentu liczymy czas pracy pracownika?
    • Jakich należy dokonać zapisów w treści regulaminu pracy aby móc rozpoczynać pracę dwukrotnie w tej samej dobie pracowniczej?
    • Zapisy w regulaminie a zmiana grafików harmonogramów w okresie planowania czasu pracy
    • Jak prawidłowo dokonać zapisów dotyczących systemów i rozkładów czasu pracy oraz okresów rozliczeniowych czasu pracy?
    • Jak można dokonać zmian zapisów w regulaminie w zakresie czasu pracy
    • Wyposażenie pracowników w środki ochrony indywidualnej, odzież i obuwie robocze
    • Wyposażenie w środki ochrony osobistej
    • Obowiązki dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy
    • W jaki sposób należy poinformować pracownika o zagrożeniach w miejscu pracy – ocenie ryzyka zawodowego?
    • W jaki sposób pracownicy powinni potwierdzać obecność w pracy oraz usprawiedliwienie nieobecności w pracy?
    • Urlopy pracownicze
    • Jak prawidłowo zapisać sposób udzielania urlopu na żądanie?
    • Poprawność zapisu wykorzystania 2 dni celem siły wyższej
    • Co powinien zawierać zapis regulaminu w sprawie urlopu opiekuńczego?
    • Elastyczna organizacja pracy dla pracowników uprzywilejowanych
    • Korzystanie z telefonów służbowych
    • Kary porządkowe
    • Obowiązki stron stosunku pracy
    • Termin, miejsce i czas wypłaty wynagrodzenia
    • Systemy i rozkłady czasu pracy
    • Wyposażenie pracowników w narzędzia i materiały
    • Monitoring – cel i zasady funkcjonowania
    • Wykaz prac wzbronionych
    • Obowiązki dotyczące BHP
    • Wejście w życie regulaminu pracy – zasady
    • Zmiana regulaminu pracy i zawieszenie jego postanowień w czasie trudności ekonomicznych pracodawcy

    2. Tworzenie regulaminów wynagradzania w 2024 roku:

    • Ustalanie warunków wynagradzania i sposób tworzenie odpowiedniej treści przepisów
    • Wynagrodzenie i inne świadczenia związane z pracą
    • Czy w treści regulaminu wynagradzania wskazujemy zasady naliczania i wypłacania premii uznaniowej?
    • Jak prawidłowo dokonać zapisów składników wynagrodzenia aby wliczać lub nie wliczać do podstawy zwolnienia lekarskiego?
    • Czy zapisy w regulaminie dotyczące premii regulaminowej wliczamy do zasiłku macierzyńskiego?
    • Czy zmiana terminu wynagradzania  pracę niesie za sobą obowiązek  dokonania tego faktu porozumieniem zmieniającym?
    • Czy można zwiesić zapisy w regulaminie wynagradzania?
    • Czy każda zmiana regulaminu wymaga konsultacji ze związkami zawodowymi?
    • Czy zmieniając zasady wynagradzania pracowników należy sporządzić porozumienia zmieniające?
    • Czy przy zmianie terminu wynagradzania należy z pracownikiem uprzednio wypowiedzieć warunki?
    • Wejście w życie regulaminu – zasady
    • Akta prawne potrzebne do opracowania regulaminu pracy