System Informacji Oświatowej – szkolenie praktyczne dla początkujących - szkolenie SIO online

W tej chwili nie realizujemy szkolenia z tej tematyki. Jeżeli jesteś zainteresowany tym tematem daj nam znać a my skontaktujemy się z Tobą kiedy szkolenie znajdzie się w naszej ofercie!

    Szkolenie SIO - Dlaczego warto je wybrać?

    Naliczanie subwencji oświatowej wiążą się z poprawnością danych w SIO. System ten zbiera wszelkie informacje o szkołach i przedszkolach, zawiera m.in. dane dot. umów nauczycieli, tygodniowy wymiar zajęć uczniów czy inne dane zbiorcze. Nasze szkolenie SIO pokaże Ci, na co zwrócić uwagę podczas wprowadzania i weryfikacji danych w Systemie Informacji Oświatowej. 

    Szkolenie SIO - Cele – naucz się wprowadzać dane do SIO

    1. Zapoznanie uczestników z aktualnymi przepisami dotyczącymi Systemu Informacji Oświatowej i związku przekazywanych danych z finansowaniem szkół i placówek przedszkolnych i oświatowych.
    2. Odpowiedzialność dyrektora placówki  za właściwe przekazywanie danych wprowadzanych do SIO.

    Jakie umiejętności posiądą uczestnicy szkolenia z systemu informacji oświatowej?

    1. Znają aktualne przepisy w zakresie Systemu Informacji Oświatowej, Prawa oświatowego, Ustawy o finansowaniu zadań oświatowych oraz rozporządzeń w tym zakresie.
    2. Potrafią właściwie wprowadzać dane do systemu.
    3. Mają świadomość zależności między wprowadzanymi danymi  a  finansowaniem zadań oświatowych.

    Do kogo kierujemy szkolenie SIO z wprowadzania danych do systemu?

    Szkolenia prowadzone przez naszą firmę to nie tylko szansa na awans zawodowy, ale również rozwinięcie własnej wiedzy. Kierujemy je do dyrektorów szkół oraz jednostek samorządu terytorialnego, oraz pracowników oświaty. Nasz materiał szkoleniowy obejmuje wszelkie najważniejsze aspekty niezbędne do prawidłowego wprowadzania danych SIO.

    Oprócz tego, dla pracowników sektora publicznego oferujemy również szkolenia z zamówień publicznych czy szkolenia z e-doręczeń.

    Program szkolenia

    1. Omówienie aktów prawnych, dotyczących Systemu Informacji Oświatowej, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki, obowiązku meldunkowego i wynikających z nich zasad wprowadzania danych do systemu.

    2. Omówienie zasad organizacji kształcenia uczniów obcokrajowców i obywateli polskich przybywających z zagranicy (dane w systemie).

    3. Planowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w placówce (dane w systemie).

    4. Omówienie poszczególnych rodzajów danych wpisywanych do systemu (placówka, nauczyciele, uczniowie, Strefa pracownika).

    5. Przedstawienie założeń do wyliczania etatów subwencyjnych.

    6. Przedstawienie przykładowych wyliczeń etatów nauczyciela do subwencji i wyliczeń etatów łączonych.

    7. Analiza przykładowych raportów subwencyjnych i raportów bieżących.

    8. Przedstawienie zasad kontroli i odpowiedzialność dyrektora za przekazywanie właściwych danych.

    9. Pytania i odpowiedzi.