Cena szkolenia: 399 zł / os. + VAT

Jak prawidłowo przeprowadzić inwentaryzację w jednostce budżetowej? - szkolenie online

W tej chwili nie realizujemy szkolenia z tej tematyki. Jeżeli jesteś zainteresowany tym tematem daj nam znać a my skontaktujemy się z Tobą kiedy szkolenie znajdzie się w naszej ofercie!

    Ikona prezentacja Szkolenie online prowadzone na żywo

    Cena szkolenia:

    399 zł / os. + VAT

    Faktura wystawiana jest w dniu szkolenia
    z 7-dniowym terminem płatności.

    Szkolenie opłacone w 70% lub w całości ze środków publicznych jest zwolnione z podatku VAT.

    Wzory dokumentów, które otrzymasz w ramach szkolenia:

    • Ikona dokument plan inwentaryzacji
    • Ikona dokument zarządzenie kierownika jednostki w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji okresowej środków trwałych + harmonogram spisu
    • Ikona dokument zarządzenie w sprawie powołania komisji inwentaryzacyjnej oraz zespołów spisowych
    • Ikona dokument zarządzenie w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji środków trwałych drogą spisu z natury
    • Ikona dokument arkusz spisu z natury środków trwałych

    Dla kogo jest to szkolenie

    Szkolenie online z zakresu inwentaryzacji jest przeznaczone dla osób odpowiedzialnych za przeprowadzanie i rozliczanie inwentaryzacji w roku 2025 w jednostkach w jednostkach sektora finansów publicznych (JST). Adresatami są pracownicy zajmujący się rachunkowością, członkowie komisji inwentaryzacyjnej oraz osoby zarządzające majątkiem jednostek samorządowych, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę na temat skutecznego i zgodnego z przepisami zarządzania procesem inwentaryzacyjnym.

    Prowadzący

    Magdalena Grotkiewicz

    Magdalena Grotkiewicz

    Absolwentka Wydziału Prawa Wyższej Szkoły Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego w Warszawie oraz studiów podyplomowych w zakresie: rachunkowości, prawa Unii Europejskiej i prawa pracy; autorka publikacji z dziedziny finansów publicznych, rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej, szkoleniowiec, redaktor naczelna dwutygodnika "Rachunkowość Budżetowa".

    Czego się nauczysz?

    • Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się, jak prawidłowo przeprowadzać i rozliczać inwentaryzację zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi na rok 2025.
    • Zostaną omówione kluczowe zasady funkcjonowania komisji inwentaryzacyjnej oraz metody, które można zastosować w praktyce, by zapewnić rzetelność procesu.
    • Szkolenie obejmie również zagadnienia związane z  odpowiedzialnością osób uczestniczących w inwentaryzacji, co pozwoli na sprawne zarządzanie całym procesem.
    • Szkolenie pozwoli na usystematyzowanie oraz pogłębienie wiedzy z tematyki dotyczącej inwentaryzacji rocznej w jednostkach sektora finansów publicznych.

    Program szkolenia

    1. Inwentaryzacja w jednostkach budżetowych – podstawy przeprowadzenia:

    • W jakim celu przeprowadza się inwentaryzację
    • Zakres odpowiedzialności – kto i za co odpowiada
    • Metody inwentaryzacji:
      • spis z natury,
      • potwierdzenie sald,
      • weryfikacja z odpowiednimi dokumentami

    2. Częstotliwość i terminy przeprowadzenia inwentaryzacji

    • W jakich terminach i sytuacjach należy przeprowadzać inwentaryzację
    • Czy 15 stycznia to ostateczny termin na rozliczenie inwentaryzacji
    • W jakich sytuacjach można przeprowadzać inwentaryzację co 4 lata
    • Co oznacza termin „teren strzeżony”
    • Co grozi za niedochowanie terminu inwentaryzacji

    3. Kolejne etapy działań związanych z przeprowadzeniem inwentaryzacji

    • Czynności przedinwentaryzacyjne (powołanie komisji, plan inwentaryzacyjny, instrukcja inwentaryzacyjna)
    • Ustalenie stanu rzeczywistego – przeprowadzenie inwentaryzacji
    • Porównanie stanu rzeczywistego z ewidencją bilansową
    • Wyjaśnienie i rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych

    4. Spis z natury jako podstawa metoda inwentaryzacji

    • Prawa i obowiązki uczestników spisu
    • Obszar objęty spisem z natury
    • Oznakowanie składników majątkowych na polach spisowych
    • Warunki i technika prowadzenia spisu
    • Czynność spisowe krok po kroku
    • Spis z natury obcych składników majątkowych
    • Jak udokumentować fakt przeprowadzenia spisu z natury i jego wyniki
    • arkusz spisowy i protokół spisu z natury
    • kontrola arkuszy spisowych
    • kontrola rzetelności spisu
    • wycena wyników spisu
    • różnice inwentaryzacyjne (ustalenie i rozliczenie)
    • ujęcie wyników spisu z natury w księgach rachunkowych
    • postępowanie poinwentaryzacyjne
      • Jak przeprowadzić spis z natury drogą elektroniczną

    5. Potwierdzenie sald jako metoda inwentaryzacji

    • Uzgodnienie sald z bankami
    • Uzgodnienie sald z kontrahentami
    • Dokumentowanie faktu przeprowadzenia inwentaryzacji

    6. Weryfikacja sald:

    • Weryfikacja składników ewidencjonowanych na koncie 011 „Środki trwałe”, 013 „Pozostałe środki trwałe”, 014 Zbiory biblioteczne”, 080 „Środki trwałe w budowie (inwestycje)
    • Weryfikacja składników ewidencjonowanych na koncie 020 „Wartości niematerialne i prawne”
    • Weryfikacja składników ewidencjonowanych na koncie 141 „Środki pieniężne w drodze”
    • Weryfikacja należności i zobowiązań ewidencjonowanych na kontach Zespołu 2 „Rozrachunki i rozliczenia”

     

    7. Zagadnienia problemowe:

    • Jak inwentaryzować zobowiązania
    • Czy dopuszczalne jest „milczące potwierdzenie salda”
    • Czy należy potwierdzać salda zerowe
    • Czy potwierdzenie sald należności może odbywać się drogą e-mailową
    • W jaki sposób inwentaryzować grunt oddany w trwały zarząd
    • Czy paliwo w bakach samochodów podlega rocznej inwentaryzacji
    • Czy materiały biurowe (np. papier do kserokopiarki) należy inwentaryzować – jeżeli tak, to jaką metodę stosować?

    8. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zakresie inwentaryzacji w praktyce:

    • Zaniechania przeprowadzenia inwentaryzacji z wymaganą częstotliwością
    • Przeprowadzenie inwentaryzacji w sposób niezgodny ze stanem rzeczywistym
    • Przeprowadzenie inwentaryzacji danego rodzaju składnika majątkowego inną metodą niż wskazana w przepisach
    • Zaniechanie rozliczenia inwentaryzacji bądź rozliczenie inwentaryzacji niezgodnie z przepisami

    9. Jak sprawdzić czy komisja dokonała inwentaryzacji rzetelnie i we właściwy sposób.

    Co o naszych szkoleniach mówią inni

    Ikona cytat

    Szkolenie prowadzone przez Pana Pawła Jaworskiego "Zmiany z zatrudnianiu cudzoziemców w 2025 roku" było bardzo fajnie zaprezentowane i dość ciekawie przedstawione. Widać i słychać było duże zaangażowanie oraz próbę przedstawienia uczestnikom wiedzy również od strony praktycznej, która uważam, że jest bardzo cenną wiedzą. Szkoda tylko, że szkolenie było tak krótkie. Życzę wszystkiego dobrego. Iwona

    P. Iwona
    Ikona cytat

    Zmiany w zatrudnianiu cudzoziemców 2025
    Szkolenie przeprowadzone w sposób merytoryczny i profesjonalny połączony z praktycznymi przykładami,
    Jestem bardzo zadowolona z otrzymanych materiałów oraz samego przebiegu szkolenia, bardzo komunikatywny wykładowca Pan Paweł Jaworski z dużą wiedzą.

    P. Małgorzata

    Następne kroki

    Ikona zgłoszenie

    Wyślij zgłoszenie

    Ikona strzałka w prawo
    Ikona rejestracja

    W ciągu 24h otrzymasz potwierdzenie zapisania na szkolenie

    Ikona strzałka w prawo
    Ikona adres url

    Dzień przed szkoleniem otrzymasz link do platformy

    Ikona strzałka w prawo
    Ikona certyfikat

    W dniu szkolenia otrzymasz materiały, certyfikat i fakturę