Najlepsze praktyki dla koordynatorów dostępności i postępowanie skargowe – przygotowanie się do sporządzenia raportu w 2025 r. - szkolenie online

Terminy szkolenia:

  • 22.08.2024r. godz. 10.00.

Cena szkolenia:

399 zł / os. + VAT

Szkolenie opłacone w 70% lub w całości ze środków publicznych jest zwolnione z podatku VAT.

Program szkolenia

1. Wyzwania jakie stoją przed koordynatorami dostępności

2. Uwzględnianie osób ze szczególnymi potrzebami w zamówieniach publicznych  

  • wymogi jakie winne być uwzględnione w zakresie potrzeb osób z ograniczeniem dostępności w siwz
  • uwarunkowania zawierania właściwych zapisów w umowach na dostarczenie usług lub dóbr materialnych,
  • zamówienia publiczne w zakresie zapewniania dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz  informacyjno – komunikacyjnej

3. W jaki sposób mam zapewniać dostępność w małej jednostce?

4. Planowanie i wdrażanie działań na rzecz poprawienia dostępności

  • podstawowe pojęcia dot. : barier, dostępności, osoby ze szczególnymi potrzebami, – projektowanie oraz usprawniania dla właściwego przeprowadzenia audytu.
  • zakres audytu organizacji,
  • standaryzacja procesów audytowych i kontrolnych dla kilku jednostek lub podmiotów
  • przykłady różnych rozwiązań – wdrożone plany
  • dobre praktyki,
  • przygotowanie się do stworzenia raportu w 2025 roku
  • raport z audytu architektonicznego – warsztaty – jak przeprowadzić taki audyt w swojej jednostce

5. Rola koordynatora ds. dostępności

  • ustanowienie koordynatora w organizacjach – powoływanie, odwoływanie oraz uruchamianie procedur w tym zakresie,
  • status, charakterystyka i wymagane umiejętności koordynatora ds. dostępności,
  • zadania koordynatora lub zespołu ds. dostępności
  • analiza planów i przygotowanie planów na przyszłość
  • współuczestniczenie w tworzeniu planów działania
  • systemy monitorowania już wprowadzanych działań i cykliczne aktualizowanie planów

6. Obowiązki instytucji publicznych – wymagania jakie muszą być realizowane z zakresu dostępności:

  • architektonicznej – pomieszczenia pracy, ciągi komunikacyjne, sale,
  • cyfrowej – strona www., dane na BIP, komunikatory społecznościowe
  • informacyjno – komunikacyjnej – organizacja działań mających na celu efektywną i skuteczną pomoc osobom z ograniczoną dostępnością
  • dostęp alternatywny – jak organizować i zapewniać

7. Możliwość złożenia skargi na brak zapewnienia dostępności

  • wzór wniosku o zapewnienie dostępności
  • składanie wniosku o zapewnienie dostępności alternatywnej
  • procedura rozpatrywania złożonych wniosków o zapewnienie dostępności
  • skarga na brak zapewnienia dostępności i postępowanie prowadzone przez Prezesa PFRON
  • podmioty uprawnione do złożenia skargi

8. Kary za brak zapewnienia dostępności

Dołącz do szkolenia online

    Wybierz nazwę szkolenia

    Wybierz termin szkolenia

    Typ klienta

    Dane do faktury

    Nabywca

    Nazwa instytucji (wymagane)

    Imię i nazwisko (wymagane)

    Ulica, numer domu/budynku, numer mieszkania (wymagane)

    Miejscowość (wymagane)

    Kod pocztowy (wymagane)

    NIP (wymagane)

    Odbiorca

    Nazwa instytucji (wymagane)

    Ulica, numer domu/budynku, numer mieszkania (wymagane)

    Miejscowość (wymagane)

    Kod Pocztowy (wymagane)






    Oświadczam, że uczestnictwo w zamówionym szkoleniu opłacone jest w 70% lub w całości ze środków publicznych:


    Dane uczestnika

    Imię i nazwisko (wymagane)

    Adres email (wymagane)

    Numer telefonu (wymagane)

    Kod rabatowy

    Voucher

    Formularz zgłoszeniowy

     


    Dodatkowe informacje

    Administratorem Twoich danych osobowych, jest:
    Verte Katarzyna Bielecka z siedzibą ul. 1 Maja 3A/6, 55-100 Trzebnica.

    Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji szkolenia/konferencji, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji szkolenia/konferencji, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem pod adresem: biuro@igor.m3group.pl.


    Zgody