1. Wyzwania jakie stoją przed koordynatorami dostępności
2. Uwzględnianie osób ze szczególnymi potrzebami w zamówieniach publicznych
- wymogi jakie winne być uwzględnione w zakresie potrzeb osób z ograniczeniem dostępności w siwz
- uwarunkowania zawierania właściwych zapisów w umowach na dostarczenie usług lub dóbr materialnych,
- zamówienia publiczne w zakresie zapewniania dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno – komunikacyjnej
3. W jaki sposób mam zapewniać dostępność w małej jednostce?
4. Planowanie i wdrażanie działań na rzecz poprawienia dostępności
- podstawowe pojęcia dot. : barier, dostępności, osoby ze szczególnymi potrzebami, – projektowanie oraz usprawniania dla właściwego przeprowadzenia audytu.
- zakres audytu organizacji,
- standaryzacja procesów audytowych i kontrolnych dla kilku jednostek lub podmiotów
- przykłady różnych rozwiązań – wdrożone plany
- dobre praktyki,
- przygotowanie się do stworzenia raportu w 2025 roku
- raport z audytu architektonicznego – warsztaty – jak przeprowadzić taki audyt w swojej jednostce
5. Rola koordynatora ds. dostępności
- ustanowienie koordynatora w organizacjach – powoływanie, odwoływanie oraz uruchamianie procedur w tym zakresie,
- status, charakterystyka i wymagane umiejętności koordynatora ds. dostępności,
- zadania koordynatora lub zespołu ds. dostępności
- analiza planów i przygotowanie planów na przyszłość
- współuczestniczenie w tworzeniu planów działania
- systemy monitorowania już wprowadzanych działań i cykliczne aktualizowanie planów
6. Obowiązki instytucji publicznych – wymagania jakie muszą być realizowane z zakresu dostępności:
- architektonicznej – pomieszczenia pracy, ciągi komunikacyjne, sale,
- cyfrowej – strona www., dane na BIP, komunikatory społecznościowe
- informacyjno – komunikacyjnej – organizacja działań mających na celu efektywną i skuteczną pomoc osobom z ograniczoną dostępnością
- dostęp alternatywny – jak organizować i zapewniać
7. Możliwość złożenia skargi na brak zapewnienia dostępności
- wzór wniosku o zapewnienie dostępności
- składanie wniosku o zapewnienie dostępności alternatywnej
- procedura rozpatrywania złożonych wniosków o zapewnienie dostępności
- skarga na brak zapewnienia dostępności i postępowanie prowadzone przez Prezesa PFRON
- podmioty uprawnione do złożenia skargi
8. Kary za brak zapewnienia dostępności