Najlepsze praktyki dla koordynatorów dostępności i postępowanie skargowe – przygotowanie się do sporządzenia raportu w 2025 r. - szkolenie online

W tej chwili nie realizujemy szkolenia z tej tematyki. Jeżeli jesteś zainteresowany tym tematem daj nam znać a my skontaktujemy się z Tobą kiedy szkolenie znajdzie się w naszej ofercie!

    Program szkolenia

    1. Wyzwania jakie stoją przed koordynatorami dostępności

    2. Uwzględnianie osób ze szczególnymi potrzebami w zamówieniach publicznych  

    • wymogi jakie winne być uwzględnione w zakresie potrzeb osób z ograniczeniem dostępności w siwz
    • uwarunkowania zawierania właściwych zapisów w umowach na dostarczenie usług lub dóbr materialnych,
    • zamówienia publiczne w zakresie zapewniania dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz  informacyjno – komunikacyjnej

    3. W jaki sposób mam zapewniać dostępność w małej jednostce?

    4. Planowanie i wdrażanie działań na rzecz poprawienia dostępności

    • podstawowe pojęcia dot. : barier, dostępności, osoby ze szczególnymi potrzebami, – projektowanie oraz usprawniania dla właściwego przeprowadzenia audytu.
    • zakres audytu organizacji,
    • standaryzacja procesów audytowych i kontrolnych dla kilku jednostek lub podmiotów
    • przykłady różnych rozwiązań – wdrożone plany
    • dobre praktyki,
    • przygotowanie się do stworzenia raportu w 2025 roku
    • raport z audytu architektonicznego – warsztaty – jak przeprowadzić taki audyt w swojej jednostce

    5. Rola koordynatora ds. dostępności

    • ustanowienie koordynatora w organizacjach – powoływanie, odwoływanie oraz uruchamianie procedur w tym zakresie,
    • status, charakterystyka i wymagane umiejętności koordynatora ds. dostępności,
    • zadania koordynatora lub zespołu ds. dostępności
    • analiza planów i przygotowanie planów na przyszłość
    • współuczestniczenie w tworzeniu planów działania
    • systemy monitorowania już wprowadzanych działań i cykliczne aktualizowanie planów

    6. Obowiązki instytucji publicznych – wymagania jakie muszą być realizowane z zakresu dostępności:

    • architektonicznej – pomieszczenia pracy, ciągi komunikacyjne, sale,
    • cyfrowej – strona www., dane na BIP, komunikatory społecznościowe
    • informacyjno – komunikacyjnej – organizacja działań mających na celu efektywną i skuteczną pomoc osobom z ograniczoną dostępnością
    • dostęp alternatywny – jak organizować i zapewniać

    7. Możliwość złożenia skargi na brak zapewnienia dostępności

    • wzór wniosku o zapewnienie dostępności
    • składanie wniosku o zapewnienie dostępności alternatywnej
    • procedura rozpatrywania złożonych wniosków o zapewnienie dostępności
    • skarga na brak zapewnienia dostępności i postępowanie prowadzone przez Prezesa PFRON
    • podmioty uprawnione do złożenia skargi

    8. Kary za brak zapewnienia dostępności