Zamknięcie roku 2023 w jednostkach sektora finansów publicznych - etapy prac prowadzące do zamknięcia roku obrotowego - szkolenie online

W tej chwili nie realizujemy szkolenia z tej tematyki. Jeżeli jesteś zainteresowany tym tematem daj nam znać a my skontaktujemy się z Tobą kiedy szkolenie znajdzie się w naszej ofercie!

    Podczas szkolenia krok po kroku omówione zostaną etapy prac prowadzące do zamknięcia roku obrotowego w Jednostkach Sektora Finansów Publicznych.

    Uczestnicy poszerzą swoje kompetencje o zakres czynności przygotowawczych związanych z zakończeniem roku budżetowego, organizację prac związanych z zamknięciem ksiąg rachunkowych, przeprowadzanie rozliczeń na koniec roku budżetowego, rozliczanie międzyokresowych przychodów i kosztów oraz rezerw, a także o sposoby ewidencji wydatków niewygasających z końcem roku budżetowego.

     

    Program szkolenia

    1. Czynności przygotowawcze związane z zakończeniem roku budżetowego:

    • określenie terminu spływu dokumentacji finansowej do jednostki
    • określenie terminu rocznych sprawozdań budżetowych i z zakresu operacji finansowych oraz sprawozdań finansowych

    2. Organizacja prac związanych z zamknięciem ksiąg rachunkowych.

    3. Przeprowadzenie rozliczeń na koniec roku budżetowego:

    • rozliczenie udzielonych i otrzymanych dotacji
    • korekta odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych
    • rozliczenie zaliczek udzielonych pracownikom
    • rozliczenie jednostki organizacyjnej z właściwym budżetem

    4. Koszty i zobowiązania na przełomie roku budżetowego.

    5. Rozliczenia międzyokresowe przychodów i kosztów oraz rezerwy.

    6. Rozliczenie środków na wydzielonym rachunku dochodów.

    7. Rozliczenie nadwyżki środków obrotowych wypracowanej przez samorządowy zakład budżetowy.

    8. Ewidencja wydatków niewygasających z końcem roku budżetowego.

    9. Dokonanie księgowań na koniec roku budżetowego:

    • odsetki za zwłokę
    • odpisy aktualizujące wartość należności
    • odpisy z tytułu trwałej utraty wartości
    • zaangażowanie wydatków
    • dodatkowe wynagrodzenie roczne
    • umorzenie i amortyzacja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych

    10. Inwentaryzacja aktywów i pasywów.

    11. Ujęcie zdarzeń po dniu bilansowym i korygowanie błędów.