7. Dopuszczalność zatrudniania pracownika poza rozkładem czasu pracy z uwzględnieniem zagadnień:
- praca w dni wolne (5 dniowy tydzień), praca w niedziele i święta,
- jak prawidłowo zrekompensować pracę w dniu wolnym
- w jakim czasie i na jakich zasadach powinien być udzielony dzień wolny
- dlaczego nieoddanie dnia wolnego stanowi wykroczenie
- czy można planować pracę w każdą niedzielę oraz każde święto
- czy pracodawca może sam wyznaczyć dzień wolny za pracę w niedzielę lub święto czy musi to zrobić ,
- rekompensata czasu pracy w sobotę i niedzielę w JST
- praca w godzinach nadliczbowych (dopuszczalność, zakazy zlecania, forma polecenia, możliwość odmowy przez pracownika, limity dobowy, tygodniowy i roczny)
- w jakich okolicznościach pracodawca może polecać pracę nadliczbową
- czy pracownik może się nie zgodzić na pracę nadliczbową
- jakie okoliczności uprawniają pracownika do niewykonywania pracy w nadgodzinach
- kiedy mamy do czynienia z godzinami nadliczbowymi dobowymi w różnych systemach czasu pracy i w różnych okresach rozliczeniowych
- jak ustalić godziny nadliczbowe średniotygodniowe w różnych systemach czasu pracy i w różnych okresach rozliczeniowych
- kiedy i na jakich zasadach można udzielić pracownikowi czasu wolnego od pracy
- na co zwrócić szczególną uwagę rekompensując nadgodziny, w kontekście kontroli PIP
- zwolnienie pracownika dla załatwienia spraw osobistych – dopuszczalność, zasady udzielania, zasady odpracowania oraz skutki nieodpracowania, wniosek pracownika a obowiązki pracodawcy
- ewidencjonowanie rozbieżności między rozkładem a realizacją dla prawidłowego rozliczenia pracownika