Najbliższy termin

  • Ikona kalendarz 02.12.2024r. godz. 10.00.

Cena szkolenia: 429 zł / os. + VAT

  • Gorący temat
  • Nowość

VAT w działalności Instytucji Kultury w 2024/2025r. - zasady, problemy i zmiany - szkolenie online

Terminy szkolenia:

Ikona zegar Czas trwania: 4-5 godzin

  • Ikona kalendarz 02.12.2024r. godz. 10.00.

W ramach szkolenia otrzymujesz:

  • Ikona certyfikat Certyfikat
  • Ikona materiały Materiały
  • Ikona wideo Nagranie szkolenie dostępne przez 24h
  • Ikona dyskusja Sesja QA
  • Ikona dokument Wzory dokumentów

Ikona prezentacja Szkolenie online prowadzone na żywo

Cena szkolenia:

429 zł / os. + VAT

Szkolenie opłacone w 70% lub w całości ze środków publicznych jest zwolnione z podatku VAT.

Wzory dokumentów, które otrzymasz w ramach szkolenia:

  • Ikona dokument Instrukcja ustalania wartości podatku naliczonego VAT na podstawie proporcji
  • Ikona dokument Instrukcja w zakresie ustalania prewspółczynnika dla celów realizacji uprawnienia do obniżenia podatku należnego o wartość podatku naliczonego
  • Ikona dokument Zarządzenie w sprawie wprowadzenia instrukcji weryfikacji podatników na białej liście podatników VAT
  • Ikona dokument Zarządzenie wprowadzające zaktualizowaną instrukcję wdrażania procedury składania JPK_V7M

Dla kogo jest to szkolenie

Szkolenie adresowane jest dla dyrektorów, głównych księgowych instytucji kultury , CUW oraz pracowników organów nadzorczych i kontrolnych.

Prowadzący

Teresa Krawczyk

Teresa Krawczyk

Wykładowca wyższych  uczelni, wieloletni praktyk  administracji  skarbowej w tym Naczelnik Urzędu Skarbowego, główna księgowa jednostek sektora finansów publicznych i spółek, autor kilkunastu pozycji książkowych, oraz wiele innych publikacji o tematyce  rachunkowej, podatkowej,  finansów publicznych. Prowadząca jest znanym i cenionym  szkoleniowcem z zakresu tematyki podatkowej, finansów publicznych i rachunkowości, szkoląca zarówno pracowników  jednostek organizacyjnych  sektora finansów […]

Czego się nauczysz?

Szkolenie ma w sposób praktyczny przybliżyć Państwu zasady dotyczące wykonania i ewidencji zdarzeń gospodarczych i finansowych z wykorzystaniem podatku VAT po zmianach przepisów w Instytucjach Kultury. Obszerny materiał, dotyczący przepisów podatku VAT, który został dla Państwa przygotowany z tej tematyki wyjaśnia wiele problemów, które budzą wątpliwości interpretacyjne i są lub będą  przedmiotem kontroli różnych organów i odpowiedzialności ze wskazanych zagadnień.

Program szkolenia

1. Działalność statutowa odpłatna i nieodpłatna oraz działalność gospodarcza w Instytucjach Kultury- wyjaśnienia:

  • Definicja ustawowa działalności kulturalnej.
  • Działalność statutowa odpłatna i nieodpłatna w instytucjach kultury (IK).
  • Kiedy działalność statutowa IK staje się działalnością gospodarczą?
  • Dodatkowa działalność gospodarcza w IK.

2. Podatek VAT – zasady działania:

  • Jak IK korzysta z art. 113 ust. 1 ustawy o VAT (zwolnienie do 200 tys. zł.)?
  • Kogo nie obejmuje zwolnienie podmiotowe z VAT?
  • Utrata prawa do zwolnienia podmiotowego.
  • Zwolnienie przedmiotowe w IK – które usługi i dostawa towarów ściśle związanych z usługami kulturalnymi może być zwolniona  a kiedy instytucja kultury zwolnienia nie może zastosować.

3. Zasady ustalania podatku VAT – obowiązek podatkowy:

  • Ogólne zasady rozliczania podatku VAT.
  • Czynności złożone świadczone przez IK a stawka VAT .
  • Obowiązek podatkowy VAT w IK – ogólny czy szczególny?
  • Umowy cywilnoprawne a VAT w IK:
    • najem, dzierżawa,
    • sponsoring i reklama – ewidencja księgowa,
    • nieodpłatne świadczenia:  darowizny, użyczenia, konkursy.

4. Dokumentacja w podatku VAT – jak wystawiać i jak księgować:

  • Czy IK powinna wystawić rachunek czy fakturę osobie fizycznej np. potencjalnemu uczestnikowi zajęć na jego żądanie; Jeśli tak, to jak powinien wyglądać taki dokument?
  • Jakie dane powinna zawierać faktura?
  • Terminy wystawienia faktur?
  • Faktury i noty korygujące- które kiedy?
  • Faktury zaliczkowe.
  • Czym jest faktura pro forma.
  • Faktury elektroniczne w zamówieniach publicznych.
  • Dokumenty, które nie uprawniają do odliczenia VAT-u
  • Faktury korygujące „ in minus” i „in plus” – po zmianach.
  • Faktura a sprzedaż na kasie fiskalnej.

5. Zasady ustalania podstawy opodatkowania VAT- em (w tym: wybrane zagadnienia w zakresie czynności zwolnionych z VAT oraz wyłączonych z opodatkowania tym podatkiem) – ewidencje:

  • Podstawa opodatkowania – definicja.
  • Prawo do odliczenia VAT w  instytucjach kultury: artystycznych i pozostałych.
  • Częściowe odliczanie VAT- struktura (prewspółczynnik i proporcja) w Instytucjach Kultury.
  • Korekta odliczeń VAT: roczna , 5-letnia i 10-letnia – wyliczone przykłady.
  • Zmiany w podatku VAT w zakresie proporcji – w 2023r.

6. JPK_V7M(2) /JPK_V7K(2) –  po zmianach – wybrane zagadnienia dla IK:

  • Jakie oznaczenia w zakresie podatku VAT należnego i podatku naliczonego stosuje IK w ewidencji  JPK_V7M :
    • dotyczące grup towarów i usług- GTU 1-13,
    • typów dokumentów w ewidencji sprzedaży i zakupu,
    • dodatkowych  danych  ewidencyjnych

7. Inne zmiany – w tym WIS, SLIM VAT-3:

  • WIS- korzystanie z ochrony prawnej.
  • Okres ważności WIS.
  • Nowy wzór WIS-W od 1 lipca 2023 r.
  • Zmiany w rozliczaniu faktur korygujących od 1 lipca 2023r.
  • Odejście od konieczności wystawiania raportów papierowych przez użytkowników kas online.
  • Zmiany dotyczące proporcji odliczenia VAT od 1 lipca 2023r.
  • Wyższy limit małego podatnika VAT.
  • VAT z tytułu WNT  i WDT- zmiany.

8. Aktualne problemy w rozliczeniach VAT w Kulturze.

Co o naszych szkoleniach mówią inni

Ikona cytat

"Szkolenie było bardzo pouczające. Zdobytą wiedzę mogłem od razu zastosować w pracy. Szczególnie cenne były informacje na temat zabezpieczania danych w procesie e-doręczeń. Polecam każdemu, kto chce być na bieżąco z obowiązującymi przepisami!"

Jan Kowalski, Specjalista ds. Compliance.
Ikona cytat

"Bardzo dobrze przygotowane szkolenie z jasno przekazanymi, praktycznymi informacjami. Trener wykazał się głęboką wiedzą i umiejętnością jej przekazywania. Zajęcia interaktywne i studia przypadków pomogły mi lepiej zrozumieć temat."

Ewa Nowak, Kierownik Działu IT.
Ikona cytat

"Jestem pod wrażeniem, jak kompleksowo szkolenie objęło temat e-doręczeń. Wszystkie materiały były aktualne i bardzo dobrze opracowane. Cieszę się, że wzięłam udział, bo czuję się teraz dużo pewniej w zarządzaniu e-doręczeniami w mojej firmie."

Marta Zielińska, Menadżer ds. operacyjnych.

Następne kroki

Ikona zgłoszenie

Wyślij zgłoszenie

Ikona strzałka w prawo
Ikona rejestracja

W ciągu 24h otrzymasz potwierdzenie zapisania na szkolenie

Ikona strzałka w prawo
Ikona adres url

Dzień przed szkoleniem otrzymasz link do platformy

Ikona strzałka w prawo
Ikona certyfikat

W dniu szkolenia otrzymasz materiały, certyfikat i fakturę

Dołącz do szkolenia online

    Wybierz nazwę szkolenia

    Wybierz termin szkolenia

    Typ klienta

    Dane do faktury

    NIP (wymagane)

    Nabywca

    Nazwa instytucji (wymagane)

    Nazwa firmy (wymagane)

    Imię i nazwisko (wymagane)

    Ulica, numer domu/budynku, numer mieszkania (wymagane)

    Miejscowość (wymagane)

    Kod pocztowy (wymagane)

    Odbiorca

    Nazwa instytucji (wymagane)

    Ulica, numer domu/budynku, numer mieszkania (wymagane)

    Miejscowość (wymagane)

    Kod Pocztowy (wymagane)






    Oświadczam, że uczestnictwo w zamówionym szkoleniu opłacone jest w 70% lub w całości ze środków publicznych:


    Dane uczestnika

    Imię i nazwisko (wymagane)

    Adres email (wymagane)

    Numer telefonu (wymagane)

    Kod rabatowy

    Voucher

    Zgody

    Dodatkowe informacje

    Administratorem Twoich danych osobowych, jest:
    Verte Katarzyna Bielecka z siedzibą ul. 1 Maja 3A/6, 55-100 Trzebnica.

    Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji szkolenia/konferencji, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji szkolenia/konferencji, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem pod adresem: biuro@centrumverte.pl.

    Szkolenie ma w sposób praktyczny przybliżyć Państwu zasady dotyczące wykonania i ewidencji zdarzeń gospodarczych i finansowych z wykorzystaniem podatku VAT po zmianach przepisów w Instytucjach Kultury.

    Obszerny materiał, dotyczący przepisów podatku VAT, który został dla Państwa przygotowany z tej tematyki wyjaśnia wiele problemów, które budzą wątpliwości interpretacyjne i są lub będą  przedmiotem kontroli różnych organów i odpowiedzialności ze wskazanych zagadnień.

     

    Szkolenie adresowane jest dla  dyrektorów , głównych księgowych instytucji kultury , CUW oraz  pracowników organów nadzorczych i kontrolnych

     (jako załącznik - PROCEDURY, ZARZĄDZENIA, INSTRUKCJE)