Cena szkolenia: 429 zł / os. + VAT

  • Nowość

Raport o stanie zapewnienia dostępności w 2025 roku - szkolenie online

W tej chwili nie realizujemy szkolenia z tej tematyki. Jeżeli jesteś zainteresowany tym tematem daj nam znać a my skontaktujemy się z Tobą kiedy szkolenie znajdzie się w naszej ofercie!

    Ikona prezentacja Szkolenie online prowadzone na żywo

    Cena szkolenia:

    429 zł / os. + VAT

    Faktura wystawiana jest w dniu szkolenia
    z 7-dniowym terminem płatności.

    Szkolenie opłacone w 70% lub w całości ze środków publicznych jest zwolnione z podatku VAT.

    Prowadzący

    Adriana Głuchowska

    Adriana Głuchowska

    Ekspert z wieloletnim doświadczeniem, współpracujący z najlepszymi ośrodkami szkoleniowymi w Polsce. Niezależny konsultant z dziedziny finansów publicznych oraz prawa pracy. Od lat zajmuje się opracowywaniem i wdrażaniem procedur w instytucjach sektora finansów publicznych w tym Polityk Bezpieczeństwa Informacji dla sektora publicznego. Jako głos doradczy i ekspert na co dzień rozwiązuje nietypowe problemy z praktyki Przedsiębiorstw […]

    Program szkolenia

    1. Nowy formularz Raportu o stanie zapewnienia dostępności.

    2. Omówienie poszczególnych działów Raportu (działy I-V) –  analiza, pomocne wskazówki i dobre praktyki.

    3. Na co należy zwrócić uwagę przy opracowywaniu Raportu w 2025 roku i jak zweryfikować podjęte działania od momentu złożenia poprzedniego raportu w 2021 roku do przygotowania obecnego?

    4. Najczęstsze błędy i nieprawidłowości po złożeniu ostatniego raportu o stanie zapewnienia dostępności w 2021 roku ( najliczniejsze nieprawidłowości w obszarze funkcjonalności strony internetowej, dostępność cyfrowa wymaga pilnej poprawy).

    5. Koordynator ds. dostępności i jego nowe zadania:

    • analiza stanu dostępności,
    • plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
    • monitorowanie już wprowadzonych działań,
    • aktualizacja planów działania,
    • lista kontrolna,
    • narzędzie do pracy koordynatora lub osoby wyznaczonej ds.dostępności – ankieta do audytu dostępności.

    6. Wniosek/żądanie o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej – wzór i sposób przygotowania.

    7. Realizacja wniosku o zapewnienie dostępności – procedura ich rozpatrzenia.

    8. Brak możliwości zapewnienia dostępności – sposób postępowania.

    9. Skarga na brak zapewnienia dostępności i jej konsekwencje.

    10. Działania alternatywne przy braku dostępności – jak zapewnić?

    11. Raport z audytu dostępności poszczególnych budynków pod kątem dostępności fizycznej, komunikacyjnej i sensorycznej – praktyczny warsztat

    12. Deklaracja dostępności stron internetowych – po korekcie.

    13. Dostępność w zamówieniach publicznych – obowiązek podmiotów publicznych do stosowania przepisów dotyczących dostępności przy procedurach zakupowych – zgodnie z Ustawą „Prawo Zamówień Publicznych” – przykładowe zapisy o dostępności w Specyfikacji Warunków Zamówienia.

    14. Wątpliwości i pytania w kwestii zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:

    • czy każdy podmiot publiczny może złożyć raport przez Portal Sprawozdawczy GUS (PS GUS)?
    • czy koordynator dostępności wspólny dla kilku jednostek ma za zadanie wykonać zbiorczy raport o stanie zapewnienia dostępności dla wszystkich podmiotów, w których sprawuje swoją funkcję?
    • kto powinien wypełnić formularz o stanie zapewnienia dostępności, jeżeli dany podmiot publiczny nie posiada koordynatora ds. dostępności?
    • czy należy aktualizować raport, jeśli stan w nim wykazany ulegnie zmianie?
    • co jest elementem obowiązkowym, a co dodatkowym deklaracji dostępności?
    • czy stanowisko koordynatora ds. dostępności powinno być wyodrębnione czy też potraktowane jako zadanie dodatkowe i co z wynagrodzeniem za pełnienie tej funkcji?
    • w jaki sposób raportować informacje w zakresie dostępności architektonicznej?
    • czy budynki komunalne objęte są obowiązkiem raportowania dostępności?
    • czy trzeba zapewnić dostępność w nieruchomościach wynajmowanych i nie będących własnością Skarbu Państwa?
    • czym jest tzw. pomieszczenie techniczne, do którego nie trzeba zapewniać dostępności?
    • jak należy rozumieć „zapewnienie dostępności” w przypadku publikacji dokumentów w formie elektronicznej i papierowej?

    15. Sesja pytań i odpowiedzi oraz konsultacje z prelegentem.

    Co o naszych szkoleniach mówią inni

    Ikona cytat

    Bardzo często korzystam ze szkoleń firmy Verte. Szkolenia, w których brałam udział, są zawsze przygotowane na bardzo wysokim poziomie – zarówno pod względem merytorycznym, jak i organizacyjnym. Trenerzy posiadają ogromną wiedzę oraz praktyczne doświadczenie, które potrafią bardzo dobrze przekazać.
    Serdecznie polecam.

    P. Ewa
    Ikona cytat
    Szkolenie przeprowadzone na wysokim poziomie. Wykładowca z dużą wiedzą. Profesjonalny przekaz informacji, Bardzo dobry kontakt ze słuchaczami.” Materiały ze szkolenia rzeczowe i przydatne. Brak problemów technicznych.
    P. Joanna
    Ikona cytat
    Bardzo profesjonalnie przygotowane szkolenie. Pan Jarosław Jurga w sposób bardzo przystępny i merytoryczny omówił wszystkie zagadnienia. To nie pierwsze szkolenie z Verte i na pewno będę wracać 🙂
    P. Agnieszka
    Ikona cytat

    Jestem bardzo zadowolona z kolejnego już szkolenia prowadzonego przez Panią Kalinę. Szkolenie dotyczące kadr z wieloma przydatnymi informacjami oraz praktycznymi przykładami. Polecam Centrum Szkoleń Verte.

    P. Aneta
    Ikona cytat

    Polecam serdecznie. Osobiście często korzystam z dostępnych webinarów i szkoleń w temacie HR. Prowadzący szkolenia są rzeczowi, potrafią ciekawie pezekazać materiał, posiadają wiedzę praktyczną a także odpowiadają na pytania uczestników zadane na chacie oraz sprawnie moderują szkoleniem.

    P. Ewelina
    Ikona cytat

    Szkolenie z zakresu rozliczania godzin ponadwymiarowych było zgodne z moimi oczekiwaniami. Stricte opierało się na praktycznych aspektach pracy kadrowo-płacowej w oświacie. Jego formuła była bardzo przystępna i zrozumiała. A wartość tego szkolenia podniosły materiały, które kursanci otrzymali jako ściągawkę do codziennej pracy.

    P. Magdalena
    Ikona cytat

    Od kilku lat z różną częstotliwością korzystam ze szkoleń przygotowanych przez Centrum Szkoleń Verte. Zawsze spełniają moje oczekiwania pod kątem zawodowym. Szkolenia prowadzone są profesjonalnie, ciekawie poparte wieloma przykładami. Uczestnicy mogą zadawać pytania na chacie. Po zakończonym szkoleniu udostępniane materiały pomagają w codziennej pracy. Polecam serdecznie.

    P. Magdalena
    Ikona cytat

    Bardzo często korzystam ze szkoleń firmy Verte. Szkolenia, w których brałam udział, są zawsze przygotowane na bardzo wysokim poziomie – zarówno pod względem merytorycznym, jak i organizacyjnym. Trenerzy posiadają ogromną wiedzę oraz praktyczne doświadczenie, które potrafią bardzo dobrze przekazać.
    Serdecznie polecam.

    P. Ewa
    Ikona cytat

    Profesjonalne szkolenie na temat ZFSŚ. Prowadząca Pani Adriana bardzo dostępna. Udział w szkoleniu był przyjemnością. Bardzo dobry kontakt na czacie z uczestnikami. Zdecydowanie polecam

    P. Marlena
    Ikona cytat

    Szkolenie prowadzone przez Pana Pawła Jaworskiego "Zmiany z zatrudnianiu cudzoziemców w 2025 roku" było bardzo fajnie zaprezentowane i dość ciekawie przedstawione. Widać i słychać było duże zaangażowanie oraz próbę przedstawienia uczestnikom wiedzy również od strony praktycznej, która uważam, że jest bardzo cenną wiedzą. Szkoda tylko, że szkolenie było tak krótkie. Życzę wszystkiego dobrego. Iwona

    P. Iwona

    Następne kroki

    Ikona zgłoszenie

    Wyślij zgłoszenie

    Ikona strzałka w prawo
    Ikona rejestracja

    W ciągu 24h otrzymasz potwierdzenie zapisania na szkolenie

    Ikona strzałka w prawo
    Ikona adres url

    Dzień przed szkoleniem otrzymasz link do platformy

    Ikona strzałka w prawo
    Ikona certyfikat

    W dniu szkolenia otrzymasz materiały, certyfikat i fakturę