Art. 22. Ustawy o systemie oświaty

1. (uchylony)

 

1a. (uchylony) 

 

2. Minister właściwy do spraw oświaty i wychowania określi ponadto, w drodze rozporządzenia: 

 

1) (uchylony) 

 

2) (uchylony) 

 

2a) (uchylony) 

 

3) (uchylony) 

 

4) (uchylony) 

 

5) (uchylony) 

 

6) (uchylony) 

 

7) (uchylony) 

 

8) organizację oraz sposób przeprowadzania konkursów, turniejów i olimpiad, uwzględniając, że konkursy, turnieje i olimpiady powinny służyć odkrywaniu i rozwijaniu uzdolnień uczniów, pobudzaniu twórczego myślenia, wspomaganiu zdolności stosowania zdobytej wiedzy w praktycznym działaniu, a także lepszemu przygotowaniu uczniów do nauki w szkołach wyższego stopnia lub do wykonywania zawodu; 

 

9) (uchylony) 

 

10) (uchylony) 

 

11) (uchylony) 

 

12) (uchylony)

 

13) warunki wynagradzania egzaminatorów, nauczycieli akademickich, o których mowa w art. 9c ust. 10, operatorów pracowni informatycznej, o których mowa w art. 44zzsa ust. 1 i art. 44zzzib ust. 1, i asystentów technicznych, o których mowa w art. 44zzzia ust. 1, uwzględniając zasadę, że wysokość wynagrodzenia określa się w relacji do minimalnej stawki wynagrodzenia zasadniczego nauczyciela dyplomowanego posiadającego tytuł zawodowy magistra z przygotowaniem pedagogicznym, ustalonej na podstawie art. 30 ust. 5 pkt 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela, oraz uwzględniając konieczność potwierdzenia przez dyrektora szkoły udziału nauczyciela akademickiego w części ustnej egzaminu maturalnego. 

 

2a. (uchylony) 

 

3. (uchylony) 

 

4. (uchylony) 

 

5. (uchylony) 

 

6. W odniesieniu do publicznych szkół i placówek artystycznych minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego określi, w drodze rozporządzenia, organizację oraz sposób przeprowadzania konkursów dla uczniów szkół i placówek artystycznych, uwzględniając, że konkursy powinny służyć odkrywaniu i rozwijaniu uzdolnień uczniów, pobudzaniu twórczego myślenia i wrażliwości artystycznej, wspomaganiu zdolności stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności w praktycznym działaniu, a także lepszemu przygotowaniu uczniów do nauki w szkołach wyższego stopnia lub do wykonywania zawodu.