Art. 44f. Ustawy o systemie oświaty

1. Uczeń podlega klasyfikacji: 

 

1) śródrocznej i rocznej; 

 

2) końcowej. 

 

2. Klasyfikacja śródroczna polega na okresowym podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć edukacyjnych i zachowania ucznia oraz ustaleniu śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z tych zajęć i śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania. Klasyfikację śródroczną przeprowadza się co najmniej raz w ciągu roku szkolnego, w terminie określonym w statucie szkoły. 

 

3. Klasyfikacja roczna polega na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć edukacyjnych i zachowania ucznia w danym roku szkolnym oraz ustaleniu rocznych ocen klasyfikacyjnych z tych zajęć i rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, z tym że w klasach I–III szkoły podstawowej w przypadku: 

 

1) obowiązkowych zajęć edukacyjnych ustala się jedną roczną ocenę klasyfikacyjną z tych zajęć; 

 

2) dodatkowych zajęć edukacyjnych ustala się jedną roczną ocenę klasyfikacyjną z tych zajęć. 

 

4. (uchylony)

 

5. Na klasyfikację końcową składają się: 

 

1) roczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych, ustalone w klasie programowo najwyższej oraz 

 

2) roczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych, których realizacja zakończyła się w klasach programowo niższych w szkole danego typu, oraz 

 

3) roczna ocena klasyfikacyjna zachowania ustalona w klasie programowo najwyższej. 

 

6. Klasyfikacji końcowej dokonuje się w klasie programowo najwyższej szkoły danego typu. 

 

7. W przypadku uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym klasyfikacji śródrocznej i rocznej dokonuje się z uwzględnieniem ustaleń zawartych w indywidualnym programie edukacyjno- -terapeutycznym, o którym mowa w art. 127 ust. 3 ustawy – Prawo oświatowe. 

 

8. Oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych nie mają wpływu na ocenę klasyfikacyjną zachowania. 

 

9. Ocena klasyfikacyjna zachowania nie ma wpływu na: 

 

1) oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych; 

 

2) promocję do klasy programowo wyższej lub ukończenie szkoły.