1. Tworzy się Ewidencję Pracowniczych Planów Kapitałowych, zwaną dalej „ewidencją PPK”.
2. Ewidencję PPK prowadzi PFR w systemie teleinformatycznym umożliwiającym przesyłanie i udostępnianie danych, o których mowa w art. 8 ust. 2 i art. 71–74.
3. Do zadań PFR w zakresie prowadzenia ewidencji PPK należy
w szczególności:
1) weryfikacja danych, o których mowa w art. 8 ust. 2;
2) umieszczanie towarzystw funduszy inwestycyjnych, PTE, pracowniczych
towarzystw emerytalnych lub zakładów ubezpieczeń w ewidencji PPK;
3) udostępnienie informacji o towarzystwach funduszy inwestycyjnych, PTE, pracowniczych towarzystwach emerytalnych lub zakładach ubezpieczeń umieszczonych w ewidencji PPK operatorowi portalu PPK, o którym mowa w art. 77 ust. 2, w celu zamieszczenia tych informacji w portalu PPK, o którym mowa w rozdziale 11;
4) udostępnienie wykazu towarzystw funduszy inwestycyjnych, PTE, pracowniczych towarzystw emerytalnych lub zakładów ubezpieczeń umieszczonych w ewidencji PPK organowi nadzoru w celu zamieszczenia na stronie internetowej organu nadzoru;
5) weryfikacja prawa uczestnika PPK do otrzymania wpłaty powitalnej i dopłaty
rocznej, z zastrzeżeniem pkt 6;
6) weryfikacja, na podstawie informacji otrzymanych z ZUS, o których mowa w art. 34 ust. 3, prawa uczestnika PPK, o którym mowa w art. 27 ust. 2, do otrzymania dopłaty rocznej;
7) pośrednictwo w przekazywaniu uczestnikom PPK wpłaty powitalnej i dopłaty
rocznej, w tym dokonywanie ustaleń, o których mowa w art. 33 ust. 4.