Art. 94 9. KP

  1. Pracodawca informuje pracowników w sposób przyjęty u danego pracodawcy o:
    1) zmianie postaci prowadzenia i przechowywania dokumentacji pracowniczej;
    2) możliwości odbioru poprzedniej postaci dokumentacji pracowniczej w terminie 30 dni od dnia przekazania informacji, o której mowa w pkt 1.
  2. Pracodawca zawiadamia w postaci papierowej lub elektronicznej byłego pracownika o możliwości odbioru poprzedniej postaci dokumentacji pracowniczej w terminie 30 dni od dnia zawiadomienia.
  3. W przypadku śmierci pracownika lub byłego pracownika prawo odbioru poprzedniej postaci dokumentacji pracowniczej przysługuje następującym członkom rodziny:
    1) dzieciom własnym, dzieciom drugiego małżonka oraz dzieciom przysposobionym;
    2) przyjętym na wychowanie i utrzymanie przed osiągnięciem pełnoletności wnukom, rodzeństwu i innym dzieciom, z wyłączeniem dzieci przyjętych na wychowanie i utrzymanie w ramach rodziny zastępczej lub rodzinnego domu dziecka;
    3) małżonkowi (wdowie i wdowcowi);
    4) rodzicom, w tym ojczymowi i macosze oraz osobom przysposabiającym.