Obsługa systemu e-Doręczenia - obowiązki i zasady - szkolenie online

W tej chwili nie realizujemy szkolenia z tej tematyki. Jeżeli jesteś zainteresowany tym tematem daj nam znać a my skontaktujemy się z Tobą kiedy szkolenie znajdzie się w naszej ofercie!

    Zgodnie z komunikatem Ministra Cyfryzacji z dnia 22 listopada 2023r. termin wdrożenia e-Doręczeń zostaje przesunięty z 10 grudnia 2023r. na 30 grudnia 2023r. 

    Cele szkolenia z obsługi systemu - Aplikacja e-doręczenia

    Prowadzisz JST? Chcesz nauczyć swoich pracowników jak korzystać z e-doręczeń? O to, co możesz zyskać, decydując się na nasze szkolenia:

    • uzyskanie niezbędnej podstawy teoretycznej pomagających w prawidłowym stosowaniu ustawy o doręczeniach elektronicznych
    • omówienie problematyki bazy adresów elektronicznych i przekształcania dokumentów elektronicznych w przesyłki listowne • zdobycie praktycznej wiedzy w zakresie obsługi systemu e- doręczenia

    Grupa docelowa naszego szkolenia z usługi doręczeń elektronicznych

    Nasze szkolenia z nowych rozwiązań technicznych, jakie niosą ze sobą aplikacje do e-doręczeń kierujemy przede wszystkim do pracowników organów administracji rządowej i samorządowej, ale również do wszystkich zainteresowanych tą tematyką, którzy chcą korzystać z wygodnych i bezpiecznych doręczeń cyfrowych. 

    Jeśli jesteś dyrektorem placówki publicznej, mogą Cię zainteresować również inne szkolenia z finansów dla sektora publicznego np. księgowość i podatki czy zamówienia publiczne

    Program szkolenia

    Część I – teoria:

    1. Definicje ustawowe:

    • Podmiot publiczny,
    • Kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
    • Operator wyznaczony,
    • Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
    • Publiczna usługa hybrydowa,
    • Przesłanki doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej, wyłączenia,
    • Adres do doręczeń elektronicznych.

    2. Czego nie obejmuje ustawa o doręczeniach? Baza adresów elektronicznych:

    • Jakich rodzajów doręczeń nie obejmuje ustawa?
    • Baza adresów elektronicznych – co to?
    • Jakie skutki prawne wywołuje wpis do bazy
    • Obowiązek posiadania przez podmiot publiczny adresu do doręczeń elektronicznych
    • Jedna skrytka do doręczeń w miejsce dwóch
    • Co z firmami i obywatelami?
    • Zarządzanie skrzynką doręczeń
    • Czy i jak można zrezygnować z rejestrowanego doręczenia elektronicznego
    • Jakie są metody wpisu do bazy adresów elektronicznych
    • Na jaki okres następuje wpis do bazy?
    • Moduł testowy systemu eDoręczeń
    • Integracja z EZD – na co zwrócić uwagę?

    3. Usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publiczna usługa hybrydowa:

    • Jakie warunki należy spełnić?
    • Wymogi techniczne i organizacyjne
    • Doręczenie korespondencji przy wykorzystaniu publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego
    • Usługi on- line
    • Przekształcanie dokumentu elektronicznego w przesyłkę listową – przesłanki, wady i zalety
    • Jakie są opłaty za przekazywanie korespondencji?
    • Odpowiedzialność operatora wyznaczonego
    • Wyszukiwanie w bazie adresów elektronicznych

    Cz. II – Zajęcia praktyczne – Obsługa systemu eDoręczenia:

    1. Obsługa skrzynki e-Doręczeń:

    • Interfejs programu
    • Obsługa skrzynki do e-Doręczeń
    • Zarządzanie skrzynkami do e- Doręczeń
    • Odbieranie wiadomości
    • Odpowiedź na wiadomość
    • Sortowanie wiadomości
    • Przeszukiwanie skrzynki
    • Wysyłanie wiadomości
    • Dodawanie załączników
    • Podgląd wiadomości
    • Budowa adresu do e-Doręczeń
    • Wyszukiwanie adresata wiadomości
    • Zapisywanie kopii roboczej
    • Kopie robocze
    • Usuwanie wiadomości
    • Usługa powiązana: Kwalifikowana Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego – do czego służy i jak ją wykorzystać?

    2. Administrowanie systemem – Moduł Uprawnień:

    • Użytkownicy
    • Dodawanie użytkownika
    • Zarządzanie użytkownikiem
    • Usuwanie użytkownika
    • Role w systemie
    • Dodawanie ról
    • Usuwanie ról
    • Modyfikacja ról
    • Role: Właściciel, Administrator, Obserwator, Uprawniony – różnice, podobieństwa, uprawnienia ról
    • Zasoby – zarządzanie zasobami
    • Systemy – dodawanie systemu
    • Systemy – usuwanie i modyfikacja systemu

    3. Administrowanie systemem – Ustawienia:

    • Do czego jest potrzebny adres do powiadomień?
    • Dodawanie adresu powiadomień
    • Zmiana adresu powiadomień