W tym momencie nie realizujemy szkolenia z tego tematu, ale jeśli jesteś zainteresowany tym tematem pozostaw nam swój adres mailowy, a na pewno wyślemy Ci informację o nowym terminie.


Szkolenie online – Rozliczanie subwencji na uczniów niepełnosprawnych w szkołach i przedszkolach samorządowych (art. 8 UFZO) oraz dotacji w nie samorządowych art. 35 ust. 4 i 5 w 2022 roku – zmiany w związku z aktualizacją metryczek (podwyżki, specjaliści, zmiana w awansach).

Szkolenie online jest prowadzone w formie 3-4 godzinnego szkolenia podczas którego uczestnicy mają dostęp do materiałów szkoleniowych i na bieżąco mogą zadawać pytania wykładowcy. Po szkoleniu natomiast otrzymują Państwo w ciągu 24H link do nagrania szkolenia, co daje możliwość ponownego zapoznania się z jego treścią. Nagranie jest aktywne przez 24H.

Szkolenie online zapewni Państwu zwięzłą, merytoryczną wiedzę bez konieczności wyjazdu na szkolenie. Podczas 3-4 godzinnego spotkania zostaną omówione kluczowe informacje oraz niezbędna dokumentacja, będą Państwo mogli także zadać pytania na nurtujące Państwa kwestie.

Korzyści ze szkolenia online:

  • bez wychodzenia z domu/biura bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu,
  • widzisz i słyszysz eksperta,
  • widzisz prezentację,
  • możesz zadawać pytania i wyjaśniać swoje wątpliwości,
  • dostęp poprzez link wysłany na Państwa e-mail (wystarczy laptop lub komputer z głośnikami),
  • nielimitowane konsultacje z trenerem po szkoleniu (poprzez zapytanie mailowe),
  • po szkoleniu otrzymujesz dostęp do nagrania wideo, dzięki temu możesz ponownie obejrzeć szkolenie w dowolnym momencie. Otrzymasz również certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.

Program szkolenia

1. Aspekty prawne – ustawa o finansowaniu zadań oświatowych.

2. Metody wykazywania wydatków na kształcenie specjalne – podejście praktyczne.

3. Wzór zawarty w art. 8 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych – przykłady rozwiązania (warsztaty).

4. Zmiany w 2022 roku – jak dokonać dodatkowej kalkulacji metryczki na kształcenie specjalne w związku z dodatkowymi podziałami subwencji w 2022 roku? Jak uwzględnić dodatkowe kwoty naliczone na uczniów niepełnosprawnych w metryczkach: na podwyżki, na standardy specjalistów i na zmianę w awansach? Przykłady praktyczne wyliczeń.

5. Metody wykazywania wydatków na kształcenie specjalne przez szkoły samorządowe – podejście praktyczne, co można sfinansować w ramach środków na kształcenie specjalne, jakie pomoce dydaktyczne można kupić z tych środków, jak wykazywać koszty wspólne według nowych zasad, jakim algorytmem wykazywać wynagrodzenia nauczycieli specjalistów, wykazywanie wynagrodzeń innych nauczycieli i obsługi/administracji, wydatki bieżące a wydatki majątkowe, indywidualne nauczanie, doskonalenie nauczycieli.

6. Zapisy orzeczenia o kształceniu specjalnym a wydatki ponoszone na kształcenie specjalne przez przedszkole/szkołę.

7. Rejestracja wydatków – dedykowane rozdziały klasyfikacji budżetowej.

8. Podział kwoty na kształcenie specjalne pomiędzy odpowiednie rozdziały klasyfikacji budżetowej, z uwzględnieniem tzw. małej metryczki i ustawowego wzoru z art. 8 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych.

9. Wykazanie wydatków na kształcenie specjalne w samorządzie w przypadku kontroli RIO.

10. Subwencja na kształcenie specjalne jako punkt odniesienia do ponoszonych wydatków. Weryfikacja danych przekazanych przez MEN.

11. Zmiana liczby uczniów w ciągu roku – skąd środki na sfinansowanie kształcenia specjalnego tych uczniów?

12. Zmiana liczby uczniów w ciągu roku – czy można dokonywać przesunięcia środków zaplanowanych na kształcenie specjalne, gdy zmienia się liczba uczniów.

13. Środki na kształcenie specjalne ponoszone w szkołach i przedszkolach samorządowych a dotacje udzielane przez samorząd dla oświaty nie samorządowej.

14. Wydatkowanie i rozliczanie dotacji w nie samorządowych przedszkolach i szkołach podstawowych  art. 35 ust. 4 i  5.

15. Finansowanie uczniów niepełnosprawnych a dane wykazane w Systemie Informacji Oświatowej.

16. Informacje będące w posiadaniu jednostki samorządu terytorialnego i dyrektorów szkół i placówek – jak szybko policzyć, sprawdzić i monitorować spełnianie art. 8 ustawy.

17. Dyskusja, odpowiedzi na pytania Uczestników.

Zapisz się do naszego newslettera

Wypełnij nasz newsletter aby być na bieżąco z nowościami w zakresie prawa.

Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.