Zmiany w instrukcji kancelaryjnej i wykazie akt w związku z wprowadzeniem systemu mieszanego lub systemu klasy EZD - szkolenie online

W tej chwili nie realizujemy szkolenia z tej tematyki. Jeżeli jesteś zainteresowany tym tematem daj nam znać a my skontaktujemy się z Tobą kiedy szkolenie znajdzie się w naszej ofercie!

    Cel szkolenia:
    • Zdobycie wiedzy w jaki sposób przygotować się do wprowadzenia systemu klasy EZD lub systemu mieszanego
    • Zdobycie informacji, co należy zmienić w instrukcji kancelaryjnej i JRWA aby się przygotować należycie do wdrożenia
    • Omówienie dobrych praktyk i najczęściej występujących błędów

    Adresaci:
    • Pracownicy kancelarii i sekretariatów
    • Archiwiści zakładowi i pracownicy składnic akt
    • Koordynatorzy czynności kancelaryjnych
    • Wszyscy zainteresowani tematyką

    Program szkolenia

    I. Instrukcja Kancelaryjna i JRWA – zmiany

    1. Opracowanie normatywów kancelaryjno-archiwalnych pod kątem systemu mieszanego i systemu klasy EZD

    2. Na co zwrócić szczególną uwagę opracowując normatywy?

    3. Dostępne wzory – gdzie szukać?

    4. Zmiany w JRWA – wyjątki w klasach JRWA

    5. Zasady tworzenia wyjątków

    6. Etapy wprowadzania zmian

    7. Kontakt z archiwum państwowym

    II. Stan docelowy: Czynności kancelaryjne w systemie EZD

    1. Zadania punktów kancelaryjnych:

    • otwieranie przesyłek wpływających – wyjątki
    • rejestracja wpływów (naklejanie identyfikatora) – wyjątki
    • prowadzenie składu informatycznych nośników danych
    • wypożyczanie i wycofywanie dokumentacji ze składu informatycznych nośników danych
    • wysyłka pisma papierowego i elektronicznego

    2. Zadania kierowników komórek organizacyjnych:

    • dekretacja pisma – wyjątki
    • rejestracja wpływów (naklejanie identyfikatora) – wyjątki
    • dekretacja zastępcza
    • akceptacja projektów pism (jedno lub wielostopniowa)
    • podpisanie pisma podpisem elektronicznym
    • podpisanie pisma podpisem odręcznym

    3. Zadania prowadzących sprawy:

    • zakładanie spraw
    • prowadzenie kompletnych akt sprawy
    • prowadzenie metryk spraw
    • sporządzanie projektów pism
    • dokonywanie akceptacji

    4. Korespondencja wewnętrzna

    5. Obsługa i archiwizacja składów informatycznych nośników danych

    6. Postępowanie z dokumentacja w przypadku reorganizacji komórek organizacyjnych