Najbliższy termin

  • Ikona kalendarz 12.12.2024r. godz. 10.00.

Cena szkolenia: 449 zł / os. + VAT

  • Gorący temat
  • Nowość

Praktyczny Excel dla służb kadrowo płacowych - szkolenie online

Terminy szkolenia:

Ikona zegar Czas trwania: 4-5 godzin

  • Ikona kalendarz 12.12.2024r. godz. 10.00.

W ramach szkolenia otrzymujesz:

  • Ikona certyfikat Certyfikat
  • Ikona materiały Materiały
  • Ikona wideo Nagranie szkolenie dostępne przez 24h
  • Ikona dyskusja Sesja QA

Ikona prezentacja Szkolenie online prowadzone na żywo

Cena szkolenia:

449 zł / os. + VAT

Szkolenie opłacone w 70% lub w całości ze środków publicznych jest zwolnione z podatku VAT.

Dla kogo jest to szkolenie

Szkolenie skierowane jest do pracowników służb kadrowo – płacowych, rachuby i administracji biurowej, osób zajmujących się wyliczeniami list płac, kontrolerów danych płacowych oraz pracowników biur rachunkowych. Udział w zajęciach jest rekomendowany osobom zajmujących się zestawianiem danych kadrowych i wyliczeniami w ramach zadań płacowych.

Prowadzący

Maciej Derwisz

Maciej Derwisz

Wykładowca z wieloletnim doświadczeniem. Specjalista z zakresu rachunkowości finansowej, zarządczej i podatkowej.  Ekspert wykorzystania programu Microsoft Excel w pracy działów księgowo-kadrowych.

Czego się nauczysz?

  • prawidłowe przygotowanie danych do zestawień kadrowo – płacowych,
  • metody walidacji danych w raportach kadrowo – płacowych,
  • tworzenie formularzy i zestawień kadrowo – płacowych w oparciu o dane wejściowe (importowane),
  • techniki zapobieganie powstania błędom w arkuszach z danymi,
  • wykorzystanie narzędzi formatowania warunkowego,
  • wykorzystanie raportów tabel przestawnych przy tworzeniu zestawień,
  • wykorzystanie funkcji wyszukaj.pionowo() przy tworzeniu zestawień kadrowych,
  • zastosowanie innych funkcji sumujących przy sporządzaniu raportów kadrowo – płacowych

Program szkolenia

1. Wstępne przygotowanie danych kadrowo – płacowych w Excel:

Przygotowanie danych kadrowo – płacowych (obróbka) – sporządzanie zestawień i raportów w Excelu.

  • Sprawdzenie poprawności danych z wykorzystaniem funkcji Excela.
  • Usuwanie zbędnych znaków z danych wejściowych, w tym usuwanie zbędnych odstępów.
  • Rozdzielanie, zastępowanie i łączenie tekstów z wykorzystaniem funkcji.
  • Zastosowanie narzędzia „Tekst jako kolumny” w celu pobrania pożądanych danych do obróbki.
  • Excel – Formatowanie danych wejściowych.
  • Walidacja w Excelu danych komórkowych w oparciu o listy danych.
  • Omówienie mechanizmu sprawdzania poprawności wprowadzonych danych – zawężenie zakresu wprowadzania danych, komunikaty ostrzegawcze i podpowiedzi.
  • Rozwiązanie problemu danych liczbowych prezentowanych w formacie tekstowym.
  • Rozwiązanie problemu nieprawidłowego formatowania dat i czasu w Excelu.
  • Rozwiązanie problemu związanego z zaokrąglaniem liczb przy tworzeniu zestawień.
  • Fizyczne przesuwanie danych przy tworzeniu zestawień.
  • Ułatwienia przy obróbce danych związane ze skrótami klawiaturowymi i podziałem ekranu.
  • Usuwanie pustych wierszy (lub niepotrzebnych, powtarzających się nagłówków) z zestawienia danych.

2. Modelowanie danych – prawidłowa obróbka danych do wyliczeń i zestawień:

Przygotowanie danych w Excelu – niektóre zagadnienia związane z dostosowaniem danych do wyliczeń i zestawień.

  • Tworzenie w Excelu list na podstawie klucza w postaci danych identyfikacyjnych pracowników (numery ID, Pesele, itp.).
  • Wyliczenia danych w oparciu o daty (np. w oparciu o wiek pracowników, rozpoczęcie pracy, itp.).
  • Wyliczenia w Excelu dotyczące dat (np. ilość dni urlopu, dni pracy, czas zasiłków, itp.).
  • Wyliczenia związane z czasem pracy (np. rozliczanie umów zleceń, wyliczanie wynagrodzeń w oparciu o czas przepracowany, harmonogramy czasu pracy).
  • Grupowanie i rozgrupowywanie w Excelu danych w oparciu o wybrane kryteria.
  • Sortowanie i filtrowanie zaawansowane danych wejściowych.
  • Tworzenie w Excelu zestawień w oparciu o „pofiltrowane” dane – techniki kopiowania i przenoszenia danych.

3. Zastosowanie narzędzia tabel przestawnych i formatowania warunkowego przy tworzeniu raportów kadrowo – płacowych:

  • Wykorzystanie narzędzia tabel przestawnych dla tworzenia raportów i zestawień kadrowo – płacowych
  • Użycie narzędzia formatowania warunkowego dla wizualizacji danych przy tworzonych zestawieniach kadrowo – płacowych

4. Zastosowanie funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO( ):

Zastosowanie funkcji arkusza MS Excel WYSZUKAJ.PIONOWO ( ) w procesie przygotowania i obróbki danych kadrowych.

  • Omówienie zastosowania funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO() przy tworzeniu zestawień.
  • Pobieranie danych do zestawienia według zadanych kryteriów z tabel zewnętrznych z wykorzystaniem funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO().
  • Tworzenie raportów typu podglądu danych przy wykorzystaniu funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO() i pól wyboru.
  • Powiązanie funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO() z funkcją JEŻELI.BŁĄD(0 w celu lepszej prezentacji danych.
  • Nowa funkcja X.WYSZUKAJ() (dostępna w nowej wersji MS Office) jako alternatywa dla funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO() – prezentacja różnic i możliwości.

5. Formuły wyliczeniowe przydatne przy sporządzaniu rozliczeń płacowych:

Wykorzystanie w Excelu formuł wyliczeniowych przy sporządzaniu rozliczeń płacowych.

  • Tworzenie wyliczeń „pod warunkiem” – wykorzystanie funkcji JEŻELI(), WYBIERZ(), ORAZ(), LUB() przy wyliczeniach.
  • Tworzenie raportów sumujących „pod warunkiem” – wykorzystanie funkcji SUMA.WARUNKÓW(), SUMA.JEŻELI(), LICZ.JEŻELI() w zestawieniach.
  • Wykorzystanie sum częściowych.
  • Wykorzystanie mechanizmu analizy symulacji „Szukaj wyników” jako błyskawicznego elementu symulacji danych związanych z płacami.

Co o naszych szkoleniach mówią inni

Ikona cytat

"Szkolenie było bardzo pouczające. Zdobytą wiedzę mogłem od razu zastosować w pracy. Szczególnie cenne były informacje na temat zabezpieczania danych w procesie e-doręczeń. Polecam każdemu, kto chce być na bieżąco z obowiązującymi przepisami!"

Jan Kowalski, Specjalista ds. Compliance.
Ikona cytat

"Bardzo dobrze przygotowane szkolenie z jasno przekazanymi, praktycznymi informacjami. Trener wykazał się głęboką wiedzą i umiejętnością jej przekazywania. Zajęcia interaktywne i studia przypadków pomogły mi lepiej zrozumieć temat."

Ewa Nowak, Kierownik Działu IT.
Ikona cytat

"Jestem pod wrażeniem, jak kompleksowo szkolenie objęło temat e-doręczeń. Wszystkie materiały były aktualne i bardzo dobrze opracowane. Cieszę się, że wzięłam udział, bo czuję się teraz dużo pewniej w zarządzaniu e-doręczeniami w mojej firmie."

Marta Zielińska, Menadżer ds. operacyjnych.

Następne kroki

Ikona zgłoszenie

Wyślij zgłoszenie

Ikona strzałka w prawo
Ikona rejestracja

W ciągu 24h otrzymasz potwierdzenie zapisania na szkolenie

Ikona strzałka w prawo
Ikona adres url

Dzień przed szkoleniem otrzymasz link do platformy

Ikona strzałka w prawo
Ikona certyfikat

W dniu szkolenia otrzymasz materiały, certyfikat i fakturę

Dołącz do szkolenia online

    Wybierz nazwę szkolenia

    Wybierz termin szkolenia

    Typ klienta

    Dane do faktury

    NIP (wymagane)

    Nabywca

    Nazwa instytucji (wymagane)

    Nazwa firmy (wymagane)

    Imię i nazwisko (wymagane)

    Ulica, numer domu/budynku, numer mieszkania (wymagane)

    Miejscowość (wymagane)

    Kod pocztowy (wymagane)

    Odbiorca

    Nazwa instytucji (wymagane)

    Ulica, numer domu/budynku, numer mieszkania (wymagane)

    Miejscowość (wymagane)

    Kod Pocztowy (wymagane)






    Oświadczam, że uczestnictwo w zamówionym szkoleniu opłacone jest w 70% lub w całości ze środków publicznych:


    Dane uczestnika

    Imię i nazwisko (wymagane)

    Adres email (wymagane)

    Numer telefonu (wymagane)

    Kod rabatowy

    Voucher

    Zgody

    Dodatkowe informacje

    Administratorem Twoich danych osobowych, jest:
    Verte Katarzyna Bielecka z siedzibą ul. 1 Maja 3A/6, 55-100 Trzebnica.

    Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji szkolenia/konferencji, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji szkolenia/konferencji, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem pod adresem: biuro@centrumverte.pl.

    Do kogo skierowane jest szkolenie?

    • Pracownicy służb kadrowo – płacowych, rachuby i administracji biurowej
    • Osoby zajmujące się wyliczeniami list płac,
    • Kontrolerzy danych płacowych,
    • pracownicy biur rachunkowych.

    Udział w zajęciach jest rekomendowany osobom zajmujących się zestawianiem danych kadrowych i wyliczeniami w ramach zadań płacowych.

    Główne punkty szkolenia dotyczącego praktycznego wykorzystania Excela w pracy służb kadrowo - płacowych

    • prawidłowe przygotowanie danych do zestawień kadrowo - płacowych,
    • metody walidacji danych w raportach kadrowo – płacowych,
    • tworzenie formularzy i zestawień kadrowo – płacowych w oparciu o dane wejściowe (importowane),
    • techniki zapobieganie powstania błędom w arkuszach z danymi,
    • wykorzystanie narzędzi formatowania warunkowego,
    • wykorzystanie raportów tabel przestawnych przy tworzeniu zestawień,
    • wykorzystanie funkcji wyszukaj.pionowo() przy tworzeniu zestawień kadrowych,
    • zastosowanie innych funkcji sumujących przy sporządzaniu raportów kadrowo – płacowych