Najbliższy termin

  • Ikona kalendarz 26.11.2024r. godz. 10.00.
  • Ikona kalendarz +1

Cena szkolenia: 429 zł / os.+ VAT

  • Gorący temat

AKCJA BILANS - przygotowanie zamknięcia 2024 roku w Instytucjach Kultury - szkolenie online

Terminy szkolenia:

Ikona zegar Czas trwania: 4-5 godzin

  • Ikona kalendarz 26.11.2024r. godz. 10.00.
  • Ikona kalendarz 11.12.2024r. godz. 10.00.

W ramach szkolenia otrzymujesz:

  • Ikona certyfikat Certyfikat
  • Ikona materiały Materiały
  • Ikona wideo Nagranie szkolenie dostępne przez 24h
  • Ikona dyskusja Sesja QA
  • Ikona dokument Wzory dokumentów

Ikona prezentacja Szkolenie online prowadzone na żywo

Cena szkolenia:

429 zł / os.+ VAT

Szkolenie opłacone w 70% lub w całości ze środków publicznych jest zwolnione z podatku VAT.

Wzory dokumentów, które otrzymasz w ramach szkolenia:

  • Ikona dokument Instrukcja inwentaryzacyjna
  • Ikona dokument Procedura wewnętrzna dotycząca wprowadzenia karty kontroli dowodu księgowego oraz czynności dokonywanych po otrzymaniu dowodu
  • Ikona dokument Procedura dotycząca dekretacji dowodów księgowych
  • Ikona dokument Zarządzenie w sprawie instrukcji obiegu i kontroli dowodów księgowych
  • Ikona dokument Zarządzenie w sprawie zasad prowadzenia rachunkowości
  • Ikona dokument Procedura wewnętrzna dotycząca wprowadzenia zasad kontroli dokumentów księgowych
  • Ikona dokument Zarządzenie w sprawie zasad zawierania umów
  • Ikona dokument Zarządzenie w sprawie wprowadzenia instrukcji kasowej
  • Ikona dokument Umowa o udział w zajęciach organizowanych przez jednostkę kultury
  • Ikona dokument Przykłady wyliczeń - środki trwałe

Dla kogo jest to szkolenie

Szkolenie adresowane jest dla głównych księgowych Instytucji Kultury , CUW oraz  pracowników organów nadzorczych i kontrolnych.

Prowadzący

Teresa Krawczyk

Teresa Krawczyk

Wykładowca wyższych  uczelni, wieloletni praktyk  administracji  skarbowej w tym Naczelnik Urzędu Skarbowego, główna księgowa jednostek sektora finansów publicznych i spółek, autor kilkunastu pozycji książkowych, oraz wiele innych publikacji o tematyce  rachunkowej, podatkowej,  finansów publicznych. Prowadząca jest znanym i cenionym  szkoleniowcem z zakresu tematyki podatkowej, finansów publicznych i rachunkowości, szkoląca zarówno pracowników  jednostek organizacyjnych  sektora finansów […]

Czego się nauczysz?

Szkolenie ma w sposób praktyczny wskazać wpływ przepisów rachunkowych, podatkowych, finansowych  wprowadzone przez  ustawodawcę  na zamkniecie 2024 roku w Instytucjach Kultury. Obszerny materiał, który został dla Państwa przygotowany z tej tematyki wyjaśnia wiele problemów, które budzą wątpliwości interpretacyjne i są przedmiotem kontroli różnych organów i odpowiedzialności w zakresie naruszenia dyscypliny finansów publicznych oraz odpowiedzialność karną.

Program szkolenia

1. Działalność statutowa odpłatna i nieodpłatna oraz działalność gospodarcza w Instytucjach Kultury oraz ich wpływ na ewidencję księgową – wyjaśnienia.

2. Zasady rachunkowości, gospodarka finansowa i zakładowy plan kont – w tym:

  • ujęcie w świetle KSR 7 w księgach rachunkowych i sprawozdaniu:
    • zdarzeń mających miejsce po dniu bilansowym,
    • błędów z lat poprzednich,
    • zdarzeń dotyczących zamykanego roku po dniu sporządzenia i zatwierdzeniu sprawozdania
  • plany finansowe Instytucji Kultury.

3. Omówienie wybranych zagadnień – Wprowadzenie do ksiąg rachunkowych wszystkich operacji gospodarczych i finansowych, w tym osiągniętych w roku 2024 przychodów i kosztów:

  • Przychody ( w tym: dotacje podmiotowe, celowe, inwestycyjne), koszty, rozliczenia międzyokresowe – schematy księgowań z wyjaśnieniami .
  • Przeksięgowanie na Wynik Finansowy.
  • Fundusze w Instytucji Kultury.

4. Należności i zobowiązania oraz odsetki– wycena, windykacja i odpisy aktualizacyjne

5. Środki trwałe wysoko i nisko cenne, wartości niematerialne i prawne, środki trwałe w budowie materiały, towary – źródła ich finansowania oraz ujęcie i ich ewidencja  z uwzględnieniem: ustawy o rachunkowości, KSR nr 11, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych –  po zmianach

  • Środki trwałe – ich przyporządkowanie do 10 tys. zł. i powyżej 10 tys. zł;
  • Wartości niematerialne i prawne – system OEM, BOX;
  • Środki trwałe w budowie (Inwestycje) – wg. nabycia i kosztów wytworzenia;
  • Materiały, towary, wydawnictwa ( konto 014, konto 016, konto 018).

6. Inwentaryzacja środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz   inwestycji – rodzaje, terminy, metody, organizacja i dokumentacja (wzory)  – z uwzględnieniem KŚT 2016, KSR nr 2 i KSR nr 11- wybrane zagadnienia.

7. Skontrum w Bibliotece a inwentaryzacja – zasady

8. E-sprawozdania finansowe w Instytucji Kultury:

1. Sporządzenie danych do sprawozdania – elektronicznie:

  • Wprowadzenie do Sprawozdania Finansowego,
  • Bilans i Rachunek Zysków i Strat,
  • Sprawozdanie ze zmian w Funduszach,
  • Dodatkowe informacje i objaśnienia – załącznik do sprawozdania (tabele),

2. Badanie przez audytora – kiedy obowiązek?

3. Publikacja Sprawozdania Finansowego w MSiG lub brak publikacji.

Co o naszych szkoleniach mówią inni

Ikona cytat

"Szkolenie było bardzo pouczające. Zdobytą wiedzę mogłem od razu zastosować w pracy. Szczególnie cenne były informacje na temat zabezpieczania danych w procesie e-doręczeń. Polecam każdemu, kto chce być na bieżąco z obowiązującymi przepisami!"

Jan Kowalski, Specjalista ds. Compliance.
Ikona cytat

"Bardzo dobrze przygotowane szkolenie z jasno przekazanymi, praktycznymi informacjami. Trener wykazał się głęboką wiedzą i umiejętnością jej przekazywania. Zajęcia interaktywne i studia przypadków pomogły mi lepiej zrozumieć temat."

Ewa Nowak, Kierownik Działu IT.
Ikona cytat

"Jestem pod wrażeniem, jak kompleksowo szkolenie objęło temat e-doręczeń. Wszystkie materiały były aktualne i bardzo dobrze opracowane. Cieszę się, że wzięłam udział, bo czuję się teraz dużo pewniej w zarządzaniu e-doręczeniami w mojej firmie."

Marta Zielińska, Menadżer ds. operacyjnych.

Następne kroki

Ikona zgłoszenie

Wyślij zgłoszenie

Ikona strzałka w prawo
Ikona rejestracja

W ciągu 24h otrzymasz potwierdzenie zapisania na szkolenie

Ikona strzałka w prawo
Ikona adres url

Dzień przed szkoleniem otrzymasz link do platformy

Ikona strzałka w prawo
Ikona certyfikat

W dniu szkolenia otrzymasz materiały, certyfikat i fakturę

Dołącz do szkolenia online

    Wybierz nazwę szkolenia

    Wybierz termin szkolenia

    Typ klienta

    Dane do faktury

    NIP (wymagane)

    Nabywca

    Nazwa instytucji (wymagane)

    Nazwa firmy (wymagane)

    Imię i nazwisko (wymagane)

    Ulica, numer domu/budynku, numer mieszkania (wymagane)

    Miejscowość (wymagane)

    Kod pocztowy (wymagane)

    Odbiorca

    Nazwa instytucji (wymagane)

    Ulica, numer domu/budynku, numer mieszkania (wymagane)

    Miejscowość (wymagane)

    Kod Pocztowy (wymagane)






    Oświadczam, że uczestnictwo w zamówionym szkoleniu opłacone jest w 70% lub w całości ze środków publicznych:


    Dane uczestnika

    Imię i nazwisko (wymagane)

    Adres email (wymagane)

    Numer telefonu (wymagane)

    Kod rabatowy

    Voucher

    Zgody

    Dodatkowe informacje

    Administratorem Twoich danych osobowych, jest:
    Verte Katarzyna Bielecka z siedzibą ul. 1 Maja 3A/6, 55-100 Trzebnica.

    Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji szkolenia/konferencji, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji szkolenia/konferencji, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem pod adresem: biuro@centrumverte.pl.

    Szkolenie ma w sposób praktyczny wskazać wpływ przepisów rachunkowych, podatkowych, finansowych wprowadzone przez  ustawodawcę na zamkniecie 2024 roku w Instytucjach Kultury.

    Obszerny materiał, który został dla Państwa przygotowany z tej tematyki wyjaśnia wiele problemów, które budzą wątpliwości interpretacyjne i są przedmiotem kontroli różnych organów i odpowiedzialności w zakresie naruszenia dyscypliny finansów publicznych oraz odpowiedzialność karną

    Wychodząc naprzeciw uczestnikom - jako dodatek zostanie Państwu przekazana przygotowana wzorcowa dokumentacja oraz wskazówki.

    Pani Teresa Krawczyk, która jest prowadzącą szkolenie, odpowie również na Państwa pytania i wyjaśni kwestie, które budzą wątpliwości interpretacyjne w związku z zamknięciem roku budżetowego w Instytucjach Kultury.