Najbliższy termin

  • Ikona kalendarz 25.04.2025r. godz. 10.00.

Cena szkolenia: 399 zł / os. + VAT

Jak prawidłowo przeprowadzić inwentaryzację w jednostce budżetowej? - szkolenie online

Terminy szkolenia:

Ikona zegar Czas trwania: 3-4 godziny

  • Ikona kalendarz 25.04.2025r. godz. 10.00.

W ramach szkolenia otrzymujesz:

  • Ikona certyfikat Certyfikat
  • Ikona materiały Materiały
  • Ikona wideo Nagranie szkolenia dostępne przez 7 dni
  • Ikona dyskusja Sesja QA
  • Ikona dokument Wzory dokumentów

Ikona prezentacja Szkolenie online prowadzone na żywo

Cena szkolenia:

399 zł / os. + VAT

Faktura wystawiana jest w dniu szkolenia
z 7-dniowym terminem płatności.

Szkolenie opłacone w 70% lub w całości ze środków publicznych jest zwolnione z podatku VAT.

Wzory dokumentów, które otrzymasz w ramach szkolenia:

  • Ikona dokument plan inwentaryzacji
  • Ikona dokument zarządzenie kierownika jednostki w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji okresowej środków trwałych + harmonogram spisu
  • Ikona dokument zarządzenie w sprawie powołania komisji inwentaryzacyjnej oraz zespołów spisowych
  • Ikona dokument zarządzenie w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji środków trwałych drogą spisu z natury
  • Ikona dokument arkusz spisu z natury środków trwałych

Dla kogo jest to szkolenie

Szkolenie online z zakresu inwentaryzacji jest przeznaczone dla osób odpowiedzialnych za przeprowadzanie i rozliczanie inwentaryzacji w roku 2025 w jednostkach w jednostkach sektora finansów publicznych (JST). Adresatami są pracownicy zajmujący się rachunkowością, członkowie komisji inwentaryzacyjnej oraz osoby zarządzające majątkiem jednostek samorządowych, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę na temat skutecznego i zgodnego z przepisami zarządzania procesem inwentaryzacyjnym.

Prowadzący

Magdalena Grotkiewicz

Magdalena Grotkiewicz

Absolwentka Wydziału Prawa Wyższej Szkoły Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego w Warszawie oraz studiów podyplomowych w zakresie: rachunkowości, prawa Unii Europejskiej i prawa pracy; autorka publikacji z dziedziny finansów publicznych, rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej, szkoleniowiec, redaktor naczelna dwutygodnika "Rachunkowość Budżetowa".

Czego się nauczysz?

  • Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się, jak prawidłowo przeprowadzać i rozliczać inwentaryzację zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi na rok 2025.
  • Zostaną omówione kluczowe zasady funkcjonowania komisji inwentaryzacyjnej oraz metody, które można zastosować w praktyce, by zapewnić rzetelność procesu.
  • Szkolenie obejmie również zagadnienia związane z  odpowiedzialnością osób uczestniczących w inwentaryzacji, co pozwoli na sprawne zarządzanie całym procesem.
  • Szkolenie pozwoli na usystematyzowanie oraz pogłębienie wiedzy z tematyki dotyczącej inwentaryzacji rocznej w jednostkach sektora finansów publicznych.

Program szkolenia

1. Inwentaryzacja w jednostkach budżetowych – podstawy przeprowadzenia:

  • W jakim celu przeprowadza się inwentaryzację
  • Zakres odpowiedzialności – kto i za co odpowiada
  • Metody inwentaryzacji:
    • spis z natury,
    • potwierdzenie sald,
    • weryfikacja z odpowiednimi dokumentami

2. Częstotliwość i terminy przeprowadzenia inwentaryzacji

  • W jakich terminach i sytuacjach należy przeprowadzać inwentaryzację
  • Czy 15 stycznia to ostateczny termin na rozliczenie inwentaryzacji
  • W jakich sytuacjach można przeprowadzać inwentaryzację co 4 lata
  • Co oznacza termin „teren strzeżony”
  • Co grozi za niedochowanie terminu inwentaryzacji

3. Kolejne etapy działań związanych z przeprowadzeniem inwentaryzacji

  • Czynności przedinwentaryzacyjne (powołanie komisji, plan inwentaryzacyjny, instrukcja inwentaryzacyjna)
  • Ustalenie stanu rzeczywistego – przeprowadzenie inwentaryzacji
  • Porównanie stanu rzeczywistego z ewidencją bilansową
  • Wyjaśnienie i rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych

4. Spis z natury jako podstawa metoda inwentaryzacji

  • Prawa i obowiązki uczestników spisu
  • Obszar objęty spisem z natury
  • Oznakowanie składników majątkowych na polach spisowych
  • Warunki i technika prowadzenia spisu
  • Czynność spisowe krok po kroku
  • Spis z natury obcych składników majątkowych
  • Jak udokumentować fakt przeprowadzenia spisu z natury i jego wyniki
  • arkusz spisowy i protokół spisu z natury
  • kontrola arkuszy spisowych
  • kontrola rzetelności spisu
  • wycena wyników spisu
  • różnice inwentaryzacyjne (ustalenie i rozliczenie)
  • ujęcie wyników spisu z natury w księgach rachunkowych
  • postępowanie poinwentaryzacyjne
    • Jak przeprowadzić spis z natury drogą elektroniczną

5. Potwierdzenie sald jako metoda inwentaryzacji

  • Uzgodnienie sald z bankami
  • Uzgodnienie sald z kontrahentami
  • Dokumentowanie faktu przeprowadzenia inwentaryzacji

6. Weryfikacja sald:

  • Weryfikacja składników ewidencjonowanych na koncie 011 „Środki trwałe”, 013 „Pozostałe środki trwałe”, 014 Zbiory biblioteczne”, 080 „Środki trwałe w budowie (inwestycje)
  • Weryfikacja składników ewidencjonowanych na koncie 020 „Wartości niematerialne i prawne”
  • Weryfikacja składników ewidencjonowanych na koncie 141 „Środki pieniężne w drodze”
  • Weryfikacja należności i zobowiązań ewidencjonowanych na kontach Zespołu 2 „Rozrachunki i rozliczenia”

 

7. Zagadnienia problemowe:

  • Jak inwentaryzować zobowiązania
  • Czy dopuszczalne jest „milczące potwierdzenie salda”
  • Czy należy potwierdzać salda zerowe
  • Czy potwierdzenie sald należności może odbywać się drogą e-mailową
  • W jaki sposób inwentaryzować grunt oddany w trwały zarząd
  • Czy paliwo w bakach samochodów podlega rocznej inwentaryzacji
  • Czy materiały biurowe (np. papier do kserokopiarki) należy inwentaryzować – jeżeli tak, to jaką metodę stosować?

8. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zakresie inwentaryzacji w praktyce:

  • Zaniechania przeprowadzenia inwentaryzacji z wymaganą częstotliwością
  • Przeprowadzenie inwentaryzacji w sposób niezgodny ze stanem rzeczywistym
  • Przeprowadzenie inwentaryzacji danego rodzaju składnika majątkowego inną metodą niż wskazana w przepisach
  • Zaniechanie rozliczenia inwentaryzacji bądź rozliczenie inwentaryzacji niezgodnie z przepisami

9. Jak sprawdzić czy komisja dokonała inwentaryzacji rzetelnie i we właściwy sposób.

Co o naszych szkoleniach mówią inni

Ikona cytat Wspaniałe szkolenie. Uporządkowało nam wiedzę, jaką mieliśmy oraz w sposób przystępny i szczegółowy przedstawiło nowe zagadnienia, polecamy. Rzetelnie i profesjonalnie. Katarzyna Komorowska
Ikona cytat Świetne wykłady, rewelacyjni prowadzący. Tematy które zdawały się trudne, wykładowcy potrafią analitycznie wyłożyć. Opłaca się słychać nawet banalnych tematów, gdyż nawet nimi prowadzący potrafią zachęcić do utrwalenia wiedzy. Najlepsze są dostępności nagrania gdyż nie mogę słuchac w godzinach pracy. Serdecznie dziękuję za to że jesteście. Beata Kwiecińska

Następne kroki

Ikona zgłoszenie

Wyślij zgłoszenie

Ikona strzałka w prawo
Ikona rejestracja

W ciągu 24h otrzymasz potwierdzenie zapisania na szkolenie

Ikona strzałka w prawo
Ikona adres url

Dzień przed szkoleniem otrzymasz link do platformy

Ikona strzałka w prawo
Ikona certyfikat

W dniu szkolenia otrzymasz materiały, certyfikat i fakturę

Dołącz do szkolenia online

    Wybierz termin szkolenia

    Typ klienta

    Dane do faktury

    NIP (wymagane)

    Nabywca

    Nazwa instytucji (wymagane)

    Ulica, numer domu/budynku, numer mieszkania (wymagane)

    Miejscowość (wymagane)

    Kod pocztowy (wymagane)

    Odbiorca

    Nazwa instytucji (wymagane)

    Ulica, numer domu/budynku, numer mieszkania (wymagane)

    Miejscowość (wymagane)

    Kod Pocztowy (wymagane)






    Oświadczam, że uczestnictwo w zamówionym szkoleniu opłacone jest w 70% lub w całości ze środków publicznych:


    Dane uczestnika

    Imię i nazwisko (wymagane)

    Adres email (wymagane)

    Numer telefonu (wymagane)

    Kod rabatowy

    Voucher

    Zgody

    Dodatkowe informacje

    Administratorem Twoich danych osobowych, jest:
    Verte Katarzyna Bielecka z siedzibą ul. 1 Maja 3A/6, 55-100 Trzebnica.

    Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji szkolenia/konferencji, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji szkolenia/konferencji, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem pod adresem: biuro@centrumverte.pl.

    Inwentaryzacja w JST szkolenie

    Szkolenie z zakresu inwentaryzacji w jednostkach samorządu terytorialnego (JST) jest dedykowane osobom odpowiedzialnym za zarządzanie majątkiem oraz członkom komisji inwentaryzacyjnych. Uczestnicy zdobędą praktyczne umiejętności w zakresie planowania, przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji zgodnie z przepisami obowiązującymi w 2025 roku.

    Szkolenie z inwentaryzacji w JST - dlaczego warto skorzystać?

    Dzięki szkoleniu zyskają wiedzę na temat skutecznego organizowania procesu inwentaryzacyjnego oraz minimalizowania ryzyka błędów w dokumentacji majątkowej JST. Na szkoleniu wykładowca szczegółowo omówi kwestie inwentaryzacji w drodze spisu z natury środków trwałych, metody i terminy przeprowadzania inwentaryzacji, kwestie potwierdzenia sald jako metody inwentaryzacji oraz kwestie odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zakresie inwentaryzacji.

    Inwentaryzacja w jednostce budżetowej - jakich tematów dotyczy kurs?

    Czy wiesz, jak prawidłowo przygotować się do przeprowadzenia inwentaryzacji w Jednostce Budżetowej? Skorzystaj z naszego pełnowymiarowego szkolenia online, które profesjonalnie Cię do tego przygotuje.

    Podczas 4-godzinnego szkolenia online omówimy zagadnienia dotyczące m.in. podstawy przeprowadzania inwentaryzacji w Jednostkach Budżetowych, częstotliwości i terminów przeprowadzania inwentaryzacji, etapów działań związanych z przeprowadzaniem inwentaryzacji, weryfikacji sald oraz odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zakresie inwentaryzacji w praktyce.