Szkolenie online – Najlepsze praktyki dla koordynatorów dostępności po sporządzonym raporcie oraz nowe obowiązki od 6 września 2021r.

Szkolenie online jest prowadzone w formie 3-4 godzinnego szkolenia podczas którego uczestnicy mają dostęp do materiałów szkoleniowych i na bieżąco mogą zadawać pytania wykładowcy. Po szkoleniu natomiast otrzymują Państwo w ciągu 24H link do nagrania szkolenia, co daje możliwość ponownego zapoznania się z jego treścią. Nagranie jest aktywne przez 5 dni.

Szkolenie online zapewni Państwu zwięzłą, merytoryczną wiedzę bez konieczności wyjazdu na szkolenie. Podczas 3-4 godzinnego spotkania zostaną omówione kluczowe informacje oraz niezbędna dokumentacja, będą Państwo mogli także zadać pytania na nurtujące Państwa kwestie.

Korzyści ze szkolenia online:

  • bez wychodzenia z domu/biura bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu,
  • widzisz i słyszysz eksperta,
  • widzisz prezentację,
  • możesz zadawać pytania i wyjaśniać swoje wątpliwości,
  • dostęp poprzez link wysłany na Państwa e-mail (wystarczy laptop lub komputer z głośnikami),
  • nielimitowane konsultacje z trenerem po szkoleniu (poprzez zapytanie mailowe),
  • po szkoleniu otrzymujesz dostęp do nagrania wideo, dzięki temu możesz ponownie obejrzeć szkolenie w dowolnym momencie. Otrzymasz również certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.

Pamiętaj! Od 6 września każdy obywatel będzie mógł poinformować podmiot publiczny o braku jego dostępności w wymiarze architektonicznym i informacyjno – komunikacyjnym (opisanych w art. 6). Osoby ze szczególnymi potrzebami lub ich przedstawiciele ustawowi będą mogli także złożyć wnioski i skargi w zakresie braku zapewnienia dostępności.

Od 20 września 2021 r. jeśli podmiot publiczny chce:

  • zlecić lub powierzyć realizację zadań publicznych finansowanych z udziałem środków publicznych
  • udzielić zamówienia publicznego

podmiotom innym niż podmioty publiczne, musi określić w treści umowy (na realizację / powierzenie zadań lub umowy dotyczącej realizacji  zmówienia publicznego) warunki służące zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie zlecanych zadań publicznych lub zamówień publicznych. Warunki te muszą odnosić się do minimalnych wymagań w zakresie dostępności (art. 6).

Program szkolenia

1. . Co dalej po raporcie sporządzonym na dzień 31.03.2021 r. ?

2. Co należy zrobić, aby wprowadzać zmiany i unikać błędów przed 6 września 2021 r, – nowe uprawnienie obywateli.

3. Brak możliwości zapewnienia dostępności i co dalej?

4. Jak mam przygotować swoją organizację na następne raporty?

5. W jaki sposób mam zapewniać dostępność w małej jednostce?

6. Planowanie i wdrażanie działań na rzecz poprawienia dostępności:

  • podstawowe pojęcia dot. : barier, dostępności, osoby ze szczególnymi potrzebami, – projektowanie oraz usprawniania dla właściwego przeprowadzenia audytu.
  • zakres audytu organizacji,
  • standaryzacja procesów audytowych i kontrolnych dla kilku jednostek lub podmiotów
  • przykłady różnych rozwiązań – wdrożone plany
  • dobre praktyki,
  • raport z audytu architektonicznego – warsztaty – jak przeprowadzić taki audyt w swojej jednostce,

7. Rola koordynatora ds. dostępności:

  • ustanowienie koordynatora w organizacjach – powoływanie, odwoływanie oraz uruchamianie procedur w tym zakresie,
  • status, charakterystyka i wymagane umiejętności koordynatora ds. dostępności,
  • zadania koordynatora lub zespołu ds. dostępności
  • analiza planów na 2020-2021 r. i przygotowanie planów na przyszłość
  • współuczestniczenie w tworzeniu planów działania
  • systemy monitorowania już wprowadzanych działań i cykliczne aktualizowanie planów

8. Obowiązki instytucji publicznych – wymagania jakie muszą być realizowane z zakresu dostępności:

  • architektonicznej – pomieszczenia pracy, ciągi komunikacyjne, sale,
  • cyfrowej – strona www., dane na BIP, komunikatory społecznościowe
  • informacyjno – komunikacyjnej – organizacja działań mających na celu efektywną i skuteczną pomoc osobom z ograniczoną dostępnością
  • dostęp alternatywny – jak organizować i zapewniać

9. Zakres certyfikacji dostępności:

  • stosowane wymagania,
  • po co i jak jest przeprowadzany proces certyfikacji,
  • uprawnienia i obowiązki wnioskodawcy,

10. Zagrożenia wynikające z postępowania skargowego w przepadku braku zapewnienia dostępności:

  • 6 września 2021 r. – od tej daty każdy obywatel będzie mógł poinformować podmiot publiczny o braku jego dostępności w wymiarze architektonicznym i informacyjno – komunikacyjnym (opisanych w art. 6), Osoby ze szczególnymi potrzebami lub ich przedstawiciele ustawowi będą mogli także złożyć wnioski i skargi
  • procedura skargowa
  • znaczenie prowadzonego postępowania przez PFRON

11. Kary za brak zapewnienia dostępności.

12. Terminy wprowadzania poszczególnych rozwiązań.

Prowadzący

Daniel Pałyga

Trener

Były Inspektor Pracy w Okręgowym Inspektoracie Pracy w Opolu. Wieloletni trener, wykładowca na uczelni wyższej, który przeprowadził ponad 2000 godzin szkoleń. Specjalista z zakresu prawa pracy, legalności zatrudnienia oraz bezpieczeństwa i higieny pracy. Od 1997 związany z szeroko pojętym zarządzaniem ludźmi. Posiada doświadczenie z zakresu stosowania i interpretacji dokonywanych przez organy państwowe oraz najlepszych praktyk stosowanych przez podmioty prywatne.

Formularz zgłoszeniowy

Dane do faktury

Nabywca

Nazwa instytucji (wymagane)

Pełny Adres (wymagane)

Miejscowość i Kod Pocztowy (wymagane)

NIP (wymagane)

Odbiorca

Nazwa instytucji (wymagane)

Pełny Adres (wymagane)

Miejscowość i Kod Pocztowy (wymagane)






Oświadczam, że uczestnistwo w zamówionym szkoleniu opłacone jest w 70% lub w całości ze środków publicznych:


Dane uczestników

Imię i nazwisko (wymagane)


Adres e-mail (wymagane)

Numer telefonu (wymagane)

Kod rabatowy


Dodatkowe informacje

Administratorem Twoich danych osobowych, jest:
Verte Katarzyna Bielecka z siedzibą ul. 1 Maja 3A/6, 55-100 Trzebnica.

Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji szkolenia/konferencji, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji szkolenia/konferencji, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem pod adresem: biuro@centrumverte.pl.


Zgody



Zapisz się do naszego newslettera

Wypełnij nasz newsletter aby być na bieżąco z nowościami w zakresie prawa.

Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.